Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyrtheJ schreef:Djesseka schreef:Weegt het voorkomen van zweten, rotgevoel, hoofdpijn, minder fraai gezicht op tegen wat je allemaal kan overkomen als je zonder cap rijdt?
Nee. Maar iets waar je geen angsten/onzekerheid voor hebt zie je ook niet als bedreiging waardoor je m wel op zou zetten, in mijn geval. Als ik onzeker ben over iets, dan gaat ie op. Maar anders niet.
WilDhoeF schreef:hou nou e op over dat met/zonder cap rijden
Concorde schreef:Ik rijd eigenlijk altijd met cap (en ik werk in de paarden, da's dus best apart, ken bijna geen mensen die hun geld verdienen met rijden en altijd braaf met cap rijden)
Als het heel warm is, en ik rijd mijn eigen paard in de bak, dan laat ik m'n cap wel eens af (krijg er dan koppijn van)
Een ongeluk zit natuurlijk in een klein hoekje, maar de kans dat ik van Orien afzeil is een heel stuk kleiner dan dat ik van een van de jonge hengsten af wordt geknikkerd. Andere paarden rijd ik pertinent niet zonder cap.
Ik heb voor thuis een mat kunststof Casco, die zit errug lekker en je krijgt er niet een enorme zweetkop in. Heb op concours een Kavalkade (gpa achtig model), die is veel mooier maar zit niet zo fijn als de casco.
Skitter schreef:MyrtheJ schreef:Nee. Maar iets waar je geen angsten/onzekerheid voor hebt zie je ook niet als bedreiging waardoor je m wel op zou zetten, in mijn geval. Als ik onzeker ben over iets, dan gaat ie op. Maar anders niet.
Maar die hond of auto (bv!!) wat in een keer voor je paard vliegt zie je natuurlijk niet aankomen he.. En als je paard dan in paniek raakt.... Dan zit je.
Zoiets kun je niet van te voren weten.
Barmat schreef:Bonnie_Theun schreef:Jeetje mina, het zoveelste topic over 'de cap'.
Er zijn genoeg topics over dit onderwerp, misschien de zoekfunctie gebruiken??
reageren HOEFT niet, het MAG
GuitarLove schreef:@pearlie: dat kan zijn, maar hoeft niet. ik krijg standaard hoofdpijn als ik 's zomers te veel doe, bijv. hardlopen, paardrijden, in de tuin werken etc. Kan ik helaas niet veel aan doen behalve mee leren leven
@SFCAP: Eigenlijk hetzelfde verhaal, ook zonder iets op krijg ik hoofdpijn. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor suus_toes ook geldt.
@suus_toes: Misschien kan je met een zonnebril oid rijden, dat helpt bij mij meestal enigszins