wat is het nut van een sper-riem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

guppekop

Re: wat is het nut van een sper-riem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 16:45

het wordt ze wel uitgelegd, ze weten het wel, ze doen het ook. maar de eerste indruk of de eerste keer dat je erop rijd schik je ook (dat heb ik ook) en dan weet je niet wat er gaat gebeuren, en los je het op met trekken, na 1x weet je dat hetn iet werkt en gebeurt het niet meer, zo gaat het met die kinderen Tong uitsteken
en het wordt ze wel uitgelegt om het zo voorzichtig mogelijk te doen, dus de begeleiding is top Tong uitsteken (vast ook omdat ik die mensen mag Tong uitsteken )

Amaris

Re: wat is het nut van een sper-riem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:55

Kun je je ook afvragen wat het nut van de neusriem uberhaubt is? Ik heb wel eens gelezen dat dat iets van vroeger is wat nu gewoon ingeburgerd is.
Vroeger werden paarden oa gebruikt om oorlog te voeren. Dat was niet echt veilig werk en paarden konden gemakkelijk vallen. De neusriem is uitgevonden om te voorkomen dat paarden hun mond open konden doen omdat ze anders bij het vallen met de onderkaak in de grond blijven 'steken' en hun kaak braken.
In de moderne tijd zou het dus in theorie allemaal wel zonder die neusriem moeten kunnen.

Maarja... we stappen ook allemaal nog en masse op aan de linkerkant terwijl iederen weet dat het veel beter is voor de paardenrug om links/rechts op te stappen. Gewoon omdat het 'zo nou eenmaal hoort'. Veel mensen weten niet eens meer waarom er links wordt opgestapt en stellen het ook nooit meer ter discussie.
Ik ga het om en om doen: links en rechts. Zal ik even vreemd worden aangekeken, maar dat is dan jammer! (bijkomend voordeel, je beugelriemen rekken hetzelfde uit Haha! )