ervaring met wintec zadels ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dabo

Re: ervaring met wintec zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 00:03

Ik heb ook de wintec 500 dressuur. Ik heb hem al bijna 2 jaar, en hij bevalt me nog steeds uitstekend!
Ik heb er wel wat aan veranderd:
Singelstoten vervangen door leren.
Dikke kniewrongen eropgezet! Haha!
En ook nog lichtgewicht beugels van Thorowgood eraan.
Super zadel! Haha!

De boom heb ik trouwens al 2x verwisseld! Toen ik hem net had, moest er een smallere in. En een paar weken geleden heb ik de zwarte er weer ingezet. Paardje is gegroeid! Haha!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 08:36

heb hem nu 4 jaar en gisteren wilde ik hem wegbrengen voor op te laten vullen. Zij die zadelmaker dat dat helemaal niet hoefde, de kussens waren nog mooi egaal. Dat je ieder jaar oet opvullen was dus maar een commercieel praatje. Wel laat ik de singelstoten aan de aansingelkant vervangen want die gaatjes waren uitgerekt.
Ik ben er heel tevreden over.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 09:04

Ik heb een Wintec 500 dressuur en bevalt me prima. Vooral omdat je er andere bomen in kunt zetten. Hij blijft bij mij heel mooi, alleen de singelstoten moeten vervangen worden.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 09:18

ik heb de wintec 2000 veelzijdigheid en ik ben er super tevreden over, alhoewel mijn nieuwe leren rossner veel lekkerder zit. mijn wintec heb ik al 6 jaar en vertoont nog haast geen slijtage, past goed op mijn fries (heeft daarvoor op een d pony gelegen, zwarte boom, daarna op een kruising poolx hannoveraan,blauwe boom, en nu dus op mijn fries, witte boom), hij zit redelijk lekker (ben nu verwend met een zadel wat heerlijk zit) en het heeft weinig onderhoud nodig.

missgalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:32

Ik heb vroeger een wintec zadeltje gehad (voor ik overschakelde naar de western). Het zat goed, zowel voor paard als ruiter, maar als je veel rijdt is het snel versleten. Er is ook een verschil in de stof, de "kunststof" zat wel vaster, maar mijn voorkeur ging uit naar leder.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:40

@missgalop : wintec heeft geen lederen zadels Knipoog Dan is het Bates.
Wij hebben een wintec 2000, al zo'n 5 jaar. Prima zadel, niets mis mee, blijft heel mooi. Zit ook heerlijk (ik vind hem zelfs beter zitten dan een lederen zadel). In mijn profiel staat een foto als ons bijrijdstertje ermee springt.
Daarvoor hadden we een wintec 500 en daar hebben we zo'n 10 jaar mee gereden. Ik heb dan een pony verkocht, en het zadel is meegegaan. Het meisje rijdt er nu nog altijd mee !
Ik zou veel eerder voor een nieuwe wintec gaan, dan voor een tweedehandse. Je kunt er niet doorheen kijken, dus weet je niet wat er allemaal al mee gebeurd is...

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 15:02

1dream schreef:
vroeger had ik een fries waar ik ook een wintec zadel op had.
ik vond hem lekker zitten.
en het scheeld wat euro's. Knipoog
en als je niet zo houd van het onderhouden is het ook een goede keus.

welk zadel van wintec had je op de fries liggen, en lag het zadel goed?
het wordt voor een fries als ik hem ga kopen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:55

mijn wintec 2000 ligt ook op een fries.

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:58

Ik had voor onze pony's een Wintec, ik was er weg van en het lag goed op zijn rug.
Maar ik wilde voor al mijn paarden en pony's precies hetzelfde zadel. Ik rijd nu met de
Merano Sidney's en die zijn echt helemaal geweldig!

SabrinaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 19:34

ik heb zelf een Wintec 2000 gehad.
en ik vind ze waardeloos! geen goede kwaliteit!

qua onderhoud is het makkelijk, ook verstelbare boom is makkelijk, maar het zit heel hard&plat.
ik vind het dus geen fijne zadels Knipoog
maar ieder zijn eigen keus..

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 21:10

Heerlijk zadel.
En voor onderhoud bijna niks voor te doen.
Hij is bij mij ruim 10jaar oud en ziet er nog goed uit. Ik ben tevreden.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:14

Ik heb een springzadel van Wintec, Lekker licht ding en geheel kunstof. Alleen de beugelriemen zijn leer.
Foto's in mijn profiel. ( Dit is wel een 2e hands.)

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:16

hooi, ik had een zadel van wintec. zat erg lekker en vond hem heel handig omdat hij zo licht was. maar ik zou zelf toch voor een leren zadel gaan maar dat kom je wel duurder uit ja Lachen

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:23

ik heb 2 wintec 500 zadels (vzh) en ik vind ze erg lekker zitten.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:57

Ikheb een Wintec 500 gehad, wel een fijn zadel voor de prijs Knipoog Nu heb ik wel een leren (ook veel duurder) zadel, dat is wel heel veel fijner Ja

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:59

Wij hebben een aantal jaar een wintec gehad.Heerlijk zadel en leuk van prijs. lag ook goed op ons paard op t laatste na toen hebben we besloten een ander zadel te kopen.
Het belangrijkse is dat t iig goed op je paard ligt (en je er zelf ook fijn op kan rijden)!

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:10

Ik heb ook een wintec 500 vzh op mn verzorgfries liggen. Past niet geweldig, maar ze heeft ook een moeilijke rug. Dit was het beste wat de zadelmaker kon doen voor die prijs. Ik vind het niet lekker zitten, maar ik was er dan ook niet bij toen het gekocht is, dus heb niet kunnen passen. Je kunt het idd wel aanpassen aan je eigen wensen zoals hierboven al een keer genoemd is, dat is wel lekker denk ik. Toch zou ik liever een leren dressuurzadel willen. De kniewrongen zitten voor mij veel te ver weg, ik heb bijna 10 cm ruimte tussen mijn knie en de wrong. Das echt vervelend als ze buiten een keer een rare sprong maken. De enige oplossing is mn beugel ontzettend kort doen, maar daar wordt mn zit ook niet beter op

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:28

Ik vind het fijne zadels voor de prijs. Zit natuurlijk liever op een lekker lederen zadel met een zachte zit. Maar de kwaliteit-prijs verhouding is prima. Je krijgt geen zwarte vegen en je hebt weinig onderhoud.
Ik raad je wel aan om de singelstoten te verwisselen voor lederen singelstoten.

Lisa_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:43

Ik reed eerst op een wintec veelzijdigheidszadel. Die vond ik niet heel prettig. Mijn houding op dat zadel was niet goed en ik zat daardoor het paard in de weg.
We hadden nog een wintec dressuurzadel in de kast liggen en deze heb ik toen opgelegd. Deze zat voor mij veel beter. Ik vind het degelijke zadels. Ze zijn niet zwaar en zitten lekker. Ze liggen ook goed op het paard ( althans degene die ik rijd... een tinker ).

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:46

ik heb een wintec veelzijdigheids zadel voor het springen ( was eerst het zadel van me pony)
ik heb er goede zadels. maar heb liever gewoon een dressuur zadel Bloos

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:47

Heb zo'n 4 jaar geleden een wintec pro isabelle werth gekocht voor €150,- breedste boom erin.
Hij zit geweldig, echt een vaste zit. makkelijk in onderhoud en nog licht ook.

Helaas paste hij niet goed op m'n pony en heb ik een zadel gekocht van €1000,- , en ik moet zeggen dat ik er echt spijt van heb.
Vanaf het begin had ik knijpblaren van de flapjes waar de beugelriemen doorheen kunnen. Het zadel is erg breed, gevolg constant spierpijn en ik zit erg voorover en heb totaal geen vaste zit.
Zadel is een maand oud, is iemand destijds bijna een dag geweest om het allemaal goed passend te maken enz. nu knijpt ie. Ga de kussens nog wat verplaatsen (klitteband) maar als dit niet helpt........

Ben dus weer gauw overgestapt op m'n vertrouwde zadeltje en ik moet zeggen dat ie steeds beter begint te liggen.

happyfever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:38

ik ben dol op wintecs.
ze zitten super en zijn aan te passen aan de maat van je pony mijn pony is 2 maar als ij 3 is ga ek hem opleren en dan ga ek dat ook doen met eeen wintec naarmate hij groeit kan ek hem verstellen