Goede ervaringen zadelmarkt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Re: Goede ervaringen zadelmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 14:16

daarom!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 14:22

niet doen dus.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 14:22

Inderdaad, ik doe het niet Knipoog

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 14:22

Het rare vind ik altijd dat er weinig mensen zijn met persoonlijke ervaring en dat er heel veel "gepraat/gezegd" wordt. Mijn zadel is helemaal na gegeken en ligt perfect, waarom is het dan mishandeling?
Goedkoop=duurkoop is al helemaal onzin, de kwaliteit van de kieffer hoofdstellen is ook veel minder dan het was dan heeft mijn hoofdstel van HKM veel mooier leer.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 14:23

Ik denk dat daar wel wat inzin.
Ik denk niet dat iedereen die hier nu roept: Niet doen, zelf een zadelmarkt zadel hebben gehad.
Dus dat het eerder meepraten is met de groep Bloos

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 14:24

Silence schreef:
Inderdaad, ik doe het niet Knipoog

goed zo. Gewoon iets goeds aanschaffen. Je wilt toch endurance rijden dan heb je zeker iets goeds nodig

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 14:26

ik heb een zadelmarktzadel gehad een dressuur zadel van merarno, ik heb 2 weken met het zadel gereden....daarna had mijn paard een ernstig rugprobleem...dus ik weet wel waar ik over praat

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 14:27

Ik zeg ook niet dat niemand dat weet, maar vast niet iedereen hier heeft zo`n zadel gehad. Knipoog

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 14:29

op mijn stal heeft iemand zo'n zadel gehad. Een en al problemen. Eerst niet maar later wel

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 14:30

Wij rijden er ondertussen al 1,5 jaar mee en nog steeds geen problemen, ze loopt alleen maar steeds beter Lachen

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 14:32

Het enige goede wat ik van mijn toemalige zadlemarktzadel vond was dat ik het zadel voor hetzelfde bedrag waar ik het voor gekocht had, kon inleveren bij Divoza Haha!

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 14:34

Mirkim schreef:
Het enige goede wat ik van mijn toemalige zadlemarktzadel vond was dat ik het zadel voor hetzelfde bedrag waar ik het voor gekocht had, kon inleveren bij Divoza Haha!

dan heb jij mazzel gehad, mijn zadel wouden ze niet inruilen omdat hij scheef was.....

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 14:35

Misschien toch niet alleen maar scheve zadels?

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 14:37

Ik heb ook een zadelmarkt zadel. Ze zitten wel goed moet ik zeggen ( lekker zacht). Hij ligt ook goed op mijn paard. Hij is alleen zowat uiterlijk aan het verslijten ( maarja voor dat geld ben ik er content van). Zolang mijn paard er geen last van heeft. Denk dat er heel wat verschillende meningen zijn over zadelmarkt. misschien net als over sommige andere merken , de een vindt het goed , de andere weer niet. Denk dat je het zowat zelf moet ervaren. Trouwens je krijgt 2 jaar garantie op de boom en een jaar op het zadel zelf.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 14:39

Silence schreef:
Misschien toch niet alleen maar scheve zadels?

ze zullen echt niet allemaal scheef zijn, maar ze zijn bijna allemaal wel veels te hard opgevuld ( ga maar eens na een zadelmarkt winkel en voel maar eens) en de singelstoten zijn bevestigd met spijkers Verdrietig Nee zadelmarktzadels zijn echt troep.....zoiets leg ik nooit meer op mijn paard.......

als je een x de kans krijgt, sloop het zadel, dan zul je nog heel erg gaan schrikken....

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 14:41

een vriendin van mij heefd een dressuurzadel van zadelmarkt.model merano toronto,echt een superfijnzadel met fijne zit,en niet al te harde kussens.dit zadel is echter niks mis mee,niet scheef/verkleurd niet.alleen de beugelriemen waren van mindere kwaliteit.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 14:42

Je kan ook niet verwachten dat het topzadels zijn. Ik denk dat je met niet al te hoge verwachtingen best blij kan zijn met zo'n zadel. en je paard ook

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 14:43

@UpDate_: Ik heb weleens een Kieffer zadel uit elkaar gezien en dat zag er niet veel anders uit hoor.

@lorelei: Toch ook weer een goed verhaal dus.

@Tempus: Daar zijn ze op hun site ook heel eerlijk in.
Uiteraard verwacht ik er ook niet het neusje van de zalm van.

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 14:45

Mn vriendin heeft een zadel van zadelmarkt dat perfect op haar pony past. &Zelf de instructrice is er verwonderd over. Overt laatst was er zelfs iemand het merk op het zadel aan het zoeken Clown Maar ze heeft echt wel geluk gehad dat er geen aanpassingen ofzo aan moesten gebeuren.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 14:45

kieffer heeft de singestoten niet bevestigd met spijkers.....wat zm wel heeft

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 14:49

Het merk merano wordt ook niet enkel bij zadelmarkt verkocht

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 14:57

ik heb 3 shets en op alle 3 de shets licht een zadel van zadelmarkt.. ik heb 2 15 inch en 1x een 16 inch maar ze liggen super en heb er geen last van!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 15:07

De dressuur zadels van merano zijn inderdaad wel redelijk, al zitten er vaak scheve tussen, zo'n zadel zou ik dus altijd door een zadelmaker goed laten controleren.

De westernzadels en australian stock zadels zijn echt bagger. Níet doen! Ik ben er een keer langsgeweest, zowiezo de kwaliteit van het leer is al erg slecht. Toen ik op een westernzadel ging zitten viel me op dat de voorkant helemaal scheef was! Heel grote kans dat de zadelboom dus ook scheef was. Als je er niet op let zou je het niet zien, maar als je goed kijkt valt het wel op. Als je zo'n zadel op de rug van je paard zou leggen (en dan ook nog met zo'n slechte pad eronder, want die van zadelmarkt vond ik véél te dun) dan kan je binnen no-time de kraker en DA enzo laten komen. Nu hoeven ze natuurlijk lang niet allemaal scheef te zijn, maar je zal er maar een hebben die wel scheef is! Dat hoef je er niet altijd aan te zien, soms zijn ze alleen van binnen scheef.

De zadelmarkt zadels worden in lage-loon landen met bakken tegelijk gemaakt. Van buiten zien ze er misschien netjes uit, lijkt alsof er goede vulling in de engelse zadels zit, maar je zou ze eens van binnen moeten bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 15:15

UpDate_ schreef:
kieffer heeft de singestoten niet bevestigd met spijkers.....wat zm wel heeft

Wel hoor, bijna elk zadel is dmv spijkers en nieten in elkaar gezet, je kan het leer moeilijk vast naaien op een boom...
Het is heel normaal dat singelstootbanden geniet of gespijkerd worden. Hoe het gedaan wordt, dat maakt het verschil.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 15:16

Ik heb geen zadel van zadelmarkt maar ik zeer slechte ervaringen met hun tuig als zowel hun service.

We kochten een aantal jaar geleden daar een shetlandtuig( ik wist toen nog niet zoveel van tuigen en was niet zo actief op bokt dus ik had er nog nooit van zadelmarkt gehoord)
En het was idd zo lekker goedkoop.

Wij rijden met het tuigje we hebben er welgeteld 4 maanden meegedaan en we rijden niet eens zo intensief.
Gewoon in een drafje op stap over de verharde weg.
We reden lekker over de weg en ineens knapt de streng! Zomaar, zonder aanleiding, mijn shet raakte in paniek van het geluid en het tuig zat niet meer goed om haar heen. Ze schoot er vandoor in galop, ze rent langs een boom en mijn karretje blijft erachter haken en gaat dus kapot. Ik fieste er gelukkig naast en kon haar toen snel tegenhouden.
Niemand mankeerde gelukkig wat maar mijn karretje was wel mooi naar de maan.

En toen we het tuig eens goed bekeken bestond de streng niet uit een stuk stevig leer maar uit twee dunne stukjes leer dat op elkaar was genaaid.
Heel veilig dus,
We hebben hierop een mail gestuurd naar zadelmarkt en verteld wat er gebeurd was en of ze ons hierin nog tegemoed wilde komen,
Onze mail werd zonder pardon weer teruggestuurd, ze hebben niks laten horen.

Nee ons zie je er niet meer. Knipoog