Ervaring met KN zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bonique

Re: Ervaring met KN zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:27

Ik heb een KN Allegreto, dit is de voorganger van de Tango en er zijn er maar een paar gemaakt. Ik heb dit zadel nu 4 jaar en ik zweer erbij.

Het is een dressuurzadel met een hoge lepel, gedwongen zit, dikke wrongen en, vind ik, een heerlijke zachte zitting. Ik kan er uren opzitten. Ik doe er alles mee, uiteraard dressuren, maar ook springen en buitenrijden.

Ik had ook een veelzijdigheidszadel (een JC) maar ik vind het een K.. zadel. Daarom gebruik ik altijd m'n KN heb en uiteindelijk dat andere zadel verkocht.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:28

Bonique schreef:
Ik heb een KN Allegreto, dit is de voorganger van de Tango en er zijn er maar een paar gemaakt. Ik heb dit zadel nu 4 jaar en ik zweer erbij.

Het is een dressuurzadel met een hoge lepel, gedwongen zit, dikke wrongen en, vind ik, een heerlijke zachte zitting. Ik kan er uren opzitten. Ik doe er alles mee, uiteraard dressuren, maar ook springen en buitenrijden.

Ik had ook een veelzijdigheidszadel (een JC) maar ik vind het een K.. zadel. Daarom gebruik ik altijd m'n KN heb en uiteindelijk dat andere zadel verkocht.

Idem Haha! De allegro is echt een heerlijk zadel, begrijt eigenlijk niet zo goed waarom ze deze niet meer maken Tong uitsteken

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:17

XchantjuhX schreef:
Bonique schreef:

Idem Haha! De allegro is echt een heerlijk zadel, begrijt eigenlijk niet zo goed waarom ze deze niet meer maken Tong uitsteken

Ik wist helemaal niet dat ze uit het assortiment waren verdwenen??? idd raar. Misschien dat die Tango toch iets beter verkocht werd. Ze werden iig een tijdje tegelijkertijd aangeboden.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:18

ik heb even op de site bekeken en daat staat de allegro gewoon nog op hoor!?!?!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:21

Ik heb een symphonie gebruikt bij mijn bijrijdpaard. Ik vond het wel een fijn zadel, al heb ik zelf liever een wat hardere zit. Maar als ik er 2dehands één op de kop zou kunnen tikken, zou ik het zeker niet laten. Ze zijn zeer degelijk, passen op veel paarden en ze blijven jaren mooi.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:29

Ik heb pas een Symfonie van 7 jaar oud gekocht, maar ik vind de kwaliteit van het leer heel slecht.
Het leer aan de onderkant van het zadel begon al te scheuren en mijn zadelmaken heeft er een heel nieuw stuk overheen gemaakt. Volgens hem is het ook heel slecht onderhouden, maar leer dat scheurt?????!!!!

Verder vind ik het heerlijk zitten! Maar idd, de oude variant is stukken beter. Ik had er voorheen eentje van 93 en daar zag je nog niks aan.

Bonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:45

Je hebt de KN Symphonie, Alegro en Tango. De Tango heette eerst Alegretto maar omdat deze naam veel lijkt op de Alegro hebben ze dat veranderd in Tango. Om verwarring te voorkomen....

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:56

aha. weer duidelijker geworden.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:54

Ik heb een Symphonie uit '93. Is niet altijd netjes op gepast (deed dienst op een handelsstal met alleen een buitenbak, dus dan weet je het wel Tong uitsteken ) maar na een doekje eroverheen te halen is ie echt als nieuw. Absoluut topkwaliteit!
Hij zit super, en je kunt 'm echt zonder problemen op heel veel verschillende types paarden leggen.

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 08:43

ik heb kn symphonie
echt een fijn zadel Ja echt een aanrader
heeft helaas geen diepe zit (wat ik graag wil) maar verder is het een super zadel
zit echt heerlijk Ja

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 14:44

Ik heb een tijdje met een KN zadel van een ander gereden. Het zit heerlijk en het lag goed op mijn paard. het is erg zacht voor jezelf en voor je paard. Ik zou graag een KN zadel op mijn paard hebben maar we hebben nu een ander zadel op hem ligen wat erg goed past

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 14:47

Een paard wat ik soms rijd heeft ook een KN, ik vind de zit te vlak voor een dressuurzadel maar verder zit die wel lekker.
Volgens mij is het het type Symfonie.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:25

Niezzz schreef:
Een paard wat ik soms rijd heeft ook een KN, ik vind de zit te vlak voor een dressuurzadel maar verder zit die wel lekker.
Volgens mij is het het type Symfonie.

Dit snap ik dus nooit hè. Tegenwoordig wil iedereen een dressuurzadel, waarin je geen centimeter meer kunt verzitten en met kniewrongen zo dik als boomstammen. Waarom in vredesnaam??
Als je een goede onafhankelijke zit hebt, heb je die 'steun' van het zadel niet nodig, sterker nog het is zelf erg hinderlijk.