Ervaringen op maat laten maken Daaleman

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellen82

Re: Ervaringen op maat laten maken Daaleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:37

@Precious: ik weet dat ik het ook op kan gaan halen, maar ik vind het van mij uit te ver rijden met paard. Om die reden zal ik er ook niet heen rijden voor het opmeten.
Het maakt me ook nog niet zo gek veel uit om nog een keer voorrijdkosten te betalen, maar vond zijn reactie op die vraag niet erg logisch.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 16:49

Ik snap het hoor. Ik woon ook erg ver (250 km) bij hun vandaan. Met paard naar daar gaan is nog niet eens een optie voor mij.
Maar tegen mij zei hij dat hij wel bereid is het gemaakte zadel te komen passen, mits de reiskosten opnieuw vergoed worden.

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:59

Dat heeft hij tegen mij ook gezegd, dus het is idd niet zo dat hij het absoluut niet wil. Hij vond het gewoon overbodig en dat vind ik wel raar.

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 23:58

Ellen82
Ik denk dat je niet bang hoeft te wezen als je zaken doet met daaleman.

De concurent waar ik en jij het eerder over hadden heb ik voor gewerkt en ik was ook niet tevreden over zijn zadel, kwaliteit en service.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:42

Ik heb een Daaleman op maat gemaakt voor Fire Ja .

Hele fijne zadels, al moesten we lang wachten het het zadel klaar was.

theaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:40

Ik heb mijn zadel (GPS2) elf jaar geleden gekocht. Het heeft in die tijd op zes verschillende paarden gelegen. Ik heb de normale standaard boom. Het ziet er nog uit al zou het vijf zes jaar zijn terwijl het iedere dag gebruikt is. Ik doe er niet bijster veel aan, goede kwaliteit leer denk ik. Ik ben tevreden. Iedereen die het zadel een keer geprobeerd heeft was er weg van. Wachttijd was toen 3 maanden, maar kreeg leenzadel.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 09:14

Ik had daaleman laten komen voor mijn ronde, brede tinker. Daaleman zei dat hij daar geen zadel voor kon maken. Toen heb ik later tweespan laten komen, en het eerste zadel wat hij erop legde lag meteen goed. Ik vond het dus erg raar dat daaleman geen zadel wilde aanmeten..

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:36

cremellogek schreef:
Ik had daaleman laten komen voor mijn ronde, brede tinker. Daaleman zei dat hij daar geen zadel voor kon maken. Toen heb ik later tweespan laten komen, en het eerste zadel wat hij erop legde lag meteen goed. Ik vond het dus erg raar dat daaleman geen zadel wilde aanmeten..

Daaleman werkt met een verende boom, die zijn niet héél breed te maken. Dan moet je een standaard vaste boom hebben en die leverd daaleman niet uit.(athans dat was de reden voor het niet kunnen aanmeten bij een kennis op een hele brede fjord)
Ik heb op mijn fjord destijds wel een daaleman gehad, niets meerals lof!
Ik heb wel ervaring met de klachtenservice, een zweetblad trok na vrij korte tijd naar achter waardoor de wrong bloot kwam te liggen. Dit is keurig opgelost en er is een nieuw zweetblad opgezet. Het blad was te kort gestikt waardoor hij naar achter trok.
Hij klinkt aan de telefoon iets nors/stug, maar zodra hij aan huis komt om aan te meten is er van die nors/stugheid niets meer over!
Mijn zadel is destijds wel afgemeten aan huis, maar dan heb ik het ook wel over een jaar of 5 geleden.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:49

Ik heb jaren geleden een Daaleman overgkocht en die was speciaal gemaakt voor een brede Fjord.
Het was een superzadel en ik heb nog steeds erg veel spijt dat ik hem verkocht heb.
Dat word dus sparen voor een nieuwe, maar wel een Daaleman.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:27

Ik heb een Daaleman op maat laten maken voor mijn fjord, een dressuurzadel, en ben er heel erg tevreden over. Mijn fjord is breed en ik heb diverse merkzadels geprobeerd en daar veel ellende mee gehad. Het Daaleman zadel past perfect en als er iets is wordt je aan huis prima geholpen!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:53

Heb ook ooit een Daaleman gehad, op mijn 1e paard. Toen wist ik nog niet zoveel over het passen van zadels, maar dat zadel heeft werkelijk overal op gelegen en volgens mij niet eens verkeerd. De mensen waar ik reed hadden er nog een van wel 20 jaar oud, nou daar kon je bij wijze van spreken nog mee op concours (bruin, nog hip ook!). Oerdegelijk.

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:38

Ik denk dat ik morgen maar eens een afspraak ga maken..... Ben erg benieuwd.....We zullen zien.

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:13

Welk type dressuur zadel hebben jullie? Zag op de site dat er drie verschillende zijn dus ben benieuwd.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:19

Ik heb de GPS1 gewoon het standaard zadel zeg maar alleen dan verlengde zweetbladen eraan laten maken.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:20

GPS III Lachen

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:27

GPSIII (met iets bredere boom en weinig kniewrong op mijn wens) van afgelopen najaar en bevalt super, toen mijn paard veranderde in bespiering hebben ze het kosteloos aangepast. Goede service dus. Niet dat ze alles voor niets doen natuurlijk maar de eerste keer na aankoop dus wel.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 19:46

Wat is het verschil tussen GPS I, II en III? Zit het verschil hem dan in de boom/ zitting (smal zit, brede zit enz)? Want ik dacht dat je elk type zadel op wens kon laten maken of is een bredere boom standaard voor bijv. de GPS III?

Voorts komt Daaleman op 11 september langs. Jammer genoeg is dat nog best een lange tijd....

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:50

Wij hebben een zaak die leverancier is van Daaleman, en ze leveren daar goede service. Ze hebben dus goed contact met Daaleman zelf. Ik hoor en altijd goede verhalen over. Ik heb er ook een gehad de VSD uitvoering. Die zat echt heerlijk. Haha!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:36

Precious20 schreef:
Wat is het verschil tussen GPS I, II en III? Zit het verschil hem dan in de boom/ zitting (smal zit, brede zit enz)? Want ik dacht dat je elk type zadel op wens kon laten maken of is een bredere boom standaard voor bijv. de GPS III?

Voorts komt Daaleman op 11 september langs. Jammer genoeg is dat nog best een lange tijd....

Het verschil zit h'm in het model.
De GPS zijn alle dressuur zadels.
De I is een uitvoering met vlakkere wrongen, vlakkere zit en geen gel in de zitting
De II heeft een diepere zit en grotere wrongen(lopend over de gehele lengte van het zweetblad)
De III heeft de II zit en andere wrongen(deze steunen en lopen met het bovenbeen mee)
Zowel de II als de III hebben gelzittingen.

Dit zijn de standaard opzet zadels, daarnaast is de zitting aan te passen, de lengte van de bladen zelf te bepalen en de wrongen naar wens op te zetten.

Het enige echte verschil is dat de GPS1 en de GPS3 een rond zadelrokje hebben en de II een rechte. Voor de rest kun je op een GPS2 een gelzitting weglaten en de GPS3 wrongen erop, maar het blijft een GPS2 met de rechte zadelrokjes.

Ze hebben 3 modellen voor de standaard opzet, maar eigen ideeen zijn gewoon mogelijk!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 12:24

Bedankt Aafje87! Lachen Dus in principe kan ik ook een gelzitting en iets dikkere wrongen op de GPS I laten zetten?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:26

Kan wel, maar qua prijs weet ik niet of dat wel zo heel veel uitmaakt.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:19

Precious20 schreef:
Bedankt Aafje87! Lachen Dus in principe kan ik ook een gelzitting en iets dikkere wrongen op de GPS I laten zetten?

Ja geen probleem, maar dan moet je je wel gaan afvragen of een GPS2 of GPS3 niet prijs technischer beter uitkoment(een losse gelzit is €100 extra, dan heb je afgezien van de kosten wegens andere wrongen en aanpassingen daardoor al het verschil qua prijs tussen de GPS1 en de GPS2 overbrugt)

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 17:14

aafje87 schreef:
Precious20 schreef:

Ja geen probleem, maar dan moet je je wel gaan afvragen of een GPS2 of GPS3 niet prijs technischer beter uitkoment(een losse gelzit is €100 extra, dan heb je afgezien van de kosten wegens andere wrongen en aanpassingen daardoor al het verschil qua prijs tussen de GPS1 en de GPS2 overbrugt)

Ja daar heb je gelijk in! Heb net de prijslijst op internet gevonden. Maar voor mij is, op het eerste zicht, de GPS I het interessants omdat ik geen diepe zit meer wil maar wel genoeg wrong. Mja, dat is natuurlijk iets om met Daaleman zelf te bespreken.

Maar ik vraag me wel af of je ook de leersoort kan kiezen? Ik vind er nl. niets over trg op hun site (ben het eerlijk gezegd ook vergeten te vragen aan de telefoon). Ik weet dat je bij Hulsebos, naast de kleur, ook de leersoort zelf mag kiezen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:33

gps III die ik heb heeft geen extreem diepe zit hoor. Je zit iets meer in het zadel, maar verder kun je nog lekker alle kanten op.

Leersoort weet ik niet. kleur kan idd wel.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:50

Ik heb 16 jaar geleden voor mijn fjord een veelzijdigheids Daaleman laten maken. Zadel zit nog steeds superlekker en heb er nooit problemen mee gehad. Kon echt uren achter elkaar rijden met dit zadel zonder last te krijgen. Je ziet natuurlijk nu wel de gebruikssporen, maar dat is natuurlijk niet zo vreemd voor zo´n zadel.