Stuben of Kieffer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is jou voorkeur?

Poll eindigt op

Stuben
63 (52%)
Kieffer
56 (47%)

Totaal aantal stemmen: 119

love__oliver

Re: Stuben of Kieffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 11:11

Dan kies ik voor stubben. Vind de afwerking net iets mooier en vind alles net wat degelijker en subtieler. Kieffer lijkt me ook goed maar vind ik wat te lomp.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:30

Ik heb een tijdje op een oud Stubben dressuur zadel gereden, wat zat dat verschrikkelijk. Nog nooit op zo'n rampzalig zadel gezeten. Hebben 3 kieffer dressuur zadels die overigens perfect zitten.

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 17:52

dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Cishashka op 18-07-07 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 17:52

Karoliefje_ schreef:
Ik heb een tijdje op een oud Stubben dressuur zadel gereden, wat zat dat verschrikkelijk. Nog nooit op zo'n rampzalig zadel gezeten. Hebben 3 kieffer dressuur zadels die overigens perfect zitten.

Die van Iris zit anders wel lekker Knipoog

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 20:17

Stubben Haha! Ik vind de kwaliteit van Stubben echt vele malen beter dan die van Kieffer! Dat is ongeveer niet te vergelijken in mijn ogen Knipoog Misschien dat een Kieffer zadel wel lekkerder zit? (geen idee) maar de kwaliteit van Kieffer vind ik 10x slechter dan die van Stubben.

xje_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 08:51

kieffer denk ik

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 08:56

Karoliefje_ schreef:

Een oude kieffer zal ook minder goed zitten. Knipoog Niet echt een goede vergelijking...

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:06

Ik zou absoluut geen kieffer doen! Wij hebben een kiefferzadel gehad. Deze was niet goed op het zitvlak, mijn moeder had een hele rauwe kont en dat bloedde verschrikkelijk. De service is ook nog eens hartstikke slecht. Wij gingen naar de winkel waar we ons zadel hadden gekocht, hun gingen contact opnemen met de fabriek en het zadel ging naar de fabriek. Gelukkig konden we een goed zadel van de winkel gebruiken. In de fabriek hebben ze 'm alleen wat strakgetrokken, het leer was gewoon niet goed. Ze hadden zelfs nieuwe singelriemen eraan gezet Vork Kwam het zadel weer terug, niet goed en weer naar de fabriek. Dit is 3/4 keer zo gegaan. Toen hebben de mensen van de winkel gewoon ons een ander zadel gegeven, ook een kieffer, en ze zouden het af gaan handelen. Eerst ging het goed daarna kwam weer precies hetzelfde. Toen werden we het zo zat van kieffer dat mijn moeder een ander zadel heeft gekocht, een Ainsley. Dit was een hartstikke fijn zadel, maar toen overleed het paard Huilen Het nieuwe paard is een fries, hier hebben we een Euroriding voor gekocht.

Ik raad dus aan om dan een Stuben te nemen, absoluut geen kieffer. Stuben zou ik eigenlijk ook niet kiezen, dit vind ik geen fijne zadels. Buiten deze merken raad ik aan om een Ainsley, Cliff Barnsbey of een Euroriding te kopen. Ik heb zelf een Cliff Barnsbey en die is heerlijk! De Euroriding is een heel diep zadel en je zit er heel stevig in.

Ik hoop dat je er wat aan hebt Haha!!

marannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:31

Hoofdstel Stübben
Zadel Kieffer

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:47

Liezel1 schreef:
gaat het hier dan om hoofdstellen of zadels?
om over zijn algemeenheid maar te spreken: de kwaliteit van de kieffer producten (met name het leer) is in de afgelopen jaren flink achteruit gegaan vind ik.. ze hebben "vroegah" écht betere kwaliteit gehad..
over Stübben heb ik niets te klagen, daar zou ik dan ook voor gaan..

Klopt.
Sinds de Kieffer fabriek is overgenomen door de zoon is er veel meer winstbejag ten koste van de kwaliteit.
Mijn vriendin heeft een Kieffer zadel gekocht anderhalf jaar geleden, die er nu uitziet als een van 6 jaar oud. Het leer kwam maar niet soepel en de slijtplekken waren er al na enkele malen gebruik.
Ik ga overduidelijk voor Stubben, naar mijn mening de meest degelijke zadels!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:12

Stübben vind ik fijner leer. (qua hoofdstellen dan)

Valeriie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:25

stübben is idd heel fijn!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:44

Kieffer. Niet veel ervaring mee, mijn oude verzorgpony had een Kieffer zadel en dat reed goed. Verder hebben ze er mooie hoofdstellen van, vandaar mijn keuze.

yasmin1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 10:28

kwalitatief vind ik stubben beter, die gaan langer mee en kwa zit is stubben veel fijner en ZACHTER ik vond de kieffer dressuur (1jaar gehad) erg glijden en hard.

kieffer heeft wel mooiere zadels vind ik maar stubben is overduidelijk beter.

gr

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 10:39

Stubben! Def def definitely! Hele fijne zachte, ongedwongen zit, waarbij je in vergelijking met een Kieffer op een harde plank zit.
Stubben is mooi om te zien, superkwaliteit en superdegelijk. Ik was eerst helemaal van de Hulsebos, maar sinds ik twee Stubbenzadels heb gehad (1 veelzijdigheid en 1 dressuur), ben ik helemaal "om" .
Het dressuurzadel ligt helaas niet goed op mijn paard en is dus ook te koop (hint, hint)

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 10:40

Stubben! Geen twijfel mogelijk.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 14:32

Stubben, Ik vind bijna geen enkele Kieffer lekker zitten.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 15:19

Stübben zeker voor de hoofdstellen. Kieffer heeft gewoon baggerkwaliteit leer (de nieuwe hoofdstellen dan). Stübben zadels vind ik ook beter zitten dan Kieffer zadels.

fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 15:26

Kieffer! Maar dan wel de oude modellen. Van voordat de fabriek werd overgenomen dus. Zitten heerlijk en goede kwaliteit. Mijn zadel (wat toch al heel wat jaartjes oud is) ziet er nog prima uit.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:04

Wij hebben vorige week een nieuw kieffer zadel gekocht, en ik ben echt te spreken over de kwaliteit. Alles is netjes afgewerkt, pasvorm is geweldig op elk paard. Het doet niet minder af dan een zadel van 5 jaar oud

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:10

kieffer als zadel zeker weten ,maar had een kieffer hoofdstel..dus de keuze is moeilijk!

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:12

ik ook absoluut kieffer!!ben er zelf zo over te spreken ik heb een type bavaria echt het iseen super zadel! Haha! Knipoog

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:27

Voor mijzelf de Kieffer. Heb een paar maand terug nog net een nieuwe gekocht. Oude was al 18 jaar oud, maar zat nog steeds goed. Moest even opgevuld worden, kreeg reclame van Divoza dat de Kieffer vernieuwd was en dat de laatste "oude" modellen voor "weinig" geld verkocht werden. Heb toen meteen een "oud" model gekocht. Het nieuwe model is veel zachter. Ben ik persoonlijk niet zo'n liefhebber van. Manlief rijdt op een Stuben, wil absoluut niet op Kieffer. Ik rijdt weleens op de Stuben maar vind deze persoonlijk beter zitten met springen, maar niet voor de dressuur. Even over de levensduur van deze zadel: ik denk dat het beide kwalitatief goede zadels zijn! Haha!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:28

Kieffer! Diepe zit & zit echt heerlijk. (vzh)
Stubben vind ik meer om te springen, krijg er echt het gevoel van dat ik er teveel "op" zit en vind ze hard.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:29

ik vind stubben echt zoooo hard!!!
dus ik ga voor kieffer! vind ik wel fijn!!