En toen paste je pony geen enkel zadel..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Danique1990

Re: En toen paste je pony geen enkel zadel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:43

Oh.. tja, voor een hulsebos zadel ben je wel iets meer kwijt. maar dan heb je ook wat Ja !

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:47

Een goedpassend zadel is neem ik aan belangrijker dan de prijs? Dan zou ik nog verder sparen als ik jou was.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:47

Boomloos zadel dacht ik ook meteen aan.
Je kunt daar gewoon dressuur mee rijden en je hebt nog beter contact met je paard ook!

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:17

Somebitch schreef:
Boomloos zadel dacht ik ook meteen aan.
Je kunt daar gewoon dressuur mee rijden en je hebt nog beter contact met je paard ook!

Een goed passend zadel is in mijn ogen nog altijd beter dan een boomloos.
Boomloos geeft regelmatig problemen met druk verdeling.

Dat je met boomloos beter contact zou hebben is een fabeltje.
Een zadel met enorme kussens geeft wel vermindering van contact daar je verder van je paard afzit.
Maar er zijn voldoende boom zadels die wel laag bij het paard blijven.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:55

En zo zat ik dus ook.
Pony van 1,37 korte rug, geen schoft en rondgeribt.
Reed ook met een wintec (witte boom) en deze paste dus ook niet.
Heel veel zadels geprobeerd en toen zei ook al iemand tegen me dat een normaal zadel het niet zou worden. Later iemand anders laten komen en deze vertelde me het ook.
Zei heeft de ribben gevoeld en bij de laatste een streep gezet (tot daar mag het zadel komen)
En inderdaad de ''normale'' zadels vielen af.

Toen hebben we inderdaad ook de startrekk dressuur erbij gepakt.
Deze was korter en paste dus wel.
De plaatjes die eerder in dit topic voorbij kwamen zijn van het nieuwe model startrekk en zijn al weer heel anders en ook niet aan te passen.
De mijne heeft losse verplaatsbare kussens waardoor het allemaal een stuk beter op m'n pony kon worden aangepast.

Het zadel sloot dus perfect aan, druk werd overal goed verdeeld, en was kort genoeg. Hoefde door de perfecte pasvorm niet eens met een speciaal pad te rijden.
(let wel het zadel wat ik nu heb gaat uit de handel door de komst van het nieuwe model, dus als je wat wilt moet je snel zijn)

Voor foto's van haar niet passende wintec, barefoot london en de WEL passende startrekk dressuur kijk op www.annastasia.mijnalbums.nl

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 11:05

Charos schreef:
Een goedpassend zadel is neem ik aan belangrijker dan de prijs? Dan zou ik nog verder sparen als ik jou was.

Ja dat is wel zo, maar ik heb nou eenmaal niet een een grote pot om uit te geven. Kan er verder ook niks aan doen, het is niet anders. Daarom zoek ik ook een zadel wat een middenklasse prijs heeft maar goed ligt.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 11:31

Je pony heeft inderdaad geen makkelijke bouw qua zadels Knipoog
Ik denk dat de inchmaat niet zo zeer een probleem hoeft te zijn. Je hebt een kleine maat, dus 17" zou prima zijn, 16.5" misschien zelfs (hangt van je kont af Knipoog ) Het is me ook een raadsel wat je met jouw maat met een 18" moest Lachen
Ik zou gewoon een goede zadelmaker vragen langs te komen met een busje met kleine zadels. Dat Divoza die toevallig niet bij zich heeft hoeft niet te betekenen dat ze niet bestaan Lachen

wonanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 11:38

Ullwinn schreef:
wonanda schreef:
Als die man van de zogenaamde Divoza passervice zich er makkelijk van af wilde maken had hij je JUIST een zadel verkocht wat dus niet zou passen, vind dat wel erg makkelijk gezegd van Ullwinn.Mijn ervaring is dat DIE man heel goed weet waar hij het over heeft.

Als je zoekt met de zoekfunctie zal je zien dat er heel veel mensen zijn die het daar niet mee eens zijn.

Maar er zullen er ook heel veel zijn die het er wel mee eens zijn!!!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 11:42

Laat je nog een ander zadelservice langs komen bv van druinens ruiterhuis een soort second opinion

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 11:52

Het liefst heb ik hier 1 uit Friesland, stel dat er wat met het zadel is, dan zit het hier in de buurt. Ik ben al even met de zoekfunctie door Bokt heen geweest en zag dat verschillende mensen dezelfde man hadden als mij van Divoza. Meningen lopen uiteen van 'geweldige man' tot 'iemand die niet weet waar hij het over heeft'. Meningen zijn toch altijd verschillend. Gister was het gelijk van, 'Ja hier heb ik geen zadel voor', binnen 20 min was die man dus ook weer weg.

wonanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 11:59

Ik persoonlijk denk dat hij dan heel eerlijk is geweest, hij had je makkelijk een zadel kunnen verkopen waarvan hij vindt dat het niet past.Maar het is wat je zegt, meningen zullen altijd verschillend blijven.Ik zou idd gewoon rustig verder gaan zoeken naar een goed passend zadel, het kan misschien even duren, maar dan heb je ook wat!!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 12:41

Ik weet het niet hoor...maar waarom ga je niet eens snuffelen tussen de ijslandse zadels.IJslanders hebben vaak een korte rug dus er is genoeg keuze...op deze zadels zit je echt heerlijk en je kunt er prima dressuur mee rijden.Dacht trouwens dat er ook speciaal zadels waren voor Haflingers vanwege hun bouw...
Succes met zoeken Knipoog

Groetjes,Tinky

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:58

jeetje wat vervelend marjolein! heb je al naar de prijzen van de boomloze dresuurzadels gekeken?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 19:15

Is de ruitersportzaak uit jouw woonplaats geen optie? Heb er zelf geen ervaring mee, moet ik zeggen.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 19:21

Wat vervelend Marjolein.
Magriet had een zadel voor haar wat wel goed paste.

Ik kan het wel voor je navragen.

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 23:39

Tja, ik had er ook niet op gerekend dat zoiets weer voor zou komen..
Dat boomloze dressuurzadel ziet er nog wel aardig uit overigens. Lachen
Maar het komt goed!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 20:10

Heb je een brede haflinger? Ik heb nog een Hopfner dressuur 17 inch liggen. Is wel een ouder zadel, maar nog in goede staat. Boommaat is gewoon medium.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 20:27

Nee Hafje is absoluut niet breed, wel tonnetje rond maar heeft geen bespiering op de schouders.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 20:32

En dan moet je nog geluk hebben dat je pony goed is met boomloos, dat het dus past

Hopelijk vind je iets

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 20:43

hoe wil je eigenlijk rijden?
gewoon recreatie?

zijn de zadels van zaldi dan misschien iets voor jou?
zaldi heeft kleinere zadels die dus mega veel schoduervrijheid geven en een korte zit hebben
zaldi record bijvoorbeeld?
kun je ook als testzadel gaan proberen
heb je al op deze site gekeken:
http://www.trekkingsaddles-webshop.com/

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 20:45

Ik zal morgen even naar de ruitersportzaak hier in de buurt. Hier uit mijn woonplaats dus. Ben benieuwd wat die er van zeggen. En anders wordt het toch iets in de richting van een Zaldi Hanover ( dat vind ik een geweldig zadel!) of een Barefoot London.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:07

poeh ik heb even gekeken maar die hanover is echt gaaf!!!!
de barefoot london vind ik wat minder,ook qua pasvorm vind ik die persoonlijk niet zo gweldig.
ben benieuwd
Haha!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:26

De zaldi zadels hadden we inderdad ook om te proberen, maar bij ons waren ze ook veel te lang.
De barefoot london is nog een stuk langer als de zaldi zadels, en stel dat de zaldi of startrekk zou passen dan zou ik persoonlijk niet voor de london gaan.

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:26

De london is ook niet een kort zadel. Je hebt specifiek voor je paard een korter zadel nodig. Daar zou ik me over laten informeren. Er zijn toch wel goede zadelmakers die ook naar Friesland komen? Zelf heb ik ook een paard met korte rug en rij met een trekker dressage/endurance welke ook extra kort is. Op deze site staat ook nog een specifiek dressuurzadel de master geloof ik die ook wat korter is: http://www.baumloser-sattel.de/ Dit zadel kun je testen: http://www.bitloosrijden.nl/trekkerzadels.htm

Er is nogal wat op de markt. Het beste is om je te laten informeren door een zadelmaker. Bel ze op vertel over de korte rug en vraag advies. Als ze niets hebben hoeven ze ook niet helemaal langs te komen. Succes!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 21:31

Ik heb vanmiddag eens rondgebeld en kreeg het advies om eens een VZH Kieffer te proberen. Ik hier naar de Tweespan toe, zit hier mooi dichtbij.. En echt stomtoevallig hadden ze 1 liggen. Aantal Kieffers geprobeerd en op de Kieffer München uitgekomen! Zadel ligt geweldig op Anouk! En ik ben weer helemaal happy.