mmz op me pony -Dressuur: kieffer Het licht goed op mijn pony en ik zit er netjes op. -Springen + sgw: Stübben spring zadel Zelfde reden als hier boven en mijn anderen spring zadel past er niet op
Voor me (spring)paardje: - Spingen : springzadel van eric thomson het is een heel licht zadel zit heel erg fijn en goede pas vorm op je paard. plus een hele goede kwaliteit
Het Garmisch heb ik gekocht toen we haar nog verzorgde, omdat het zadel van de eigenaresse niet paste. We zijn met het paard naar Sta-rho gereden om zadels te passen. We hadden de keus uit nieuwe Euroriding waarvan ze net tussen twee boommaten inviel. (dus de ene zou het eerste halfjaar goed liggen en daarna hoogstwaarschijnlijk niet meer en de tweede was het eerste halfjaar te krap en daarna wel goed.) of een direct goed zittend tweedehands Kieffer Garmisch. Dan is de keus wat mij betreft snel gemaakt, en daarnaast vonden wij het Garmisch veel prettiger zitten dan de Euroriding zadels.
Later heb ik via Bokt een dressuur zadel van Kieffer (een Wien de luxe) weten te kopen. deze ligt ook fantastisch op Sharonne haar ruggetje. Zo goed dat je bij beide zadels rustig kan vergeten aan te singelen, dan blijven ze nog liggen.
Ik heb de Kiefferzadels gekocht, omdat ze zo goed liggen op mijn paard én ook lekker zitten voor de ruiter. Perfecte combi dus
Ik heb op mijn fries een Ainsley liggen, aangezien dit zadel op haar past en ik het over had van mijn vorige fries. Op mijn KWPN' er ligt een Kieffer Innsbrück, dat perfect op hem past en ook nog eens heel fijn past
Hoi ik rij mijn KWPN merrie met een Spalding zadel, voor vele mensen is dot onbekend. Het is een Engels merk zadel met zeer goede kwaliteit. Ik heb het zadel al 3 jaar nu en 2dehands gekocht maar nog steeds super mooi. Ik heb voor dit zadel gekozen omdat er heel veel kniewrongen opzitten en dus voor een goede zit zorgt en het zitvlak ik lekker zacht! Eindconclusie TOP zadel!
ik heb nu voor J'Aimy (mijn pony) een KN tango, omdat dit het eerste zadel was wat echt helemaal perfect lag (henri de rivel pastte ook wel ok, maar niet zo goed als de KN) en omdat ik er ook lekker in kon zitten. de kwaliteit is ook gewoon heel erg goed. Voor mijn e-pony/paard (is net 3, en moet nog een keer gemeten worden, wordt iig wel een paard) heb ik nu op marktplaats een stubben tristan (dressuur) gevonden waarmee ik haar (als het zadel goed past) in ga rijden. Deze heb ik gekozen omdat stubben zadels supregoede kwaliteit hebben, op veel paarden passen over het algemeen en omdat ik stubben ook superlekker vind zitten, maar dat is bijzaak.
Ik kies zadels iig altijd in eerste instantie om de pasvorm, en als ze ook nog lekker zitten is dat mooi meegenomen, maar dat vind ik niet het belangrijkst.
Ik heb voor mijn oudere merrie een aangepast dressuurzadel, een Stubben Scandica. Voor mijn jonge merrie heb ik een aangepast dressuurzadel Stubben Maestoso.
met de dressuur heb ik er een stubben Scandica opliggen. Zadel past goed en ik kan er heerlijk in zitten. Met het springen heb ik pas de overstap gemaakt naar een chamberlain zadel, type basel. Dit zadel past zich goed aan aan de rug van mijn paard!
Ik heb een Rossner America D voor mijn driejarige Haflinger merrie. Het was overigens een van de weinige zadels die ze past (rechte rug, wel medium boommaat, bijna geen schoft). Ik heb speciaal voor een dressuurzadel gekozen omdat deze op een of andere manier beter aansluiten, en ik daar makkelijker in kan zitten qua hulpen. Ik vind het sowieso een fijn zadel, als ik kwaliteit met prijs vergelijk Grootste reden dat we deze hebben genomen is dat deze netjes op haar rug past .