poepzak voor recratiepaard????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rhinoooow

Re: poepzak voor recratiepaard????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 14:23

grapje, nee het moet idd op een volwassen manier opgelost worden zoals sandrO zegt, en met onredelijke, kinderlijke manieren kom je ook niet vooruit.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:25

Of je met mest gooit of met stenen of met iets anders. Een paard weet het verschil niet en zal dus schrikken van iets onverwachts van achteren (mijne wel iig).
Raak of mis gooien wil lang niet altijd zoals de gedachte het zou willen Knipoog.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:26

Tuurlijk, met een kruiwagen is het wel duidelijk Lachen Maar als men gewoon wegdraaft vind ik dat ronduit onbeschoft Tong uitsteken

En is het nou een hoopje dan is het nog wat anders, maar als de straat op een mesthoop lijkt heb je er bijna een dagtaak van Knipoog

Mijn geduld zal daarin dus ook op ten duur op zijn. Vandaar deze oplossing, zeker als jullie het al voor de zoveelste keer hebben aangesneden bij de ruiters Clown

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:29

Het is ook erg naar als je je er eenmaal aan ergert en niks helpt Lachen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:31

Cheveyo schreef:
Of je met mest gooit of met stenen of met iets anders. Een paard weet het verschil niet en zal dus schrikken van iets onverwachts van achteren (mijne wel iig).
Raak of mis gooien wil lang niet altijd zoals de gedachte het zou willen Knipoog.

Daar heb je wel gelijk, maar ik gooi als persoon vaker mis als raak hoor Knipoog

Ik zou ook pissig worden als iemand een drol naar mij zou gooien, maar de boodschap zou buitengewoon duidelijk zijn. Lachen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:34

Juist dat misgooien wil dus zeggen dat het net zo goed OP mijn paard kan komen Knipoog.
Het gaat mij om het gooien van iets op zich, dat het stront is maakt in dat geval niet uit. Als het stront is van mijn paard wat ik keer op keer laat liggen dan snap ik hem wel idd Knipoog

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:35

Hihi, het is ook maar een idee hoor, TS hoeft het niet uit te voeren, praten is altijd nog het beste, maar als de manegehouder zelfs lak heeft aan de buren, kan je altijd nog dreigen met poep gooien, wellicht is de dreiging ook wel genoeg Clown

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:42

Ik had het ook verzameld en dan daar op de stoep gegooid....en dan wel zo uitgebreid dat ze wel even bezig zijn met opruimen *stampt goed aan*

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:42

NoaC schreef:
Ik had het ook verzameld en dan daar op de stoep gegooid....en dan wel zo uitgebreid dat ze wel even bezig zijn met opruimen *stampt goed aan*

ROFL Zie het al helemaal voor me!! Haha!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:15

omdat de ruiters dus niet reageren als je ze aanspreekt is t denk ik slimmer om t via de manege's te doen. Zij willen geen last met de buurt. Als je met hun goeie afspraken kan maken dat de mest opgeruimd word hebben jullie geen stront in de straat en de manege kunnen zonder problemen met mileu en polite hun brood blijven verdienen. Manege's zijn hier ook helemaal niet blij mee als een buurt gaat klagen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:07

Apple schreef:
Anders gewoon de hopen die vlak voor je deur liggen even wegvegen? Kleine moeite.

De énige inhoudelijk correcte opmerking hier.
Indien de paarden op de openbare weg lopen is de mest een zaak van de wegbeheerder. Als die niet vaak genoeg naar de zin van de bewoner(s) komt, dan moet die bellen of zelf scheppen.
@ts
Bel de gemeentereiniging! Iedereen betaalt daar aan mee, ook de ruiters en de manege heeft vestigingsvergunning. Dat wist je trouwens ook of ben je mee akkoord gegaan.

Typisch weer al die confronterende reacties en het totale gebrek aan fatsoen. Begín eens met kennis van simpele verkeersregels.

De situatie in Loosdrecht is een schijnbaar net compromis waar ík als ruiter nooit ooit mee akkoord zou zijn gegaan. Wat is dit toch een goed voorbeeld van dómmigheid bij ruiters en niet-ruiters in combinatie met grutterhandighheid van de bestuurders. Incident-oplossing door bestuurlijke maatregelen Gestoord De ruiter is hier beperkt in diens rechten zonder énig voordeel daartegenover.
Je bent als ruiter een normale verkeersdeelnemer met een paard als vervoermiddel. De wet hoort twéé kanten te hebben, plichten én rechten!
Je kan op zich níets beginnen tegen een APV doch ik zou simpel demonstratief buiten de 'poeproute' op de openbare weg de boel blokkeren en op mijn gemak de boel opruimen. Gevarendriehoek uitgevouwen op de weg en vijg voor vijg héél netjes opruimen Extreme duivel

Nederland is wel érg smal weer.
Hier in het dorp van 5000 zielen met 500 paarden speelt dit óók. Op feestdagen gaan de ruiters uiteraard in het céntrum voor een kroeg verzamelen.
De kroégbaas heeft daar baat bij en die werkt samen met de gemeentereiniging. Het veegwagentje komt op slim afgesproken tijstippen extra langs en daarbuiten houdt de kroegbaas de straat schoon.
Verder wordt er geen onderscheidt gemaakt mbt toegang tussen paarden en motorvoertuigen. Als de straat afgesloten wordt en voetgangersgebied is het voétgangersgebied en de kroegbaas/gemeente heeft de straat dan schoon.
Het énige wat de ruiters behoren te doen is zich aan de verkeersregels te houden.

Er is een andere kroegbaas die eigenaar is van de grond, de parkeerruimte, voor zijn kroeg die daar geen paardenpoep wil. Dát is zijn goed recht. De ruiters maken gebruik van hun recht om ook met hun auto daar niet heen te gaan.

Ik wens de ruiterij in NL veel sterkte met dit eenzijdige idee van de verkeersregels en verantwoordelijkheden van het wegenbeheer.

hc

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:27

HC, volgens mij gaat het over Belgie Lachen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:07

Tallie_Ho schreef:

Is dat breder?

Loosdrecht trouwens niet.
Enneh, ook de reacties blijven NL en smal.

Veel succes in NL én België Cool

hc

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 00:47

wij dienen in ons dorp de mest op te ruimen (wij is dan degene die bij het mestende paard hoort Knipoog).

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 08:57

Huertecilla schreef:
Tallie_Ho schreef:

Is dat breder?

Loosdrecht trouwens niet.
Enneh, ook de reacties blijven NL en smal.

Veel succes in NL én België Cool

hc

HC Loosdrecht is inderdaad nederland.
Maar daar woont de TS niet, wij rijden daar met onze paarden en ik heb alleen even verteld hoe het hier geregeld is.
Jij mag de situatie niet ideaal vinden, wij moeten het er mee doen.
Ik kan met onze kar overal rijden dankzij onze poepzak.
Wij blij, bewoners blij, gemeente blij. Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:38

Janine_L schreef:
HC Loosdrecht is inderdaad nederland.
Maar daar woont de TS niet, wij rijden daar met onze paarden en ik heb alleen even verteld hoe het hier geregeld is.

Óntregeld ja. Het ís al geregeld. Het is de wegbeheerder die de verantwoordelijkheid liever afwentelt. Ik heb dit soort onderhandelingen vaak gevoerd en de vertegenwoordiger van de gemeente komt standaard met de randvoorwaarde 'kostenneutraal' en dat is al onzin waar je over moet begínnen. Een budgettaire beperking is niet het onderwerp. Als er meer nodig is om de taak naar behoren uit te voeren dan is dan zo. 'Doe je werk en hou de straat schoon' is de kern.
Ruiterorganisaties sturen nooit een professionele onderhandelaar voor hen aan de tafel, de gemeente per definitie wel. Het resultaat is voorspelbaar.

Dat er bij het verlenen van een bedrijfsvergunning van een manége een voorwaarde over de aanlooproute gesteld kan worden lijkt me logisch. Die ondernemer heeft een belang dat strijdig is met dat van de omwonenden en dat mag gerust bij de ondernemer gelegd worden. Waar het níet hoort is bij de weggebruiker die toevallig op een paard rijdt.

De ts behoort het probleem aan te kaarten bij de verantwoordelijken en dat zijn NIET de ruiters. Die rijden waar de wet het gebiedt te rijden en net als een motorvoertuig produceert hun voertuig afvalstoffen. Dat die van een paard op een hoop geconcentreerd liggen is een vóórdeel. Dat kan de reinigingsdienst opruimen en voor dat opruimen betaalt iedereen al. Dat van de autos is onzichtbaar doch niet minder werkelijk en wel schadelijk.

hc

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:52

Ik heb niet heel het topic doorgelezen maar volgens mij mag het ook niet dat de paarden gewoon hun behoefte doen in de straat, ben het niet zeker hoor. Maar in mijn wijk is d'r ook een manege (waar ik rijd) en d'r zijn daar ook eens klachten gekomen van de bewoners. Dus ik denk dat je het beste eens kunt overleggen met de manege zelf en met het pension.

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:58

Ontregeld?

Ik begrijp dat je eigenlijk meer rechten hebt.
Maar ze hadden ook overal bordjes verboden voor ruiters kunnen plaatsen via de APV
Dan waren paardeneigenaren ook niet blij geweest neem dat van mij aan.
Op een plek in Nederland waar het zo druk is en iederdee eigen belangen heeft vind ik het een nette oplossing.
Je mag overal rijden, maar ruim dan je poep op.
Je mag over de route's rijden en dan kun je de poep laten liggen.

Prima toch?
Iedereen blij Haha!

MisDaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:01

hihi.. o sorry.. wat een nare toestant zeg!!

maar.. of die zakken bestaan of niet ( blijkbaar wel dus), als je die mensen al niet zo ver krijgt om het even aan de kant te schoppen, denk ik dat je ze al helemaal niet allemaal aan de poepzakken kunt helpen!!! Knipoog

verhuizen dan maar??? Knipoog Haha!

Vork

grapje hoor Ach gut

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:19

Janine_L schreef:
Ontregeld?

Ik begrijp dat je eigenlijk meer rechten hebt.

....

Prima toch?
Iedereen blij Haha!

Ja en ja, nee en waarom dan? Blij met een dode mus is het toepasselijke NL gezegde.

Wat dit topic ook helder maakt is hoe foutief ruiters bezig zijn door zonder kennis van de regels de openbare weg op te gaan. Dat leidt tot escalatie, verwording en het eindresultaat is dat 'iedereen blij' is terwijl bewoners en gemeente hun zin hebben met erosie van ruiterrechten.
Een ander toepasselijk NL gezegde is een uitspraak van Brederode 'let op uw zaak'.

hc

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:41

Je kan volgens mij nog veel meer uitdrukkingen en gezegde's vinden Knipoog misschien zelfs van toepassing op de discussie hier.

Mijn uitgangspunt is misschien anders als het jouwe.
Je kan voor alles regels maken, het vastleggen in een wet.
Maar in de praktijk moet je er met elkaar uitkomen.

uitdrukking: allemaal wat water bij de wijn doen Knipoog ?

Ik vind, luister goed, ik vind (jij mag er rustig anders over denken) als je een regeling treft waar iedereen mee kan leven dat dus een prima oplossing is.

Ik probeer me ook altijd te verplaatsen in een ander.
Namelijk hoe zou ik het vinden als voor mijn huis, op mijn stoep, voor de deur van mijn auto (waar ik in moet stappen) een hoop poep ligt hoe zou ik dat vinden?
Mmmm ja....
Het is toch fijn voor die mensen in de woonwijk dat er een regeling is dat ze nu geen last meer hebben van de poep?
Het is toch toch fijn dat de ruiters/menners gewoon naar de hei kunnen over een route waar de poep wordt opgeruimd?
En als je een andere route neem, ook goed, alleen even poep ruimen.

Ja tussen ergens recht op hebben en rekening houden mèt...........