Gecombineerde neusriem van 5 cm breed?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Re: Gecombineerde neusriem van 5 cm breed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:50

lotjj92 schreef:
Helma_Amber schreef:

tja, het is een zadelkamer. en nu staat daar igg geen kachel aan. maar het vreemde is. het 'dure' tuih zoals kieffer roest niet. de goedkopere dingen zoals longeersingel borstuigen en die neusriem die beginnen te roesten. dus de kwaliteit is gewoon waardeloos

Ja het is maar net wat je ervaring is, want bij mij is alle Pagony tuig nog goed en de gespen van de beugelriemen van Stubben en de gespen van een Kieffer singel zijn aan het roesten. Misschien heeft het met de leeftijd te maken. De Kieffer singel is ong 3 jaar oud, de beugelriemen 3 jaar oud en de meeste spullen van Pagony zijn ook ong 2,5 jaar oud.

Maar goed even ontopic, zijn de neusriemen van 5 cm nou gewoon zeldzaam? Dan moet ik maar gewoon voor de neusriem van 4,5 cm van Het Gareel gaan denk ik Knipoog

mijn pagony neusriem is ongeveer 3 maanden oud, en mijn longeersingel een jaartje. ik heb heb hoofdstellen liggen van ruim 15 jaar oud van kieffer en dat roest nog steeds niet! dus het ligt niet aan de leeftijd

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 19:14

Hoi

Misschien bij pegasus proberen? Als je ze vraagt dan willen ze iedereen ook wel voor je bellen.
Ik ben op zoek naar een V frontriem voor mijn chamberlain, een gewone frontriem blijkt dus niet te passen omdat chamberlain te breed is.
Misschien dat dit merk wel 5cm is, maar dan moet ik het even voor je opmeten. Lijkt iig erg op die van de foto in dit topic

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 19:22

Ik heb er eentje met een zeer brede neusriem. De bonfire classic! Nieuw kosten ze wel meer dan 50 euro maar misschien kan je ook kijken op marktplaats o.i.d. voor een mooie tweedehandse.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 21:43

@ annastasia: bedoel je de Pegasus in Appingedam?

@ WonderWanita: Van welk merk is die dan, want alle merken noemen hun brede neusriemen een Bonfire neusriem Knipoog

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 03:58

hey, ja ik bedoel appingedam

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 15:54

Ok dan ga ik daar ook even informeren Knipoog

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:00

Mag ik vragen welke neusriem je nu hebt? ik ben ook op zoek maar dan wel met zwart onderlegt.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 20:37

Si_monee schreef:
Mag ik vragen welke neusriem je nu hebt? ik ben ook op zoek maar dan wel met zwart onderlegt.

Ik heb bij Pegasus Ruitersport in Appingedam een compleet nieuw hoofdstel van HB gekocht en daar zat een neusriem van 4,5 cm aan. Ik heb daar mn eigen frontriem aangedaan. Hij was er ook in het zwart.

Dit is hem
Afbeelding

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:53

Die is wel heel erg vet! Ik ga eerst kijken voor een nieuw hoofdstel, dan koop ik er denk ik een brede neusriem bij. Tenzij het hoofdstel zelf al een brede neusriem heeft.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 12:20

Si_monee schreef:
Die is wel heel erg vet! Ik ga eerst kijken voor een nieuw hoofdstel, dan koop ik er denk ik een brede neusriem bij. Tenzij het hoofdstel zelf al een brede neusriem heeft.

Dat was dus ook mijn bedoeling, maar meestal is een nieuwe neusriem net zo duur als een geheel nieuw hoofdstel, dus daarom heb ik maar een nieuw hoofdstel gekocht Knipoog