Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
ma_rie_tje schreef:ik heb ook ervaring met smitjes.
Ik vind ze echt ronduit geweldig.
Je betaalt er wel voor, maar reken is uit hoeveel je per hoef per jaar kwijt bent....
Ik doen ongeveer 2 jaar met een paar schoenen.
Daarbij worden ze op maat gemaakt, en passen dus beter dan schoenen met vaste maten. Ze zijn makkelijk in gebruik en duurzaam.
Ik vind ze gewoon top!
wij rijden altijd buiten (paard mag vanwege artrose niet meer in de bak lopen) en 2 jaar houden ze het zeker vol!
peetenwallie schreef:en het klingt als de ideale oplossing
Huertecilla schreef:Oplossing waarvoor?
Na een overgangsperiode kunnen hoeven van een paardgericht gehouden paard alles aan wat de manier van houden mogelijk maakt. De hoeven zijn als de ondergrond waarop ze lopen.
Hoefschoenen zijn GEEN vervanger van hoefijzers en vanwege hun gewicht een NoNo voor meer snelheid dan een gematigde onderhoudsdraf.
Realiseer je ook dat het relatief onhandige dingen zijn en het gebruik éxtra discipline van de ruiter vraagt.
Hoefschoenen zijn in mijn ervaring en mening UITSLUITEND een tijdelijk hulpmiddel voor de overgangsperiode.
'Duur' zijn ze trouwens niet, niet duurder dan hoefijzers. Ze zijn er alleen niet mee vergelijkbaar en geen vervanger voor.
hc
draumpje schreef:maar als je het goedaanpakt kunnen de meeste paarden uiteindelijk prima op blote voeten
Roadracer schreef:Ik ben erg benieuwd wat je van mijn beweegreden vindt, ik zou ze dus uitsluitend voor het mennen gaan gebruiken
Huertecilla schreef:Ik verwacht geen problemen als de hoeven gezond zijn, je een stuk verharding in de wei hebt en je geen extreme dingen doet voor de kar.
Ik men ook en doe voor NL-begrippen wel extreme dingen doch mijn paarden staan ook op een extreme wei dus is er geen probleem.
Hoefschoenen zou ik níet gebruiken. Ik zou de inzet aanpassen.
Hoefschoenen zijn een fors hogere belasting voor het paard. <...>
hc
Huertecilla schreef:peetenwallie schreef:en het klingt als de ideale oplossing
Dus.... waarvoor?
hc
leonietje schreef:Misschien toch nog even questie van tijd geven.
leonietje schreef:Hmm vervelend Peet, dat het tegen viel gisteren.
Misschien toch nog even questie van tijd geven.