Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
russel schreef:Ontstaat het als je langer rijdt of ook al na een normale training?Ik heb zelf het idee dat als het warm is hij zweet dat zijn huid dan zo warm is dat het kwetsbaarder wordt, het zweet het zout erin, het schuren beinvloed.
(
Urielle schreef:Schimmelig: ik ga er sowieso van uit dat iemand eerst wonden laat genezen
felicity schreef:@WendyBZ Waar kun je die hoofdstellen krijgen? Dat vind ik wel wat.
Sinelia schreef:bontjes mogen niet op wedstijden, daarom ben ik vasaline gaan smeren.
russel schreef:kellyhvj schreef:mijn paard heeft dit ook, maar sinds ze met haar halster dag en nacht om stond en ik een andere neusriem gebruik, heb ook al bitringen aangeschaft om te kijken of dat hielp maar nee. nu maar een ander halster kopen 1 van scapa met lichte bont voering en miss maar even mijn andere neusriem uit de kast halen.
hoop dat je een oplossing vind, houd dit in ieder geval even in de gaten.
maar ik heb trouwens een haflingeren die heeft er dus ook last van, van der wangen tot haar neus.
Bij ons mogen de paarden geen halsters op de wei en in de stal dragen. Never nooit. Ik denk ook dat je het halster af moet doen, heeft geen nut zo en is best gevaarlijk hoor.
Idd de wangen tot de neus zijn het kwetsbaarste ook bij mijn paard.
Wat wel helpt, altijd wangen en neus goed afsponsen na het werk, het slijm gaat anders op de huid koeken en de huid is dan minder soepel als je weer gaat rijden, dan schuurt het weer meer, heb ik gemerkt.
WendyBZ schreef:felicity schreef:@WendyBZ Waar kun je die hoofdstellen krijgen? Dat vind ik wel wat.
http://www.trotplaza.com heeft ze denk ik wel. De keelriem is trouwens aan beide kanten verstelbaar dus zou je er eventueel nog af kunnen laten, net als de frontriem. Zo min mogelijk contactpunten is zo min mogelijk wondjes, lijkt mij