Vanaf welke leeftijd zadel op maat laten maken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suus

Re: Vanaf welke leeftijd zadel op maat laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:21

miesie schreef:
Suus schreef:
1 Tip, koop geen Hulsebos... Maar daar heb je verder niks aan he. Nee ik zou nu ook nog geen zadel op maat laten maken. Je paard wordt nog heel anders bespierd etc. Dan moet je het dan weer gaan laten aanpassen.

Ik ben wel erg benieuwd naar je argumenten! Ik heb zelf nog weinig tot geen ervaring met Hulsebos, een paar mensen in mijn omgeving hebben er 1 en van alle zadels waar ik tot nu toe op heb gezeten, zat de Hulsebos het fijnst..

@ aerdenhout1 Dat zadel wat ik nu heb (Euroriding Diamant) ligt nog wel aardig hoor.. Maar ik denk ik open even een topic, omdat hij over een tijd denk ik niet meer gaat passen!

Zoek maar eens hier op bokt, dan kom je wel wat topic's tegen waar heel veel reacties staan op de Hulsebos-kwaliteit. Daar heb ik ook ooit mijn verhaal over mijn Hulsebos geschreven. Het komt er in elk geval op neer dat het zadel op maat gemaakt is maar gewoon niet goed past. Na 3 keer opvullen lag het zadel nog steeds te kort op de schoft. Toen het voor de vierde keer gevuld moest worden bleek dat de boom gebroken was. Het zadel was nog geen jaar oud en er was nooit wat mee gebeurd, dus nooit gevallen of niks. Een kennis van stal heeft hetzelfde meegemaakt, ook de boom gebroken. De vulling schijnt van zeer slechte kwaliteit te zijn en de boom was volledig verroest terwijl het zadel nooit nat is geweest of vochtig is kunnen worden. Ik heb hem van ellende op een gegeven moment maar weggedaan, nog geen 2 jaar oud. Ik ken wel 10 verhalen van mensen in mijn omgeving die hem ook van ellende weggedaan hebben. De zit is daarentegen heerlijk, qua zit een heel fijn zadel.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:26

Wellicht heeft Hulsebos wel een tweedehandse die hij voor nu op maat kan maken. Mijn paard is vier, mijn hulsebos zadel van mijn grote forse ruin is omgebouwd voor deze grote rankere versie. Het zadel is eerst heel erg veel leger en lager gemaakt omdat mijn jonkie nog helemaal geen schoft had en een half jaar later zijn we weer begonnen met (aan)vullen toen zijn schoft er ineens toch bleekt te zijn gekomen. Ik laat binnen kort weer iemand komen want nu is hij ineens een stuk breder geworden en nu moet hij dus weer nodig nagekeken worden zodat we zeker weten dat er niets gaat knellen.
Voor mij niets dan lof voor Hulsebos zadels. Een zadel kan een heel eind met je meegroeien en wellicht is een tweedehandse goeie nu een goede optie en bijv als ie 6 is een nieuw op maat gemaakt zadel als dat nodig zou zijn. Ik denk dat die van mij prima blijft voldoen omdat mijn paard eigenlijk alleen maar meer naar mijn oude paard toegroeit.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 14:57

Nog meer ervaringen toevallig? Zijn er ook mensen die nog goede zadelmakers in de buurt van rotterdam weten, die misschien ook meerdere merken meenemen?

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:46

Stipje hier, vroeg me dit ook af. Moet nu mijn oude Kieffer op zowel mijn 3-jarige als mijn 4-jarige gebruiken en mijn Hulsebos ligt hier te niksen.

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 09:37

wachten tot je paard volgroeit is.