miesie schreef:Suus schreef:1 Tip, koop geen Hulsebos... Maar daar heb je verder niks aan he. Nee ik zou nu ook nog geen zadel op maat laten maken. Je paard wordt nog heel anders bespierd etc. Dan moet je het dan weer gaan laten aanpassen.
Ik ben wel erg benieuwd naar je argumenten! Ik heb zelf nog weinig tot geen ervaring met Hulsebos, een paar mensen in mijn omgeving hebben er 1 en van alle zadels waar ik tot nu toe op heb gezeten, zat de Hulsebos het fijnst..
@ aerdenhout1 Dat zadel wat ik nu heb (Euroriding Diamant) ligt nog wel aardig hoor.. Maar ik denk ik open even een topic, omdat hij over een tijd denk ik niet meer gaat passen!
Zoek maar eens hier op bokt, dan kom je wel wat topic's tegen waar heel veel reacties staan op de Hulsebos-kwaliteit. Daar heb ik ook ooit mijn verhaal over mijn Hulsebos geschreven. Het komt er in elk geval op neer dat het zadel op maat gemaakt is maar gewoon niet goed past. Na 3 keer opvullen lag het zadel nog steeds te kort op de schoft. Toen het voor de vierde keer gevuld moest worden bleek dat de boom gebroken was. Het zadel was nog geen jaar oud en er was nooit wat mee gebeurd, dus nooit gevallen of niks. Een kennis van stal heeft hetzelfde meegemaakt, ook de boom gebroken. De vulling schijnt van zeer slechte kwaliteit te zijn en de boom was volledig verroest terwijl het zadel nooit nat is geweest of vochtig is kunnen worden. Ik heb hem van ellende op een gegeven moment maar weggedaan, nog geen 2 jaar oud. Ik ken wel 10 verhalen van mensen in mijn omgeving die hem ook van ellende weggedaan hebben. De zit is daarentegen heerlijk, qua zit een heel fijn zadel.