Bandages of peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dolor

Re: Bandages of peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:09

bandages geven juist weinig steun.

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:18

Citaat:
Nee, niet meer bescherming, maar stevigheid. Ik snap ook wel dat een peesbeschermer harder is en dus meer kan hebben. Maar ik heb altijd geleerd dat een bandage meer steun aan het been bied dan een peesbeschermer Knipoog
Dat bedoelde ik Clown

dat was typfout van mij.. Ik bedoelde steun Knipoog

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:22

Ik rijd ook altijd met peesjes (voor en achter)
Vind ze makkelijker schoon te houden, steviger, en veiliger (vooral met het omdoen peesjes vs. bandages)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:57

Ik rij absoluut zonder rotzooi aan de benen. Geen bandages, geen peesjes, geen strijklappen, maar gewoon blote pootjes. Het risico dat je blessures krijgt door fout gebruik van die rommel is nadrukkelijk aanwezig, o.a. door te hoge temperatuur in de pezen. (zie ook andere topics hierover)
En ja, ik rij ook het hele zootje zijgangen met diezelfde blote pootjes.
Alleen bij springen zie ik nog wel enig nut van peesbeschermers aan de voorbenen, maar verder absoluut niet.

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 00:00

Waratje schreef:
Ik rij absoluut zonder rotzooi aan de benen. Geen bandages, geen peesjes, geen strijklappen, maar gewoon blote pootjes. Het risico dat je blessures krijgt door fout gebruik van die rommel is nadrukkelijk aanwezig, o.a. door te hoge temperatuur in de pezen. (zie ook andere topics hierover)
Alleen bij springen zie ik nog wel enig nut van peesbeschermers aan de voorbenen, maar verder absoluut niet.

Ik rijd ook zonder iets hoor, maar heb toch liever peesbeschermers! Knipoog

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:56

Peesbeschermers. Die beschermen naar mijn mening de benen beter.

AndalusierX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:05

Ik vind peesbeschermers veel handiger dan bandages, want peesbeschermers heb je gewoon binnen 10 seconden omgedaan hahaah. Maar bandages heb je wel in meerde kleuren enzo Bloos !!

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:08

Ik rijd ook liever met Peesbeschermers. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:15

Peesbeschermers Knipoog Ik vind zelf dat ze meer bescherming geven, makkelijk om te doen (niet dat geklooi met bandageren Clown) en weer makkelijk af te halen, en ze blijven goed zitten met het rijden Ja

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:40

Peesbeschermers...
Ook veel makkelijker schoon te houden , mama ook weer minder was Clown

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:44

topic nrtje X

Jilly__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:47

Wij rijden met dresuur in de bak zonder, en met buitenritten of springen peesbeschermers en strijklappen.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:23

Waratje schreef:

Ik vind het eerlijk gezegd onverantwoord om zonder "rommel" om de benen te rijden... Je paard hoeft maar te schrikken en zichzelf verkeerd aan te tikken en hopla : schade terwijl je het kunt voorkomen...
Maar dat is mijn mening...
Zet je ze ook zonder bescherming buiten dan ?

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:25

Peesbeschermers want zelfs een blondje als ik kan die goed omkrijgen. Haha! Ik heb bandages nog niet geprobeerd maar ik denk dat dat niet iets voor mij is. Knipoog

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:51

Simba_ schreef:
Waratje schreef:

Ik vind het eerlijk gezegd onverantwoord om zonder "rommel" om de benen te rijden... Je paard hoeft maar te schrikken en zichzelf verkeerd aan te tikken en hopla : schade terwijl je het kunt voorkomen...

Ja natuurlijk zet ik ze zonder "bescherming" buiten, je kunt toch niet die rommel een half etmaal om laten zitten? Blond
En onverantwoord? Ze is in ieder geval al 14 jaar zonder blessures en waarschijnlijk de 6 daarvoor ook. En ik rijd ook gewoon buiten in het bos zonder die zooi en nee, het is geen rustig paard Tong uitsteken

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:03

nee. je mag peesjes en bandages nooit zolang omlaten. daar krijgen ze blessures van. en kale plekken op hun benen, dat zijn van die drukplekken die ze ook kunnen krijgen van het zadel, maar dan zitten ze op de benen door de peesjes en de bandages.

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:05

Peesbeschemers krijg je snel om, maar vind bandages ook mooi Lachen

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:07

Nou doe mij maar zonder hoor! Geen bandages en geen peesbeschermers. (bandages vind ik nog eens extra gevaarlijk, omdat veel mensen niet kunnen bandageren). Mijn eigen ervaring met peesbeschermers (deze deed ik om, omdat mijn pony zichzelf aantikte) is slecht! Ze pasten goed, maar er kwamen vaak zandkorrels achter waardoor ze van allerlei wondjes aan haar benen kreeg, ook zweette ze als een gek onder de peesbeschermers en dat lijkt me niet goed.

Ik ben helemaal natural geworden, dus nu ook zonder peesbeschermers! (voor mijn gevoel is het gewoon een mode-gril geworden, setjes dit setjes dat).

En over wat aantikken betreft, een paard weet toch dat ie weg gaat springen als ie schrikt? dat doet ie toch zelf? Als het zo gevaarlijk was, dan zou daar in de natuur wel wat op gevonden zijn toch?

Doe mij maar lekker blote benen Pling

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:32

Peesjes, bandages vind ik te ingewikkeld, en te groot risico dat het niet goed zit e.d. Ik vind peesjes bij mijn paardje belangrijk om peesbelessures door aantikken te voorkomen.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 23:48

Simba_ schreef:

Waarom is dat onverantwoord? Ik reed mijn vorige paard (en m'n huidige trouwens op het moment ook) altijd zonder bescherming. Heeft ze nooit iets aan overgehouden hoor, ze wist prima waar ze haar benen neerzette. Lachen
Ging trouwens ook gewoon naar buiten zonder die troep erom. Knipoog

Maar ik rijd liever met peesbeschermers als met bandages, met peesbeschermers heb je minder kans dat er iets fout zit waardoor je júist schade aan zal richten. Lachen
Maar echt een vereiste vind ik het niet hoor, m'n paard is niet van suiker. Zonder kan hij ook prima hebben.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:05

Ik rijd altijd met bescherming om de benen van mijn paard. Wanneer ik voldoende tijd bandageer ik hem vierkant en bij minder tijd krijgt hij voren peesbeschermers om en achter strijklappen of lange peesbeschermers.

Persoonlijk vind ik het wel verantwoord om beenbescherming te gebruiken, aangezien ik een aantal paarden ken die zijn moeten worden afgemaakt door een klap tegen de pees, wat beschermd had kunnen worden met een peesbeschermers...

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:51

dolor schreef:
nee. je mag peesjes en bandages nooit zolang omlaten. daar krijgen ze blessures van. en kale plekken op hun benen, dat zijn van die drukplekken die ze ook kunnen krijgen van het zadel, maar dan zitten ze op de benen door de peesjes en de bandages.

Dat weet ik, maar als mijn paard een tijdje niet buiten heeft kunnen lopen krijgt hij toch echt bescherming om !
Als je hem af en toe ziet springen... Phoe.. Als de gekkigheid eruit is kan je ze altijd nog af doen.
Ik heb hem in de wei wel ALTIJD springschoenen om. Anders vliegen de ijzers je om de oren af en toe Clown

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:55

springschoenen heeft een paard bij ons op stal ook altijd om, maar dat vind ik minder erg dan peesjes. en ik vind ook dat wij allemaal af en toe een beetje watjes van onze paarden maken met al die bescherming. wat denk je dat een paard in het wild allemaal wel niet doet? dat wil je echt niet zien als het jou paard zou zijn.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:28

Simba_ schreef:
Ligt eerlijk gezegd een beetje aan het weer en de omstandigheden wat ik gebruik...
Normaal gesproken rijd ik graag met bandages, het bied net wat meer stevigheid dan een peesbeschermer...
Op concours ben ik ook echt een bandagefan, maar mijn pap is niet zo'n bandage-afdraaier Clown Dus die vind het niet zo handig haha !

Als het heel nat weer is, of als ik haast heb gebruik ik peesbeschermers. Gewoon omdat ze handig schoon te maken zijn, en omdat je ze snel om en af hebt (= erg handig bij haast Haha! ...)

XX

Nee, niet meer bescherming, maar stevigheid. Ik snap ook wel dat een peesbeschermer harder is en dus meer kan hebben. Maar ik heb altijd geleerd dat een bandage meer steun aan het been bied dan een peesbeschermer Knipoog
Dat bedoelde ik Clown

Ik ga ook voor bandages, die geven meer steun. Dat kan je vergelijken met een polsbandje bij turnen bv. Ook als ik ga springen doe ik bandages om. Want dan heb je niets aan peesbeschermers als ze met hun voor benen de balk eraf tikken. Want peesjes zitten aan de achterkant..

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:49

cremellogek schreef:
Simba_ schreef:
Ligt eerlijk gezegd een beetje aan het weer en de omstandigheden wat ik gebruik...
Normaal gesproken rijd ik graag met bandages, het bied net wat meer stevigheid dan een peesbeschermer...
Op concours ben ik ook echt een bandagefan, maar mijn pap is niet zo'n bandage-afdraaier Clown Dus die vind het niet zo handig haha !

Als het heel nat weer is, of als ik haast heb gebruik ik peesbeschermers. Gewoon omdat ze handig schoon te maken zijn, en omdat je ze snel om en af hebt (= erg handig bij haast Haha! ...)

XX

Dat bedoelde ik Clown

Ik ga ook voor bandages, die geven meer steun. Dat kan je vergelijken met een polsbandje bij turnen bv. Ook als ik ga springen doe ik bandages om. Want dan heb je niets aan peesbeschermers als ze met hun voor benen de balk eraf tikken. Want peesjes zitten aan de achterkant..

hè hè.. eindelijk iemand die snapt wat ik bedoel Knipoog