Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Nee, niet meer bescherming, maar stevigheid. Ik snap ook wel dat een peesbeschermer harder is en dus meer kan hebben. Maar ik heb altijd geleerd dat een bandage meer steun aan het been bied dan een peesbeschermer![]()
Dat bedoelde ik
Waratje schreef:Ik rij absoluut zonder rotzooi aan de benen. Geen bandages, geen peesjes, geen strijklappen, maar gewoon blote pootjes. Het risico dat je blessures krijgt door fout gebruik van die rommel is nadrukkelijk aanwezig, o.a. door te hoge temperatuur in de pezen. (zie ook andere topics hierover)
En ja, ik rij ook het hele zootje zijgangen met diezelfde blote pootjes.
Alleen bij springen zie ik nog wel enig nut van peesbeschermers aan de voorbenen, maar verder absoluut niet.
Waratje schreef:Ik rij absoluut zonder rotzooi aan de benen. Geen bandages, geen peesjes, geen strijklappen, maar gewoon blote pootjes. Het risico dat je blessures krijgt door fout gebruik van die rommel is nadrukkelijk aanwezig, o.a. door te hoge temperatuur in de pezen. (zie ook andere topics hierover)
Alleen bij springen zie ik nog wel enig nut van peesbeschermers aan de voorbenen, maar verder absoluut niet.
Simba_ schreef:Waratje schreef:Ik rij absoluut zonder rotzooi aan de benen. Geen bandages, geen peesjes, geen strijklappen, maar gewoon blote pootjes. Het risico dat je blessures krijgt door fout gebruik van die rommel is nadrukkelijk aanwezig, o.a. door te hoge temperatuur in de pezen. (zie ook andere topics hierover)
Ik vind het eerlijk gezegd onverantwoord om zonder "rommel" om de benen te rijden... Je paard hoeft maar te schrikken en zichzelf verkeerd aan te tikken en hopla : schade terwijl je het kunt voorkomen...
Maar dat is mijn mening...
Zet je ze ook zonder bescherming buiten dan ?
Simba_ schreef:Ik vind het eerlijk gezegd onverantwoord om zonder "rommel" om de benen te rijden... Je paard hoeft maar te schrikken en zichzelf verkeerd aan te tikken en hopla : schade terwijl je het kunt voorkomen...
Maar dat is mijn mening...
Zet je ze ook zonder bescherming buiten dan ?
dolor schreef:nee. je mag peesjes en bandages nooit zolang omlaten. daar krijgen ze blessures van. en kale plekken op hun benen, dat zijn van die drukplekken die ze ook kunnen krijgen van het zadel, maar dan zitten ze op de benen door de peesjes en de bandages.
Simba_ schreef:Ligt eerlijk gezegd een beetje aan het weer en de omstandigheden wat ik gebruik...
Normaal gesproken rijd ik graag met bandages, het bied net wat meer stevigheid dan een peesbeschermer...
Op concours ben ik ook echt een bandagefan, maar mijn pap is niet zo'n bandage-afdraaierDus die vind het niet zo handig haha !
Als het heel nat weer is, of als ik haast heb gebruik ik peesbeschermers. Gewoon omdat ze handig schoon te maken zijn, en omdat je ze snel om en af hebt (= erg handig bij haast...)
XX
Nee, niet meer bescherming, maar stevigheid. Ik snap ook wel dat een peesbeschermer harder is en dus meer kan hebben. Maar ik heb altijd geleerd dat een bandage meer steun aan het been bied dan een peesbeschermer![]()
Dat bedoelde ik
cremellogek schreef:Simba_ schreef:Ligt eerlijk gezegd een beetje aan het weer en de omstandigheden wat ik gebruik...
Normaal gesproken rijd ik graag met bandages, het bied net wat meer stevigheid dan een peesbeschermer...
Op concours ben ik ook echt een bandagefan, maar mijn pap is niet zo'n bandage-afdraaierDus die vind het niet zo handig haha !
Als het heel nat weer is, of als ik haast heb gebruik ik peesbeschermers. Gewoon omdat ze handig schoon te maken zijn, en omdat je ze snel om en af hebt (= erg handig bij haast...)
XX
Nee, niet meer bescherming, maar stevigheid. Ik snap ook wel dat een peesbeschermer harder is en dus meer kan hebben. Maar ik heb altijd geleerd dat een bandage meer steun aan het been bied dan een peesbeschermer![]()
Dat bedoelde ik
Ik ga ook voor bandages, die geven meer steun. Dat kan je vergelijken met een polsbandje bij turnen bv. Ook als ik ga springen doe ik bandages om. Want dan heb je niets aan peesbeschermers als ze met hun voor benen de balk eraf tikken. Want peesjes zitten aan de achterkant..