wintec zadels: jou mening

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wat vind je van wintec zadels?

Slecht
26 (15%)
Weet ik niet
17 (10%)
Super wil nooit meer anders!
59 (34%)
mwa gaat wel
67 (39%)

Totaal aantal stemmen: 169

Trammelanda

Re: wintec zadels: jou mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:25

wintec, fijn zadel, goede prijs/kwaliteit verhouding net als Ranovich al zegt.
Meisje van stal hebben we op de veilig een wintec gekocht. paste niet, naar ruitersportzaak gegaan, pony in de trailer. passend gemaakt, pérfect gewoon!
Vind het zelf wel een fijn zadeltje, ok al is het een 16,5 inch met mijn kont van een 17,5 hihi Clown
je hoeft ze ook niet intensief te verzorgen haha Clown

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:40

Ik heb zelf een wintec veelzijdig.
ik ben er super blij mee, want mijn pony heeft een best gevoelige rug en omdat wintec zadels zo licht zijn heeft hij geen problemen. Verder zitten ze heerlijk, ik vind ze heel mooi en ze zijn onderhoudsvrij. Haha!

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:45

Op mijn paard pastte de wintec 500 niet goed, en ging steeds scheef zitten, maar je hoort zoveel mensen erover dat ze een wintec hebben, dus zullen ze gerust goed zijn. Ik kon er alleen ook niet aan wennen, ik had geen steun en vond hem niet lekker zitten, maar dat verschild echt heel veel per persoon, dus nu heb ik hem verkocht en heb ik een rossner amerika vs en die zit echt heerlijk, als hij lekker had gezeten dan had ik er wel een zadelmaker naar laten kijken maar ik wou toch een ander zadel omdat ik na een half jaar er al niet aan kon wennen.

Toverheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:48

De zadels hebben iig een goede prijs/kwaliteitverhouding. Ze piepen vaak alleen zo, persoonlijk kan ik me hier erg aan ergeren Bloos
Ze zijn wel gemakkelijk schoon te houden Vork

Toch denk ik dat je op langere termijn meer plezier hebt van een leren zadel, vind dit ook mooier Knipoog

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 23:08

Ik rijd sinds 10 jaar alleen nog maar op Wintec. Ik heb de 2000, de Pro (2x), de Pro cair en de Isabell Werth gehad en nu heb ik weer de Isabell Werth maar dan met cair en in het bruin. Ik vind het super zadels, alleen de singelstoten laten te wensen over. Die kwaliteit mag echt wel eens anders. Ik zie in het equi-suede van de Pro en de Isabell Werth na een jaar intensief rijden geen verschil met toen ze net nieuw waren. Mijn Pro ziet er na een dik jaar intensief rijden beter uit dan een Rossner die ik heb gehad na 3 maanden rijden. Terwijl deze zadels in dezelfde prijsklasse liggen (zegt natuurlijk niet alles).

Ik heb op verschillende andere zadels gereden, maar niks kan tippen aan de equi-suede Wintecs. Van de imitatieleren types van Wintec moet ik overigens niks hebben, die vind ik maar hard. Zadels als Rossner, Kieffer, Harry's Horse, Prestige, Kentaur en Hulsebos..allemaal niks voor mij..ik zit er gewoon niet lekker in. Ik hoop dat Wintec binnenkort weer eens wat nieuws uitvind lijkt me wel leuk Lachen.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 05:14

Ik ben ook best tevreden over mijn wintec zadel..
Deze paste, ik heb een wintec wide, hihi..

Maar verder vind ik het fijn dat je niet in een houding wordt gedrukt, hij is vrij plat. Ook is hij makkelijk in onderhoud!!
Ik kan er ook heerlijk mee rijden..

Ik heb wel ingevuld ik wil niet meer anders, maar een leren zadel vind ik ook prima.. Maar ik vond mwah onderzoek voor mijn zadel, ik ben er best tevreden mee..
Je hebt een goed zadel voor een nette prijs!!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:42

Aahw, Die zadels zitten zo lekker! Haha!

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:44

vind het een goede zadels! Zijn ook makkelijk te onderhouden Haha!

ikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:53

Je hebt ze die erbij zweren, en ik ben iemand die er niets mee heeft.
Ik vind dat ze niet zo lekker zitten en, niet geheel onbelangrijk, dat ze je leren laarzen aan gort schijnen te laten gaan. Maar: het is een persoonlijke mening natuurlijk!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:55

Ik heb nu een Wintec 500 dressuur. Puur om mijn jonge Haflinger mee in te rijden en omdat je er de boom dus van verwisselen. Uiteindelijk wil ik wel een leren zadel.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:57

Ik vind ze echt heerlijk zitten!Lekker zacht.Maar ik heb toch wel liever een leren zadel maar een wintec is ook niet verkeerd..

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:00

Ik heb voor: Super! Ik wil nooit meer wat anders.. Gekozen.
Vind vooral de wintec tölt zadel helemaal geweldig. Hij zit héérlijk zacht zacht en gaat lang mee (wat ik gehoord heb tenmiste). En dan de verwisselbare boom en dat het zadel zo 'recht' is.. Ja helemaal top voor mijn muts iig!
En dat wij hem 2de hans voor een super prijsje hebben gekocht (en hij was maar 1x gebruikt!) is natuurlijk helemaal mooi, zeker omdat hij toch best moeilijk verkrijgbaar is.

lalunique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:02

veelzijdigheidszadels vind ik erg fijn alleen dresuur wintec's vind ik echt bagger

over de ligging heb ik geen mening Tong uitsteken

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:35

Ik ben niet zo een fan van wintec, ten eerste vanwege het feit dat ik er niet lekker op zit, en dus niet lekker op kan rijden..Oo heb ik gehoord dat ze ontzettend snel slijten, maar daar heb ik geen ervaring mee..Maar mij maar een echt leren zadel, daar ben ik veel meer over te spreken...Lachen

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:37

ik had een wintec zadel voor myn pony. was er zeer tevreden over, ree lekker enzo.
nu gebruik ik het voor myn paard met springen ( het is vz) en ben er nog steeds goed over te spreken Lachen

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:32

Hier wordt gevraagd om je eigen mening niet om de mening van een ander mensen Lachen. Dus dingen zeggen als "het schijnt dat je leren laarzen er door aan gort gaan" of "het schijnt dat ze heel snel slijten" heeft totaal geen nut. Dat is van horen zeggen en hoeft dus echt niet waar te zijn:)

Anonimo_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:39

Ik vind de wintecs op zich best fijn zitten, maar heb toch voor een leren zadel gekozen, omdat ze ontzettend piepen als je leren laarzen hebt en ik vond inderdaad dat mijn laarzen aan de binnenkant sneller gingen slijten dan voorheen op leren zadels het geval was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:13

Vind het echt gewoon een baggerzadel .. Scheve mond

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:19

Ik rij ook met een winteczadel. 't Is al een oud zadel, sowieso 10 jaar oud en vind hem heerlijk zitten. Hij ligt ook nog prima op de pony's, maar wil eigenlijk graag een leren zadel hebben. Vind een leren zadel toch wel wat mooier! De Wintec heeft toch echt al wel slijtage plekken.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:22

Ik heb er 2 gehad en ik zweer echt bij wintec zadels, geen onderhoud, licht, zien er mooi uit, zitten lekker, verslijten nouwelijks en ze passen perfect op mijn pony.

En owja, ze zijn niet heel erg duur.

Wat wil je nog meer.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:24

Haffielover schreef:
Ik ben niet zo een fan van wintec, ten eerste vanwege het feit dat ik er niet lekker op zit, en dus niet lekker op kan rijden..Oo heb ik gehoord dat ze ontzettend snel slijten, maar daar heb ik geen ervaring mee..Maar mij maar een echt leren zadel, daar ben ik veel meer over te spreken...Lachen

Ik heb er 2 jaar een gehad die verbrand is uiteindelijk maar wel verbrand zonder slijtage plekken Clown

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 07:37

IK kan niet meer zonder de wintec haha. Haha!
Ik vind het super fijne zadels.
Ik heb zelf wintec dressuur pro en wintec 500.
en nog een wintec 250.
Ze zijn heel makkelijk in de onderhoud gewoon natte spons eroverheen en schoon zijn ze.
Ook passen ze op heel veel verschillende paarden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:33

Het zijn redelijke zadels. Levenslange garantie op de boom, dus de bomen zijn goed. Misschien wel beter dan van Kieffer waar je slechts 10 jaar garantie krijgt en zeker beter dan de bomen van JC, Pagony of Rossner waar je maar 5 jaar garantie op krijgt.
Ze zijn makkelijk in onderhoud, niet lelijk om te zien. Pasvorm is niet verkeerd, maar zeker niet altijd passend. Ze liggen dan wel stabiel, maar liggen vaak wel te ver achterover. Nadeel is wel dat de kussens achter niet makkelijk verhoogd kunnen worden, dus bij een paard met hoge schoft zal een wintec nooit passen omdat deze achterover kantelt.
Over het rijden. Ik vind ze vrij hard, maar ze zitten verder niet verkeerd. De wrongen moet je er wel afhalen, want dat rijdt niets, maar met gewoon een glad zweetblad zonder wrong eronder is de zit niet slecht. Ze dwingen je niet. Mensen die een gedwongen zit zoeken zijn bij Wintec aan het verkeerde adres.
Of ze snel slijten weet ik niet, maar de stoten zijn wel altijd behoorlijk versleten valt mij op.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:26

Het ligt er ook aan welke wintec he Knipoog

Mijn ervaringen:
- Wintec 2000 -> slecht
- Wintec 500 -> slecht
- Wintec 500 dr. -> super!
- Wintec pro dr. -> heel slecht!
- Wintec Isabelle Werth -> super!

Ik vind dat de wintec pro dr. een te platte zit heeft en de kniewrongen zijn niet lekker. Het spul van de wintec 200 en 500 is heel lekker maar ik vind de vorm van het zadel niet lekker zitten. De wintec 500 dr. zit heel lekker, lekker spul alleen had de zitting iets dieper mogen zijn. De wintec isabelle werth vind ik gewoon super. Lekkere zit, kniewrongen en het spul is handig.

McSquizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:34

Ik verkoop nu mijn Wintec Isabell Werth en ik koop dus gewoon opnieuw een Wintec maar dan groter inchmaat en in de lederen bates uitvoering.
Ik ben er supertevreden over en heb toch ook al een Kieffer en een Passier gehad : beiden waren voor mij te hard en sleten heel snel.
Dus ik ben een Wintec Fan!! Haha!