ervaringen met ainsley zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: ervaringen met ainsley zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:33

Weet iemand of er ook in zaak is in Gelderland die Ainsley zadels verkoopt?
En wat is de nieuwprijs van Vanguard Popular?

AnkeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:52

Ik heb ook een Ainsley gehad, heb er niet zo'n goede evaringen mee.
Toen ik het zadel een aantal jaren had deukte het zitvlak aan 1 kant in waardoor ik me doorreed en de boom bleek ook gescheurd te zijn,
volgens de zadelmaker kwam dit vaker voor bij Ainsley zadels.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:02

Ik heb een Ainsley Ranger (veelzijdigheid) en ik vind hem geweldig. Heeft een lekker diepe zit.
Mijn schoonzus vind het echter niks, zij vind hem te hard (ik heb wat meer zitvlees Haha! ).

Ik heb hem op het paard van mijn nicht geprobeerd, omdat zij een nieuw zadel wilde kopen en wilde weten of dit zadel pastte, maar dat lag dus net als een speedboot met de neus omhoog op het paard.

Je moet dus niet alleen aan je eigen comfort denken, maar ook er op letten dat het zadel het paard past.

Overigens zat ik niet lekker op mijn eigen Ainsley zadel dat op het paard van mijn nicht lag, gewoonweg omdat het zadel scheef omhoog lag.

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:11

2 van de drie op stal een gebroken boom in zeer korte tijd. Ze zitten heerlijk maar ik durf niet meer...

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:46

Ik heb een ainsley, maar deze past helaas niet goed meer op mijn paard. Het zadel zit echt enorm goed en de kwaliteit is super!

moby934

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:52

ik heb ook een ainsley zadel
ik vind het een erg fijn zadel, de meeste zadels van ainsley hebben stevige knievrongen, en dat
vind ik zelf erg fijn dan heb je lekker veel steun,
en ik heb een ainsley omdat dat het enige zadel is wat om mijn pony past,
ik heb geen diepe lepen maar toch zit ik er erg fijn in.
kortom ik vind het een super fijn zadel.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:58

Moet je voor een Ainsley dressuurzadel lange benen hebben?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:04

heb zelf een ainsley, en zit echt erg lekker. Ben niet zo van al die dikke kniewrongen, zo opgesloten zitten, en daardoor is dit zadel perfect voor mij, je zit er niet in opgesloten. Ligt ook goed op 't paard

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:22

AnkeD en Futurefox -> hebben jullie die ervaring met Ainsleys met een gewone boom of een verstelbare boom?

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:55

Ik heb ook een Ainsley Vanguard Popular. Ik vind het een heerlijk zadel. Mijne heeft een extreem diepe zit, waardoor je superstevig zit (daar moet je wel van houden natuurlijk). Hij ligt prima op mijn paard en ik ben er heel tevreden over.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:56

Sence schreef:
Moet je voor een Ainsley dressuurzadel lange benen hebben?

nee hoor, ik vind juist dat het zadel voor mijn lange benen, wat te korte zweetbladen heeft.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:59

Ik heb korte benen en heb nog niet ondervonden dat je voor een Ainsley lange benen moet hebben. In tegendeel, mijn benen zitten net gepast voor het zweetblad.

senriejetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 11:41

ik had eerst een kn zadel maar ik moest een zadel met een diepere zit.. ik ben toen bij mijn ainsley terecht gekomen.. ik heb een ainsley rubens geloof ik.. met die ribbels? ik kan er veel beter op zitten dan op mijn kn zadel. het zadel heeft een diepe zit en dikke wrongen.

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:05

Weet er toevallig iemand wat de website van Ainsley is? Ik heb al gegoogled maar kan de website niet vinden.

brepols

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:27

Hoi, ainsley heeft geen eigen website. De importeur voor nederland is geloof ik S&K. Die hebben wel een site waar ainsley artikelen op staan. De ainsleys met verstelbare boom geven vaker problemen als zadels zonder verstelbare boom. omdat het niet heel populaire zadels zijn, zijn ze niet in elke ruitersportzaak te verkrijgen. Drunens ruiterhuis en Langeraap in berlicum hebben ze wel. (nieuw en tweedehands). Heb zelf twee dressuur en een veelzijdigheidszadel (rubens, vanguard en ranger) waar ik heel tevreden over ben. kwalitatief goed leer, je moet ze wel goed aan laten meten anders zit geen enkel zadel. succes!

una_diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:47

Geweldige zadels! Ik heb een ainsley vanguard popular en het zit echt super lekker! Haha!

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:30

Ik heb ook een ainsley vanguard popular gehad en ik zweer erbij, echt een super lekker zadel! Diepe zachte zit en voor mijn korte beentje ook prima.
Ik heb idd ook gehoor dat de verstelbare boom zo hier en daar wel wat probleempjes geeft.

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:35

Ik hou van ainsley!
Ik heb ook een ainsley, die was destijds van iemand anders die erg korte benen had en is helemaal voor haar op maat gemaakt en ik ben ook niet al te groot dus past goed.
Heerlijke diepe zit, veel steun bij de knieen.
Maar idd hij moet wel op je paard passen, bij m'n vorige pony pastte die niet, maar die ging door omstandigheden de deur uit. Bij deze pony past ie wel goed

Painters

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:56

Ik rijd weleens met een Ainsleyzadel op het paard van een vriendin, dat rijdt echt super! Alleen als ik haar zadel op mijn paard leg (en het past wel op mijn paard, daar ligt het niet aan), dan vind ik het weer niet fijn rijden, gek he? Misschien ligt het aan de gang van het paard...
Ik zou dus sowieso uitproberen of een zadel past bij jou, je paard, en jullie samen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 00:00

ik ben na de te kleine kieffer van mijn verzorgpaard overgestapt op een dressuur-ainsley met verstalbare boom en zweer erbij. Vind het een heerlijk zadel, zit echt perfect.
Moet zeggen dat ik na de club last van m'n kont heb (20 minuten heen, uur flink les en 20 minuten terug), maar met een buitenrit van 2,5 uur is er niets aan de hand, buiten pijnlijke knieën (korte beugels op een dressuurzadel, auw auw!), dus dat is echt heel persoonlijk.

Wel had ik toevallig een gesprek met mijn instructrice dinsdag die zich afvroeg hoe ik in hemelsnaam op een ainsley kon rijden, dat waren zo'n rotzadels! Heel persoonlijk dus....

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:25

Ik heb ook eens een topic geopend over ainsley zadels. De ene zweerde erbij, de andere had verhalen gehoord dat ainsley zadels vaak scheef waren e.d.
Heb toch de stoute schoenen aangetrokken en de ainsley gekocht. Zadelmaker vindt het zelf ook prima zadels. Heb er nooit spijt van gehad, vind het een heerlijk zadel. Ik heb ook een vanguard popular trouwens. Sommige mensen vinden dat je in dit zadel opgesloten en heel gedwongen zit, maar ik zit op mijn vzh zadel van kaddett ( Nagelbijten / Gniffelen ) hetzelfde als in dit zadel hur.