Goedkoop hoofdstel slecht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Goedkoop hoofdstel slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:17

Ben ik dan de enige die eens een goedkoop hoofdstel kocht, wat er nieuw heel mooi uitzag, het leer door goed bij houden ook redelijk netjes bleef. Maar dat de gespen het zilver afblotte en daar dus ging roesten?
En dat is toch echt niet mooi.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:52

ik koop geen merkloze of goedkopere hoofdstellen meer. vroeger veel gedaan met mijn pony. en voor mijn vorige paard had ik er een van 50 euro. het goud was er zomaar af, en het leer zaten scheurtjes in Sigaar . nu een kieffer en dat bevalt me veel beter!

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:54

Bijna anderhalf jaar geleden heb ik een nieuw hoofdstel voor 15 euro gekocht. Er zitten nu wat barstjes in het leer maar er is verder echt niks mis mee.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:38

runningkawa schreef:
Ben ik dan de enige die eens een goedkoop hoofdstel kocht, wat er nieuw heel mooi uitzag, het leer door goed bij houden ook redelijk netjes bleef. Maar dat de gespen het zilver afblotte en daar dus ging roesten?
En dat is toch echt niet mooi.

misschien had je pech of wij geluk

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:41

Ik heb inderdaad ook een pagony hoofdstel van 20 euro. Hij was in de aanbieding en heb hem nou al 4 jaar. Gebruik hem bijna dagelijks en is nog prima.. Nooit problemen gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:42

Dat vraag ik me dus ook af Lachen

Ik graag voor Zanda een nieuw hoofdstelletje, maar rij nu geen wedstrijden ofzo, dus gewoon een goedkoop maar leuk uitziend hoofdstel is genoeg.
Maar door die eerdere ervaring durf ik niet meer.
Dan kun je wel zeggen 30 euro is niet duur, maar als je dat na een half jaar wegggooit wel Lachen

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:45

klopt in dat geval kan goedkoop duurkoop zijn. je kan het nog eenmaal proberen met een eenvoudig hoofdstel zonder tierelatijntjes (kan ook niet kapot gaan) en rare fratsen erop. Als het dan nog snel kapot gaat neem je een andere en dan dus een mogelijke duurdere.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:46

Ik heb destijds een hoofdstel van 30,- gekocht (ook niet gek duur) maar rijd er al 3 jaar mee en is nog in prima staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:47

Kapot was die niet, alleen van de gespen ging het zilver eraf
Het leer was voor een goedkoop dingetje niet zo slecht. Natuurlijk zie je het verschil wel, maar daar stoorde ik me niet echt aan.
Maar roestige gespen vind ik niet zo Haha!

Gezien de vele goede ervaringen toch eens gaan kijken Lachen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:09

Ik heb hier voor de paarden meerdere hoofdstellen die geen van allen meer als 30 euro hebben gekost. Heb ze al jaren. Ook één met mesing gespen en alles blijft net zo mooi. nergens bladert wat af. Voor mij geen dure hoofdstellen. Zolang je er netjes mee omgaan en ze goed onderhoudt gaan ze jaren mee.

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:22

met een goedkoop hoofdstel is niks mis mee.
ik heb ook vaak goedkope hoofdstels gehad
ik heb nu een goedkope en een dure
de andere goedkope hoofdstellen hangen in mij kamer en zien er nog steeds goed uit Knipoog .

Murretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 18:43

Ik zal jullie in ieder geval laten weten hoe het bevalt! Hij is helaas nog niet binnen....Jammerrrr

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:50

ik heb een hoofdstel was 20 euro van HH hartstikke goed! en sterk! Lachen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:55

Ik ben toch eigenlijk echt niet weg van goedkope hoofdstellen Bloos Ik heb een kieffer hoofdstel, en een goedkoop hoofdstel voor 'oud'. Beide onderhoud ik gewoon normaal, en het goedkope hoofdstel is gewoon verschrikkelijk van kwaliteit. Het voelt niet lekker, het ziet er goedkoop uit, en hoe goed je hem ook onderhoud, na 1 dag ziet hij er alweer niet uit. Voor mij gewoon een kieffer hoofdstel Lachen

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:56

Wij hebben nu van DHH hoofdstellen in de aanbieidng voor maar 25 euro, ik vind het echt supermooie kwaliteit, veel beter dan veel DURE hoofdstellen. mooi soepel leer, en op 3 plaatsen zacht onderlegd, Dus ik vind echt vaak DURE hoofdstellen hun geld niet waard.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:01

Ik heb de pagony special gehad. Maar ik vond het een vreselijk hoofdstel. Knoeterhard leer en het vet trok er ook niet in.

Voor mij geen goedkope hoofdstellen meer.

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:05

ik heb laatst een hoofdstel van 30 euries gekocht * bij dure winkel! HP
echt bagger Boos! Vork de gespen/sluitingen waren na een week al veroest Clown
"t zag der niet uit Slapen , nu heb ik een duur hoofdstel die ik al een tijdje heb (hij is nog steeds heel mooi) ,,.. maarja de ene keer wel de andere keer niet! ik zal gewoon naar het merk kijken Ach gut (geen GB dus)

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:36

ik had er een met klippen waarmee de teugels en bakstukken vastzaten aan het bit echt supermooi maar na 3 keer rijden waren die kapot goedkoop = dus soms duurkoop

daartegenover staat dat we een keer een hoofdstel van toen 10 gulden hebben gekocht dat is echt jaaaaaaren meegegaan

waarom zijn sommige hoofdstellen veel duurder dan anderen? het kan aan de kwaliteit leer liggen je hebt twee manieren van leerlooien 1 gaat vrij snel en is chemisch enzow andere duurt veel langer en dan trekken de dingen (ik weet niet wat voor stoffen) in het leer in (het leerlooien ofzo) en dat trekt veel dieper in, dan krijg je leer van betere kwaliteit wat ook wat minder onderhoud vraagt en over het algemeen langer mee gaat, omdat dit zo lang duurt wordt de prijs ook hoger (toevallig heb ik echter wel zo een goed hoofdstel kunnen kopen voor 30 euro een jaar geleden Haha!)

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:43

Ik heb speciaal voor een duurder hoofdstel gekocht, omdat het leer zachter is. Ik heb zelf een Anky hoofdstel, dat voor mijn paard lekker zacht achter z'n oren zit.
Maar ieder natuurlijk zijn eigen beslissing.
Ik krijg alleen in de winter de riempjes niet door de passantjes. (koude vingers en dan nog zo stug ook)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 10:58

Ik heb verschillende goedkope hoofdstellen, Ik doe er altijd meerdere keren een dikke laag olie op, daar wordt het soepel van en gaat lang mee.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 01:55

Heb 5 jaar gelden bij 'tentenkamp' twee hoofstellen gekocht voor € 5,- (!) per stuk met teugels erbij. Heb er veel plezier van gehad, maar na 4 jaar was er eentje 'op'. heb van twee eentje gemaakt en iemand blijgemaakt met de lageneusriem die ik overhield. Rijd nu bitloos, heb de teugels nog wel bewaard, je weet nooit voor als er eentje breekt. Heb altijd reserve teugels bij me als ik op kamp ga.

Murretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 10:16

Hoihoi noui het hoofdstel is binnen en ziet er goed uit!!! Wel wat stug maar als ik het meer ga gebruikken zal dat wel goedkomen...Alleen een minpuntje...het stof van de teugels is niet zo heel mooi..Maar heb nog een ander stel mooie teugels liggen dus gebruik die gewoon:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:28

van mij mogen ze een paar euro ervan af halen en de teugels weg laten
Persoonlijk vind ik dat allemaal maar rot teugels Bloos
Die donder ik direct ergens in de kast en komen er nooit meer uit

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:41

Ik heb zelf ook ooit voor 2 tientjes gekocht Lachen Hij deed het super, alleen kauwde mijn vp steeds op de teugels Nagelbijten / Gniffelen
Ik ben zelf juist een figuur wat goedkopere hoofdstellen aanschaft ipv eentje (bij wijze van spreke) van 200 piek.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:49

cavaletti schreef:
Wij hebben nu van DHH hoofdstellen in de aanbieidng voor maar 25 euro, ik vind het echt supermooie kwaliteit, veel beter dan veel DURE hoofdstellen. mooi soepel leer, en op 3 plaatsen zacht onderlegd, Dus ik vind echt vaak DURE hoofdstellen hun geld niet waard.

Ik heb dit hoofdstel bij jullie besteld. Ben heel benieuwd naar de kwaliteit. Op de foto ziet het er supermooi uit!

Ik heb overigens nooit dure hoofdstellen en doe er toch heel lang mee. Soms zit er best wel eens wat tussen wat niet al te slecht is.