Kieffer hoofdstellen vallen groter uit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mariska32

Re: Kieffer hoofdstellen vallen groter uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 07:42

Megamutsj schreef:
Ik heb ook een kieffer, maar volgens mij vallen ze inderdaad ook groter uit. Mijn paard heeft wel een klein hoofd en heb maat full, en alles staat op zijn kleinst.
Afbeelding
Foto kieffer Katharina volgens mij? Vorig jaar gekocht. Jammer genoeg zijn er al 2 steentjes uit de frontriem.. binnenkort nieuw hoofdstel kopen voor erbij, voor netjes. Haha!

dit snap ik echt niet,ik heb de zelfde in cobmaat dan en die valt echt super klein.
ik heb zelfs gaten bijgeprikt om de neusriem te kunnen laten zakken...

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:09

@mariska: Ik denk dat jouw paard/pony dan toch een groter/breder hoofd heeft dan mijn paard. Haha!

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:15

Ik had ook de kieffer katharina, maat full voor mijn kwpn-er van 175 met best groot hoofd.
En alles stond bijna op het kleinst, en de neusriem zat op het strakste gaatje en zat nog niet erg strak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:46

ik heb een fries met een heel smal en fijn hoofdje...

Ze voor de rest wel vrij fors, en haar maat precies tussen cob en full in (vreselijk vervelend als je iets moet bestellen want het verschilt per merk) Van kieffer heb ik idd een maatje cob, maar Harry's horse bv past ze full en cob, en ik heb nog een cob hoofdstel voor haar, maar ook nog een full hoofdstel! Die allemaal precies goed passen...

In principe valt kiefer voor yvke niet bijzonder groot dus, eigenlijk gewoon normaal Lachen Maar wel ruimvallend zeg maar! Maar het valt zeker geen maat groter...

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:35

Ik heb ook een Kieffer hoofstel, maat cob en de pasvorm van dit hoofdstel is goed, valt naar mijn idee niet groter uit dan andere hoofdstellen.

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:39

Ik heb een haf met een klein koppie, maar die past wel de kieffer salzgeber, wel allemaal op de kleinste stand, maar toch.. valt mij dus eigenlijk reuze mee!

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:51

Ik heb een paard van 1.70 met toch een redelijk breed hoofd, hij heeft een Kieffer hoofdstel maat cob.

De neusriem kan inderdaad alleen maar op het eerste gaatje maar meer heb ik niet nodig Knipoog

In mijn optiek vallen ze dus inderdaad groter uit.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:42

Ik heb volgens mij de Natascha (?) en die past net op mijn paard. Ze heeft ook een niet al te groot hoofd en ik had een full gekocht, maar achteraf had cob ook prima gekunt. Alles zit nu in het laatste gaatje en in het sperriempje heb ik nog wat gaatjes bijgemaakt, anders viel hij er vanaf Haha! Ik wist niet dat Kieffer groot uitvalt, dacht dat het aan mijn paard lag Knipoog

visionair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:33

Ja die vallen groter uit.
Heb maat cob voor een paard met een vrij breed hoofd, en zelfs dat is net niet te groot.

Trakehner70

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:06

ik wil een kieffer claudia kopen , wie heeft er ook een en hoe (be)valt ie?
Valt ie groot of klein.
Ik ben bezig met de aankoop van een trakehner.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 17:05

volgens mij vallen ze groter uit, want bij onze 'grote' paarden pase nze. maar die zijn ook ruim 1.70. maar bij paarden van 1.65 past een full bij de neusriem al gauw niet meer. dus moet elke keer gaatjes maken. maar ben bang met een cob dat het te klein wordt

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 17:08

Mee eens! Maar ik heb een Fjord en dat is toch niet echt "standaard".