Goeie peesbeschermers, welke?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Corellaa

Re: Goeie peesbeschermers, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:27

BR, Norton en eskadron vind ik erg fijn!
ik heb ook lederen peesbeschermers van een frans merk

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:34

BR Vork

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:39

ik ga voor de 3-in-1 van kieffer of eskadron...geen drukplekken,wel prijzig maar super bescherming!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 17:41

Er blijven reacties komen met BR erin, ik wil GEEN BR peesbeschermers.

Ik ben opzoek naar GOEIE peesbeschermers ook HH en Norton voldoen daar niet aan.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:59

ik vind voor de goedkopere peesbeschermers toch echt BR het beste, heb er nu al een stuk of 6 paar gehad Bloos

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 18:02

Lees je wel? Ik ben niet opzoek naar goedkopere peesbeschermers en ik koop GEEN BR.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:13

Ik had ook BR maar ben vanwege de pasvorm overgestapt op Eskadron Flexisoft.

Mijn paard heeft een kort voorbeen, en de Flexisoft heeft naar mijn idee door z'n stukje bovenaan de peesbeschermer en de vorm aan de onderzijde een hoger draagcomfort voor mijn paard.

Mocht je besluiten deze aan te schaffen weet ik nog wel een site waar je ze voor een leuk bedragje kunt bestellen.

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:17

Charos schreef:

Ik ben opzoek naar GOEIE peesbeschermers ook HH en Norton voldoen daar niet aan.

Nou, lekker zeg, kun je beter niet zo'n topic starten als je alles zelf al weet.
B&R komt als beste uit een Bit-test, de mensen die gereageerd hebben in jouw topic kiezen voornamelijk voor B&R.
jij zegt dat paarden er witte drukplekken van kunnen krijgen, maar van anderen hier op bokt hoor je dat dat alleen kan als ze te strak vast hebben gemaakt, en dat het iedereen erg goed bevalt, waarom blijf je dan zo star?
Als je het allemaal zo goed weet en niet openstaat voor een ander z'n mening zul je niet veel leren, en is het min of meer zinloos om zo'n topic te starten.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:17

Charos: de All-round boots van Eskadron zijn echte peesbeschermers maar de buitenkant is niet van 'plastic' maar van een soort nylonachtig materiaal (van binnen zit er natuurlijk wel een harde schaal). Erg fijne peesbeschemers. De 3 in 1 van Eskadron heb ik ook, maar die zijn een beetje slap om gewoon mee te rijden. Die gebruiken we altijd als beschermers voor op de trailer (en daar zijn ze super voor omdat ze mooi aansluiten maar niet hard zijn). De flexisoft Cross-country vind ik fijne beschermers omdat ze de voorkant ook afsluiten en er dus niet zoveel zand tussen de peesjes komt (maar het is wel luchtdoorlatend materiaal, dus het wordt niet te warm).

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 18:25

karin_gracia schreef:
Charos schreef:

Nou, lekker zeg, kun je beter niet zo'n topic starten als je alles zelf al weet.
B&R komt als beste uit een Bit-test, de mensen die gereageerd hebben in jouw topic kiezen voornamelijk voor B&R.
jij zegt dat paarden er witte drukplekken van kunnen krijgen, maar van anderen hier op bokt hoor je dat dat alleen kan als ze te strak vast hebben gemaakt, en dat het iedereen erg goed bevalt, waarom blijf je dan zo star?
Als je het allemaal zo goed weet en niet openstaat voor een ander z'n mening zul je niet veel leren, en is het min of meer zinloos om zo'n topic te starten.

Omdat BR goedkope peesbeschermers heeft en ik opzoek ben naar een peesbeschermer die een goeie pasvorm heeft en kwalitatief beter is dan BR. Het zijn leuke peesbeschermers maar mede doordat ik van meerdere mensen heb gelezen dat paarden er witte plekken van krijgen en ik niet naar dit soort peesbeschermers zoek heb ik gezegd BR is niets voor mij.

Als mensen dan blijven roepen BR (vaak zelfs zonder enige toelichting). Ik zoek meer in de richting en prijsklasse van Eskadron en Veredus.

Joica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:35

Eskadron vind ik het fijnste Lachen

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:42

kentaur peesbeschermers... zeer goede kwaliteit en zeer goede pasvorm. wel war duurder maar dat is voor jou geen probleem zo aan je posts te lezen. succes met zoeken...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 19:54

En dat zijn dan de leren peesbeschermers van kentaur? Sluiten die met gespjes of met klitteband?

Ik heb nl. lederen peesbeschermers gehad met gespjes en dat vond ik niet echt een succes. Ik kreeg ze nl. niet goed vast, of ze draaiden om haar benen, of ze zaten te strak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:58

Ik heb norton pro Knipoog Gebruik ze heel veel voor het springen ze hebben een erg mooie pasvorm en blijven goed

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:23

Nou, beetje aardiger mag ook wel hoor. Verward

Ik ben eigenlijk het meest de spreken over BR voor strijklappen (achter dus). En Eskadron voor de voorbenen.

Kijk anders even op www.paardendrogist.nl daar hebben ze heel veel verschillende.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:26

Charos schreef:
Br koop ik echt niet, heb al van meerdere mensen gehoord dat paarden hier wondjes en witte plekken van op de benen krijgen.

Die witte plekken ontstaan niet door de peesbeschermers zelf.
Maar door de onderhoud ervan!
Als je altijd netjes de peesjes schoon(en droog!!) maakt en houdt,is er niks aan de hand. En zul je ook geen last krijgen van witte plekjes!
Maar zodra je er zand in laat zitten,dat gaat dan schuren,en dan ontstaan er dus wondjes en witte vlekjes!
Dit kan dus voorkomen bij iedere peesbeschermer,en niet zozeer alleen bij BR.

Door eigen zorg voor je beschermers en benen van je paard/pony,is er niks aan de hand,en kun je iedere beschermer er omheen doen!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:30

volgens mij gaat het jou feitelijk niet om of het goede peesbeschermers zijn. want peesbeschermers van 80 euro hoeven niet beter te zijn dan die van 20 euro. mijn paard heeft namelijk nog nooit ergens last van gehad. en altijd netjes mee gelopen. en dat waren peesbeschermers van BR maar 20 euro dus Knipoog dus het komt eerder over alsof je peesbeschermers wilt kopen omdat ze 'mooier' moeten lijken en om het merkje Sigaar
Laatst bijgewerkt door Horsea_nl op 23-06-07 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:31

Charos schreef:
En dat zijn dan de leren peesbeschermers van kentaur? Sluiten die met gespjes of met klitteband?

Ik heb nl. lederen peesbeschermers gehad met gespjes en dat vond ik niet echt een succes. Ik kreeg ze nl. niet goed vast, of ze draaiden om haar benen, of ze zaten te strak.

met gespjes.... nooit geen problemen gehad met afzakken of draaien.

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:50

Charos schreef:
Omdat BR goedkope peesbeschermers heeft en ik opzoek ben naar een peesbeschermer die een goeie pasvorm heeft en kwalitatief beter is dan BR. Het zijn leuke peesbeschermers maar mede doordat ik van meerdere mensen heb gelezen dat paarden er witte plekken van krijgen en ik niet naar dit soort peesbeschermers zoek heb ik gezegd BR is niets voor mij.

Als mensen dan blijven roepen BR (vaak zelfs zonder enige toelichting). Ik zoek meer in de richting en prijsklasse van Eskadron en Veredus.

Ik vind dat je dit dan beter wel in je openingsverhaal erbij had kunnen zetten, dit is een stuk duidelijker..
Verder ben ik het er niet mee eens B&R minder goed van pasvorm en minder van kwaliteit is dan duurdere merken.. duurder is niet perse beter.. (die witte plekken komen overigens niet door de beschermers, maar de omgang ermee.. te strak, niet goed onderhouden..zoals meerdere mensen al hebben aangegeven)
Ik vraag me ook af waarom in een veelgelezen 'kwaliteitblad' als Bit de B&R peesbeschermers op de hoogste plaats worden gezet als de kwaliteit en pasvorm te wensen overlaat...

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:35

Ik wil ook nog een nieuwe set pees/strijklappen. Wat het kost maakt me eigenlijk niets uit. Heb genoeg budget om dure te kopen. Eigenlijk wil ik sowiezo Veredus, maar pfff die hebben op zich al een groot assortiment. Die met het bont zijn vet mooi, maar het gaat me er eigenlijk om wat het beste is voor de benen! Iemand suggesties?!

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:43

Vind BR een van de beste peeskappen en norton ook nooit problemen mee gehad Knipoog

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:03

dubbelpost sorry Knipoog
Laatst bijgewerkt door pascale op 23-06-07 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:06

ts ik vind dat je raar reageerd, Bloos
je vraagt om een mening toch? Knipoog
je hoort hier dus nu dat niemand last heeft van WITTE OF KAPOTTE PLEKKEN
ik erger me nu aan het feit van jou laatste reacties open dan AUB niet zo'n topic als je toch niks wil horen toch?
br is gewoon GOED klaar!
nooit geen problemen mee zoals je leest.
maar goed koop lekker dingen die jou goed lijken en ga hier dan niet vragen hoe of wat!
ik heb er wel een paar te koop van BR Knipoog Haha! Clown

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 08:37

In een ander topic kwam wél naar voren dat er een aantal mensen waren met witte en kapotte plekken en die hadden allemaal BR peesbeschermers.

Ik zoek de wat luxere peesbeschermers, dat heb ik al een aantal keer vermeld.

@Degene die de Norton Pro had, deze heeft mijn zusje ook, ik zal eens vragen of ik ze een keertje mag lenen

@Karin_gracia, BR niet B&R Knipoog

@Lotjj92, klopt voor een deel, ik wil ook graag dat mijn spullen er mooi uitzien. Maar toch niet enkel en alleen om het merkje, ik vind dat je de bitten van imperial riding ook niet met sprenger kan vergelijken en dat terwijl imperial riding toch een goeie prijs-kwaliteit verhouding heeft.

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 08:42

norton peesbeschermers niet aan te raden, ze beschadige snel, de rek van de leastiek gaat eruit en alles laat lost, maar de pasvorm was goed bij mijn verzorg pony en ik rijd die nietzo vaak dus dan ga ik geen dure beschermerskopen.

br vind ik persoonljk ook geen fijne peesbeschermers, mijn ideale ook niet echt gevonden Bloos