Ik weet het echt niet meer hoor! Peesjes? Ja/Nee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Re: Ik weet het echt niet meer hoor! Peesjes? Ja/Nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:50

Als hij zichzelf niet aantikt en zich nergens beschadigd vind ik het niet nodig. Sommigen hebben natuurlijk uitzonderingen maargoed.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:52

nergens voor nodig, inderdaad. Als hij strijkt, kun je strijklappen gebruiken, maar als ze niet nodig zijn, maak je alleen de pezen onnodig warm en zwak..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 18:17

merrieveulen schreef:
hihi bij ons komt het ook heel sporadisch voor... ze lopen nu in groepen die ze kennen, dus het is al lang geleden gelukkig. maar ik ga mijn dieren, die hun benen niet voor niets hebben, écht niet inpakken in de wei. als ze nou een dusdanig afwijkende beenstand hadden oid (medische reden), dan wil ik er best wat omdoen, maar dat komt écht zelden voor. bovendien is het niet erg goed voor de benen om de hele dag ingepakt te zitten...

Ze lopen nu al ruim een half jaar bij elkaar, maar ze zijn soms echt niet lief tegen elkaar Nagelbijten / Gniffelen Meestal gaat het om eten of aandacht.
Ik hou m'n hart soms vast, maar dat is voor mij geen reden om ze apart te zetten of om ze in te pakken.
Ik vertrouw er maar op dat ze elkaar heel houden

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 19:11

Bedankt voor de reacties. Lachen
Nou ze struikelt wel vaak, maar strijken heb ik haar nog nooit zien doen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:52

Als ze niet aantikken is het niet echt nodig. Veel mensen doen het voor extra bescherming, ik heb het ook gedaan. Echter kreeg mijn emrrie last van een been met wat vocht, en daar durf ik ze niet meer om aan te doen... Ik ben bang dat het te strak gaat zitten, of te warm gaat worden, dus geen peesjes meer voor mij. Springen doe ik toch niet, anders zou ik ze dan wel weer even tijdelijk uit de kast halen.

Mijn paard heeft echter wel een schiefel op het voorbeen door een flinke aantik tijdens het gek doen in de bak. Dat is dan weer een risico... De ene voelt zich fijner met peesjes, de andere heeft een fijner gevoel zonder. Bij mij is dat dus omgeslagen Haha!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:05

Venetia schreef:
Mijn dierenarts raadt juist aan ieder paard met strijklappen te rijden. Dat peesverhaal vind hij onzin.
.

Jep, mijne ook. Zolang je ze correct gebruikt gaat het spreekwoord "Baat het niet, dan schaadt het niet' op. Bij andere gevallen zeggen ze liever "Baat het niet dan schaadt het wel'.

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:44

als hij ijzers heeft zou ik het wel doen.
Zonder dan denk ik aan jou verhaal te horen dat t niet echt nodig is. Of je zou het duidelijk moeten kunnen horen tijdens het rijden dat hij zichzelf aantikt.
En ik weet niet hoe dik die sokken zijn, maar dat lijkt me ook niet echt prettig zitten om daar peesbeschermers overheen te doen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:59

Tikt hij zichzelf aan... wel omdoen...
Raakt hij zichzelf helemaal niet, gewoon aflaten.
Zo simpel is het Clown
Wat niet nodig is gebruik ik ook niet Lachen