Mijn zadel schuift.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: mijn sadel schuift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 23:41

Margreet schreef:
merrieveulen schreef:
imo betekent dat dat TS de singel zo strak mogelijk aantrekt, wat hoe dan ook, altijd te strak is.

Altijd nog wel... De singel kan ook te lang zijn Knipoog

Zadel is al een oud beestje denk ik he? Niet dat daar wat mis mee hoeft te zijn, maar de kussens zien er wel erg plat uit. Is het ooit wel eens opgevuld?

kan... maar zelfs dán... je koopt een singel op een passende maat, lijkt mij. als je hem dan ineens wel aantrekt tot ie niet verder kan, zit hij dus al strakker dan de bedoeling was in eerste instantie.

maar goed, dat terzijde zou je gelijk kunnen hebben. het enige wat ik ermee wil zeggen is dat het absoluut NIET goed is om zo strak mogelijk aan te singelen, gewoon uiterst onprettig voor je paard.

Mandy_Fjordy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 00:04

Hmm.. laten opvullen, dekje.. NIEUW ZADEL!!:) Of naar de zadelmaker gaan Knipoog

Orry_Odine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:55

Je moet iemand laten komen die er verstand van heeft, en die zal zeggen dat het zadel gewoon niet past.
Een staartriem ben ik het ook echt niet mee eens, je moet gewoon een ander zadel kopen of inruilen... Als je een staartriem zou doen betekend het misschien wel dat het zadel blijft liggen, maar niet perse dat het past.
Het zadle zou niet schuiven als het pastte... Haha!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:24

Eerst eens laten kijken of het zadel überhaupt wel goed past. Een staartriem is alleen maar voorkomen om het zadel te laten glijden, de oorzaak wordt dus niet opgelost. Duivel

MWTBAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:27

Dan past het zadel waarschijnlijk niet goed. Je kan het gedeeltelijk oplossen met een staartriem, maar echt goed is het niet. Je kan beter even naar de zadelmaker gaan.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:27

Margreet schreef:
merrieveulen schreef:
imo betekent dat dat TS de singel zo strak mogelijk aantrekt, wat hoe dan ook, altijd te strak is.

Altijd nog wel... De singel kan ook te lang zijn Knipoog

Nog even terug opdat het zadel nog steeds schuift ondanks dat de singel zo hard is aangetrokken, een goed passend zadel hoort niet te schuiven. Je kunt zelfs zonder singel rijden (is meteen goed voor je zit, ik kan het weten Vork Tipje, niet het zadel vasthouden als je dreigt te vallen he Dromen ).

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:49

precies... toen wij een jaar geleden een nieuwe instructrice kregen stond ze helemaal verbaasd (ja een instructrice, heel apart dat die kennelijk strakke singels normaal vindt...) over hoe los mijn singel zat. ze vroeg of ik niet moest aansingelen nog. ik zeg: 'nee daar doe ik niet aan, zadel past, of past niet. '
en bij een paard met een bouw als de mijne kan je dan feitelijk zonder singel op- en afstappen, hihi! bij een ronder paard zal dat lastiger zijn, maar toch. superstrak singelen, ik erger me er dood aan, veel te veel mensen doen het...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:54

Roos_Doos schreef:
Afbeelding

hier een foto van hoe het zadel op mijn pony ligt.

je neusriem schuift ook Bloos

voor je zadel zou ik er zeker iemand die er verstand van heeft naar laten kijken .

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 09:39

Hehe zag ik ook al van de neusriem. Veel te groot voor om de neus waardoor hij naar beneden 'knakt'. Zonde.

Roos_Doos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 14:26

ik strek mijn singel echt niet zo strak aan dat het niet verder kan hoor. maar het zadel en hoofdstel zijn niet van mij vandaar dat ik er geen zadelmaker bij kan halen het was namelijk niet mijn eigenpaardje. helaas is ze nu net gisteren verkocht dus kan ik er ook niskmeer aan veranderen.Boos! Huilen

Roos_Doos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 14:32

er kan een slotje op ik weet niet hoe dit moet

saaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:53

Ik zou een zadelmaker laten komen om te laten kijken of het goed ligt, anders misschien toch beter een ander passend zadel kopen.

LEANA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:16

Als ie niet past, dan is waarschijnlijk het zadel te groot idd..
Ook al geprobeerd met een dikker dekje er onder?

xx

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:39

Mensen de TS geeft net aan dat het niet meer nodig is om te reageren op het topic.

Citaat:
helaas is ze nu net gisteren verkocht dus kan ik er ook niskmeer aan veranderen. er kan een slotje op ik weet niet hoe dit moet

Slapen Gaaaap

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:41

LEANA schreef:

xx

ondanks dat het topic gesloten mag worden, toch nog even dit: een dikker dekje is NIET bedoeld om een zadel beter 'passend' te maken. een Engels zadel moet passen zónder dekje, en het dekje is bedoeld om vuil en zweet tegen te houden/ op te nemen. een zadel past, of het past niet.

Marijke_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:44

Ik denk dat het zadel dan niet goed past, zadelmaker laten komen om te kijken of het goed ligt.

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:45

Een nieuw, goed passend zadel. Knipoog

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:49

een zadel dat goed past behoeft geen singel Knipoog
je hoofdstel baard me ook zorgen, maar daar was al een opmerking over geloof ik.

Marijke_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:52

ja klopt

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:22

merrieveulen schreef:
LEANA schreef:

xx

ondanks dat het topic gesloten mag worden, toch nog even dit: een dikker dekje is NIET bedoeld om een zadel beter 'passend' te maken. een Engels zadel moet passen zónder dekje, en het dekje is bedoeld om vuil en zweet tegen te houden/ op te nemen. een zadel past, of het past niet.

@merrieveulen: dit geld niet alleen voor een engels zadel, dit geld voor alle zadels.

@ leana: als een zadel niet past, zegt dit niets over dat het te groot is of niet. Dit is niet te beoordelen vanuit een foto, nog vanuit woorden, nog vanuit ervaringen. Om erachter te komen of een zadel past, moet je er bij zijn. je moet ten eerste al bepalen waar de ribben zitten om erachter te komen hoeveel ruimte/cm. je hebt op de rug om op te zitten, laat staan de rest, dus je opmerking slaat kant nog wal.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:25

Focussed schreef:
Hehe zag ik ook al van de neusriem. Veel te groot voor om de neus waardoor hij naar beneden 'knakt'. Zonde.

ik rij zonder neusriem en mijn paarden 'knakken' niet, knakken is een typisch geval van (engelse) ruiters die niet vanuit de achterhand rijden. Het hoofdstel is hier dusdanig geen oorzaak van.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:28

ze bedoelt dat er een knik in de neusriem zit, neem ik aan?

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:30

merrieveulen schreef:
ze bedoelt dat er een knik in de neusriem zit, neem ik aan?

zou kunnen, zo vatte ik het niet op Tong uitsteken

Roos_Doos

Re: Mijn zadel schuift.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 10:23

de neusriem is gewoon een beetje vervormt van alleen de bovenkant zakt naar beneden maar mijn paard is verkocht dus er hoeft niet meer gereageert te worden