Mijn nieuw zadel...dat niet past :-((

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mariska32

Re: Mijn nieuw zadel...dat niet past :-((

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:59

bij mij in de buurt woont iemand die vrij vaak naar spanje gaat om spullen op te kopen voor de verkoop hier.
mischien kun je haar bellen en iets regelen? Knipoog
bij intresse telefoon nr per pm.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 22:50

leniejj schreef:
goeie les voor de volgende keer maar wel erg jammer..

Les? Dit is geen les, ben gewoon bedrogen. Het zadel op de site van Thcuir was de goeie maat, de verkoper van het zadel die ik gekocht heb blijft volhouden dat het haar zadel was dat erop stond. Erg toevallig allemaal, maar ik heb het zitten.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 22:51

mariska32 schreef:
bij mij in de buurt woont iemand die vrij vaak naar spanje gaat om spullen op te kopen voor de verkoop hier.

Dat was wat ik probeerde uit te leggen, Spaanse zadels zijn gemaakt voor Iberische paarden, die passen niet op mijn paard/pony.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:23

Shakir schreef:
mariska32 schreef:

Dat was wat ik probeerde uit te leggen, Spaanse zadels zijn gemaakt voor Iberische paarden, die passen niet op mijn paard/pony.

nee maar mischien weet zij een goed alternatief of kun je het aan haar kwijt Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:46

ach, ik heb ook twee keer een zadel laten komen met de post, en daarna laten passen. ging niet om enorme bedragen, en het ene was in één keer goed, het andere niet, en dat heb ik gewoon weer verkocht. helaas pindakaas, maar geen ramp, toch?
er zijn ook mensen die dit doen, zelf 'passen' en er maar mee gaan rijden. of je het eerst koopt of eerst laat passen is je eigen keuze, als je het maar GOED laat passen door een zadelmaker voor je ermee rijdt.

overigens ziet dit zadel er wel héél smal uit, of lijkt dat zo? als ik die foto zo zie zou ik haast zeggen dat het op geen enkel paard kan passen...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 00:44

Zadel ziet er inderdaad smal uit, ik had al bedacht dat misschien wel op garinka zou passen ROFL

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 00:53

Shakir schreef:
leniejj schreef:

Les? Dit is geen les, ben gewoon bedrogen. Het zadel op de site van Thcuir was de goeie maat, de verkoper van het zadel die ik gekocht heb blijft volhouden dat het haar zadel was dat erop stond. Erg toevallig allemaal, maar ik heb het zitten.

Als ik bedrogen was (en dus een ander zadel dan gevraagd had toegestuurd gekregen zoals ik begrijp uit je verhaal) had ik al lang contact met die verkoper opgenomen, dit zadel terug gestuurd en het andere -juiste- zadel "geëist". Wil niet zeggen dat dat dan past maar ze hoeven jou niks anders dan waar je voor betaald hebt op te sturen. Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 08:27

daarin ben ik het wel met je eens bluem.

(ik vind het ook wel een erg mooi zadel, hihi! maar momenteel nog druk met Faram's eigen zadel, dus... hihi!)

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:45

indd het is wel even handig alsje hem past je kan het nooit goed inschatten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:17

Shakir schreef:
leniejj schreef:

Je bent niet bedrogen, je had een zadelmaker moeten bellen, dan had je nu een passend zadel gehad.
Je kan niet van een foto op een site afleiden of een zadel wel of niet past. En zeker op internet, waar je nooit de garantie hebt dat mensen je spullen toesturen die zijn zoals ze zeggen.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 23:10

Gulpje schreef:
Shakir schreef:

Je bent niet bedrogen, je had een zadelmaker moeten bellen, dan had je nu een passend zadel gehad.
Je kan niet van een foto op een site afleiden of een zadel wel of niet past. En zeker op internet, waar je nooit de garantie hebt dat mensen je spullen toesturen die zijn zoals ze zeggen.

Ze is eigenlijk wel bedrogen hoor aangezien ze een ander zadel toegestuurd kreeg dan dat ze over internet gekocht had. Knipoog

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 23:44

Klopt inderdaad, mijn fout!

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 10:29

Het is inderdaad zo dat ik nooit meer via internet een zadel zal kopen zonder het te passen.
Ga er een advocaat bijhalen en het zadel proberen terug te sturen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 10:41

Shakir schreef:
Het is inderdaad zo dat ik nooit meer via internet een zadel zal kopen zonder het te passen.
Ga er een advocaat bijhalen en het zadel proberen terug te sturen.

Zou ik zeker doen:j Een andere maat opsturen kán zo iemand gewoon niet maken. Ik snap overigens wel dat je graag zo'n zadel wilt Vork 'T staat fantastisch!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 10:42

Dan is hier in Nederland eo verkopen denk ik goedkoper Tong uitsteken

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 10:43

Ah, dat is nog eens balen!

Ik snap het wel dat je perse dát zadel moet Lachen . Wij wouden ook perse een wintec töltzadel (maar dan 2de hans..) godzijdank paste hij en was hij précies zo als wij wouden Haha! .

Hopen dat je snel je perfecte zadel vind, succes!

Orry_Odine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:11

Ik zou echt nooit een zadel kopen op internet!
Gewoon langs een goede zadelmaker gaan. Een zadel past nooit meteen, je moet er eerst een paar opleggen voordat je weet welke echt goed past. Ik neem aan dat je zelf ook nooit op het zadel had gezeten, hoe kun je dan weten of het fijn zit en of het zitvlak de goede maat is... het moet voor je pony/paard en jezelf passen!

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:00

ik heb ook een zadel gekocht op internet via mp.
Maar dan praat ik wel over een wintec met verwisselbare boom;)
Maar heb ik niet over de post gedaan heb ik opgehaald bij de mensen thuis
en het past prima ik hoop dat jij ook snel je perfecte zadel heb

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 16:53

Orry_Odine schreef:
Ik zou echt nooit een zadel kopen op internet!
Gewoon langs een goede zadelmaker gaan. Een zadel past nooit meteen, je moet er eerst een paar opleggen voordat je weet welke echt goed past. Ik neem aan dat je zelf ook nooit op het zadel had gezeten, hoe kun je dan weten of het fijn zit en of het zitvlak de goede maat is... het moet voor je pony/paard en jezelf passen!

Ik zeg toch al dat er een vergissing gebeurd is? Ik heb echter wel al op zo'n zadel gereden, dat is de reden waarom ik persé zo'n zadel wil.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:00

Zonde dat het zadel niet past!
Ik vind het erg mooi, lekker barok en robuust.

Misschien toch blijven proberen, als je het zadel van het type tegenkomt dat je bedoeld, dan zou ik het toch nog eens proberen, als je het geld hebt natuurlijk, want het is wel een lust voor het oog en volgens mij zit het heerlijk stevig!

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 22:30

Ga het zadel dinsdag eens op de Andalusiers van m'n vriendin gaan proberen. Was bedoeld voor een PRE dus misschien zal dat wel lukken.
Ja, daar zeg je het, barok en robuust, dat vond ik ook zo mooi aan dat zadel. Je kan het zadel vol laden met reistassen en terwijl je in je super comfortabele sofa zit genieten van de rit.
Misschien moet ik gewoon een paardje zoeken die onder het zadel past, een mooie Andalusier bijvoorbeeld... Sigaar

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 23:11

hmm gezien de bouw van een anda denk ik niet dat dit zadel past, misschien op een heel iel dier, maar het lijkt me écht supersmal zo vanaf de foto's...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 00:18

Prachtig zadel, ik snap ook waarom je de gok hebt genomen, als het wel had gepast, dan had je voor een leuke prijs erg uniek tuig gehad zo.
Inderdaad iemand in arm nemen om iets te regelen als blijkt dat de maat gelogen was. Qua maat vind ik het zadel ook flink smal, denk ook dat het weinig paarden zal passen.
Zou ik mogen vragen wat je er voor betaald hebt? Ben toch erg benieuwd naar de prijzen van dit soort tuig en naar tweedehands tuig.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 21:19

Ik heb 1000 euro voor gans het pakket betaald (zonder verzendingskosten): zadel, 2 hoofdstellen, borstriem en chaps.
http://tinypic.com/view.php?pic=66nneok
http://tinypic.com/view.php?pic=52bazaf
http://tinypic.com/view.php?pic=53ingo7
Zadel werd gebruikt voor een kruising met Arabier en een normaal gebouwde PRE.
Iemand op een ander forum heeft ook dit zadel gekocht van iemand die ze kende. Het zadel was meer of 10 jaar oud en ze heeft er nog 800 euro voor betaald (Jabahl): http://www.chevaux-iberiques.fr/index.php?showtopic=7994.
Dit is de site van de zadelmaker die deze zadels maakt: http://www.thcuir.com/web/selle-era.html

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:30

In Spanje is een ranch waar ze ook dit soort zadels verkopen. Ik weet dat je al eerder hebt gezegd dat het niet past ofzo, maar misschien kun je gewoon eens kijken. www.rancho-la-paz.com