Welke been bescherming

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paix

Re: Welke been bescherming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 11:32

rowo schreef:
@ lottehorse: ik heb zo het idee dat je denkt dat springschoenen MOETEN, omdat er toevallig het woord 'spring' voor staat. Ik zou het echt niet doen als je pony het niet nodig heeft. Het kost alleen maar geld en een paard wordt er 'afhankelijk' van zeg maar. Zonder is soms net zo goed of nog beter.

ik heb niet het idee dat het moet omdat dat er voor staat.
maar omdat ik graag hoede been bescherming wil voor mijn paard.
en ik vroeg me af wat ik noodig had en ik zat te denken aan springschoen door inderdaad het woord springen Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:43

Springschoene zijn alleen nodig als een paard zich erg tikt of nog erger op de hoefbal trapt. Ik ken maar weinig paarden die het ECHT nodig hebben. Toevallig heb ik 1 zo'n paard thuis. Nooit springschoenen om gehad, tot ze zich in het parcour op de hoefbal trapte, voortaan niet meer zonder gereden.

kimmetje101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:53

ik zou gewoon lekker peesbeschermers en strijklappen gebruiken. Beschermt de belangrijke delen. Bandages zijn ten eerste lastig en tijdrovender om om te doen. Zitten vaak niet goed (te strak of te los). En ze kunnen makkelijker los gaan met alle gevolgen van dien.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 17:00

ik heb nu peesbeschermers gekocht.. de mevrouw van de winkel zij dat ik dat het beste kon doen eerst.. als ze dan toch nog ergens iets vond wondjes krijgt ga ik terug! maar alsnog bedankt voor de tips allemaal