Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Margreet schreef:Tja, het zal wel aan mij liggen hoor, maar als ik het zadel erop leg, dan pak ik het vast aan de voorkant (bij het erop leggen en om de boel omhoog te trekken in de kamer) en dan VOEL je dat tochMisschien niet gelijk, maar in al die maanden toch wel EEN keer? Het ontgaat mij echt hoe dit kan gebeuren, maar ben blij voor je dat het opgelost is
ELpatcho schreef:dat hoor je zowiezo te doen elke keer als je opzadelt en aan het rijden bent.. kijken of het goed ligt.
@magda jij zag het tenminste meteen en bent er mee gestopt dat vind ik niet schuldig.. maar zoals TS er maanden mee door rijden vinnik wel schandelijk
asjemenou schreef:Lenneke_ schreef:En wanneer heb je een bontje dan echt nodig? Als je zadel niet goed past en dan kan je imo beter een passend zadel kopen.
Ik heb geen zin om elk half jaar een ander zadel te kopen, en drie zadels tegelijkertijd vind ik ook een beetje veel van het goede.
Mijn zadel is vrij breed, dus op de brede paarden ligt het goed, en op de smallere met een bontje ook.
Het probleem is alleen dat de meeste als een kip zonder kop een bondje gaan kopen omdat dat `mooi` is.
Tessebes schreef:Je trekt het bontje toch ook in de kamer?
Ik heb zelf pas een bontshabrak aangeschaft, vanwege de positieve werking van bont (neemt zweet op, reguleert de temperatuur, vangt schokken op). Ik moet hem nog in gebruik nemen, maar ik heb hem niet aangeschaft vanwege het mode-verhaal.
Citaat:Ik wil gewoon een perfect passend zadel, maar dat geldt misschien niet voor iedereen.
Van m'n vorige zadel kreeg Anouar ook opeens plekken. Misschien had ik het wel op kunnen lossen met een ander dekje. Maar dat wilde ik niet, dus ik heb gewoon 10 weken een beetje zonder zadel rondgehobbeld tot ik weer een goed zadel had.