Nadenken voordat je met de trend mee gaat!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ELpatcho

Re: Nadenken voordat je met de trend mee gaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:27

@ margreet jah daar dacht ik ook al aan.. als ik het zadel op de rug leg trek in nog een keer het sjabrak en bontje goed in de kamer! het ligt dus echt niet op de schoft!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:05

Ik controleer nochtans elke keer zowel voor als na het rijden of hij geen wondjes of plekken op de rug heeft. na het rijden controleer ik ook altijd vlug eens of de bezwete plekken niet ongelijk zijn bv. Ik weet dat mn zadel binnenkort wel eens binnen zal moeten om op te vullen. Maar dan wil ik wel dat het ook nu weer aangepast wordt aan zn rug. Op dat jaar tijd is hij nl al behoorlijk verandert qua bouw.
zolang je bontje nog plaats laat is het geen probleem, bv bij een bredere boom. Er zijn ook paarden die een gevoelige rug hebben of echt niet tegen dekjes kunnen. Kijk dan is bont net goed. Maar alleen voor het mooi een bontje opleggen?! Ik ken echt mensen die het doen en die dus geen milimeter ruimte meer hebben tussen schoft en zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:11

Margreet schreef:
Tja, het zal wel aan mij liggen hoor, maar als ik het zadel erop leg, dan pak ik het vast aan de voorkant (bij het erop leggen en om de boel omhoog te trekken in de kamer) en dan VOEL je dat toch Verward Misschien niet gelijk, maar in al die maanden toch wel EEN keer? Het ontgaat mij echt hoe dit kan gebeuren, maar ben blij voor je dat het opgelost is Lachen

Ik leg mijn zadel er dus anders op Lachen
Ik weet dat het stom van me is, ik neem ook alleen ht lef om dit te vertellen zodat het andere mensen niet gebeurd Vork !

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:27

misschien moet je dan eens anders op gaan zadelen Knipoog

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:30

Vind het goed dat je mensen er op attendeerd!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:55

Je trekt het bontje toch ook in de kamer?
Ik heb zelf pas een bontshabrak aangeschaft, vanwege de positieve werking van bont (neemt zweet op, reguleert de temperatuur, vangt schokken op). Ik moet hem nog in gebruik nemen, maar ik heb hem niet aangeschaft vanwege het mode-verhaal.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:16

Ik meld me ook schuldig Scheve mond heb er een tijdje terug ook 1 gekocht, maar heb er maar 1x mee gereden daarna is ie de deur uitgegaan.
Het zadel begon erg te schuiven, heb er maar snel weer weggehaald en zonder gereden.
Ik denk nu wel dubbel na als ik weer "zoiets" wil doen Ja

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:19

Goed dat je dit zegt, nu gaan mensen misschien ook even kijken of alles nog goed past Knipoog

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:54

dat hoor je zowiezo te doen elke keer als je opzadelt en aan het rijden bent.. kijken of het goed ligt.

@magda jij zag het tenminste meteen en bent er mee gestopt dat vind ik niet schuldig.. maar zoals TS er maanden mee door rijden vinnik wel schandelijk

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 08:18

Ik heb er nu ee op advies van de zadelmaker. ( komt een klein beetje ruimte tussen het zadel en de rug). 3 julie komen ze mijn zadel weer goed maken (kon niet eerder) en dan gaat het bontje zo nodig weer de deur uit.

Ik wou er eerst ook een voor de mooi, maar nou weet ik wel beter. Stalgenootjes van mij kunnen niet meer zonder rijden omdat het zadel dan niet meer past. Allemaal door het bontje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:13

ELpatcho schreef:
dat hoor je zowiezo te doen elke keer als je opzadelt en aan het rijden bent.. kijken of het goed ligt.

@magda jij zag het tenminste meteen en bent er mee gestopt dat vind ik niet schuldig.. maar zoals TS er maanden mee door rijden vinnik wel schandelijk

Als het bontje niet zo vreselijk fout ligt dan valt dat niet op Lachen
Als hij 23/7 een deken op heeft denk ik daar het eerste aan Lachen Heb dit topic zoiezo niet opgestart om veroordeeld te worden hoor, gewoon om deze fout voor anderen te behoeden!

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:17

asjemenou schreef:
Lenneke_ schreef:
En wanneer heb je een bontje dan echt nodig? Als je zadel niet goed past en dan kan je imo beter een passend zadel kopen.

Ik heb geen zin om elk half jaar een ander zadel te kopen, en drie zadels tegelijkertijd vind ik ook een beetje veel van het goede.

Mijn zadel is vrij breed, dus op de brede paarden ligt het goed, en op de smallere met een bontje ook.

Het probleem is alleen dat de meeste als een kip zonder kop een bondje gaan kopen omdat dat `mooi` is.

Uhmm ik ben dus wel een gek met 4 zadels omdat mijn paard een toverbal is. En tja nog alle vier kwaliteitszadels ook. Bloos

Als je een beetje logisch nadenkt weet je dat een bontje je zadel smaller maakt en je er dus niet mee moet gaan rijden als je zadel goed past.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:19

Tessebes schreef:
Je trekt het bontje toch ook in de kamer?
Ik heb zelf pas een bontshabrak aangeschaft, vanwege de positieve werking van bont (neemt zweet op, reguleert de temperatuur, vangt schokken op). Ik moet hem nog in gebruik nemen, maar ik heb hem niet aangeschaft vanwege het mode-verhaal.

Ik heb ook een bontshabrak, heerlijk is dat. Maar ik trek dekjes ook nooit de kamer in. Ik vind dat ze ze meteen goed moeten liggen als ik ze op de rug leg, als ze dat niet liggen (zoals bij de anky pads) dan is het model waardeloos..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:32

Citaat:
Ik wil gewoon een perfect passend zadel, maar dat geldt misschien niet voor iedereen.

Van m'n vorige zadel kreeg Anouar ook opeens plekken. Misschien had ik het wel op kunnen lossen met een ander dekje. Maar dat wilde ik niet, dus ik heb gewoon 10 weken een beetje zonder zadel rondgehobbeld tot ik weer een goed zadel had.

Een beetje een zwart-wit reactie. Het spijt me zeer.

Ik heb geld geinvesteerd in een goed passend dressuurzadel voor mijn paard. De zadelmaker zei dat ik het met mijn oude zadel ook wel kon proberen met een bontje maar dat wilde ik niet. Dit zadel ligt er per slot van rekening 6 dagen per week op.
Nu heb ik een springzadeltje erbij gekocht waar ik (voor) een bontje onder heb liggen. Ik heb geen geld om nog een keer 1000 euro neer te tellen voor een goed passend zadel en met bontje past het zadel wel goed. Daarbij ligt het zadel er maar eens per week/ per twee weken op als ik naar buiten ga voor flink wat galopwerk of als ik ga springen.

Zonder zadel rijden stel jij voor? Ik heb een paard met een hoge schoft. Ik doe hem en mezelf echt geen plezier met rijden zonder zadel. Laat staan dat buiten lekker galloperen en springen dan een optie zijn.
Daarbij als ik dan 10 weken 'een beetje zonder zadel ga rondhobbelen' zou mijn paard moddervet zijn. (en nee, hij krijgt geen bergen krachtvoer, alleen een summerfitkoekje)

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:57

En als je dan toch een bondje wil voor het mooi kan je tegenwoordig ook krijgen met alleen die bontrand voor en achter het zadel dus niet aan de onderkant
weet alleen niet meer waar ik die tegen kwam

incalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:14

Ik ga volledig met de rest mee Lachen