Anky zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Netje

Re: Anky zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 00:16

Bitch schreef:
Ze gaan tot 18,5" , dus dat geeft wel aan dat het een diepe zit is. Als je boom ook goed bekijkt, loopt hij voor en achter wat hoog op.

Het zadel heeft een normale, niet al te diepe zit. Het geeft voldoende steun, maar ook weer niet zo geforceerd als sommige zadels. Het is vrij zacht, maar ook weer niet dat je er in wegzakt Haha!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 00:24

Het leer enz. schijnt heel slecht te zijn. de zadelverkoper en de zadelmaker hebben het afgeraden, dan weet ik genoeg Tong uitsteken

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 00:32

VIPPIEKIPPIE schreef:
Het leer enz. schijnt heel slecht te zijn. de zadelverkoper en de zadelmaker hebben het afgeraden, dan weet ik genoeg Tong uitsteken

Ik ben het daar niet mee eens: ik heb het al 1,5 jaar en het ziet er nog perfect uit. Geen spoortje slijtage of wat dan ook. Dat zijn van die verhalen die rondzingen (misschien was dat in het begin zo bij de eerste versie, dat weet ik niet...), maar die - volgens mij - nergens op slaan (moet trouwens de eerste zadelverkoper die niet een voorkeur heeft voor één of twee bepaalde merken nog tegenkomen; bij iedereen hoor je wat anders en de een zweert bij die en de ander weer bij een ander).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 00:39

Oeps, foutje Nagelbijten / Gniffelen

Sorry, verkeerd bericht in verkeerd topic

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 07:02

Netje schreef:
Bitch schreef:
Senks voor de info

Als je googled op polymere-synthetic kom je hier terecht:
http://www.busse-reitsport.de/sts/e/sts_04.html

Ik zou dit zadel wel eens op de blote rug wilen zien liggen, het ziet er wel prettig van vorm uit. Was het zadel echt € 650, niet € 1650 ?

Het zadel is absoluut zeker rond de € 1600 nu. Voor € 650 kan je onmogelijk een nieuw Anky-zadel gehad hebben (of hij is van de vrachtwagen afgevallen Haha! )

Oeps sorry Clown
Ik bedoel, we hebben hem goedkoper meegekregen toen, omdat we onze zadels erbij ingeruild hadden.
Ik betaalde er €1200 euro voor. Knipoog

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 07:45

Bitch schreef:
Senks voor de info

Als je googled op polymere-synthetic kom je hier terecht:
http://www.busse-reitsport.de/sts/e/sts_04.html

Ik zou dit zadel wel eens op de blote rug wilen zien liggen, het ziet er wel prettig van vorm uit. Was het zadel echt € 650, niet € 1650 ?

Volgensmij nog meer dan 1650.. ik zal het is even nazoeken.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:21

Bij Divoza (bijv.) is het zadel nu € 1599...

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:03

Ik heb een anky zadel te koop.
Het is de anky met smooth systeem.
Het is een heerlijk zadel, alleen past hij niet fijn op mijn andere paard.
Ik heb dit zadel slecht 2 a 3 maand en heb er toen 1995,00 voor betaald (dit is niet het zadel dat bij divoza 1599,00 kost)
Omdat er enige haast bij is wil ik hem nu weg doen voor € 1000,00 Dus sla je slag zou ik zeggen

love__oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:30

Het is een leuk zadel. Alleen is de prijs kwaliteitverhouding hier ver te zoeken.
Hij valt in de kn prijsklasse maar is wel van duidelijk zichtbaar mindere kwaliteit.
Het is een zadel waar je echt ZUINIG (in de zin van het zadel kan niks lijden) mee om moet gaan want het is nogal van teer leer gemaakt.
Ook hoor ik van verschillende verkoopadressen nogal negatieve reacties.
Hou je van een wrong die je been vast legt en zit je graag 'op' je paard ipv 'in' je paard dan is dit zeker een aanrader.
Vond de verkantie lepel altijd wel erg leuk aan dit zadel.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 19:47

susie1981 schreef:
Ik heb dit zadel slecht 2 a 3 maand en heb er toen 1995,00 voor betaald (dit is niet het zadel dat bij divoza 1599,00 kost)
Omdat er enige haast bij is wil ik hem nu weg doen voor € 1000,00 Dus sla je slag zou ik zeggen

Jij hebt de Salinero, en die wil ik niet Bloos

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:20

love__oliver schreef:
Het is een leuk zadel. Alleen is de prijs kwaliteitverhouding hier ver te zoeken.
Hij valt in de kn prijsklasse maar is wel van duidelijk zichtbaar mindere kwaliteit.
Het is een zadel waar je echt ZUINIG (in de zin van het zadel kan niks lijden) mee om moet gaan want het is nogal van teer leer gemaakt.
Hou je van een wrong die je been vast legt en zit je graag 'op' je paard ipv 'in' je paard dan is dit zeker een aanrader.

Ben helemaal niet zuinig met het zadel en het wordt iedere dag gebruikt. Ik heb het misschien 2 of 3 keer een vetje gegeven in 1,5 jaar en het ziet er nog super uit. Bij veel zadels moet je na een half jaar of jaar al weer gaan opvullen, maar dit ligt nog als een huis. Ook van anderen die dit zadel hebben, hoor ik dezelfde geluiden. Ook het verhaal van wrong en zit komt me echt niet bekend voor; het is juist een zadel met een vrij ongedwongen zit, niet te zacht, niet te hard....

En voordat dit zadel op de markt kwam (ik heb het over het nieuwe model) stonden veel zaken al met hun mening klaar (heb toen nl. rondgebeld wie het kon leveren). Het was nog niet eens in de winkel of ik hoorde bovenstaande verhalen. Beetje gekleurd lijkt me Haha! Zit je zelf soms in de zadels??

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:55

Concorde schreef:
susie1981 schreef:

Jij hebt de Salinero, en die wil ik niet Bloos

Ja klopt.
Vind ik geen probleem hoor, maar wat is de reden dat je dat model niet wil hebben als ik vragen mag Bloos

love__oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:20

Netje schreef:
love__oliver schreef:

Ben helemaal niet zuinig met het zadel en het wordt iedere dag gebruikt. Ik heb het misschien 2 of 3 keer een vetje gegeven in 1,5 jaar en het ziet er nog super uit. Bij veel zadels moet je na een half jaar of jaar al weer gaan opvullen, maar dit ligt nog als een huis. Ook van anderen die dit zadel hebben, hoor ik dezelfde geluiden. Ook het verhaal van wrong en zit komt me echt niet bekend voor; het is juist een zadel met een vrij ongedwongen zit, niet te zacht, niet te hard....

En voordat dit zadel op de markt kwam (ik heb het over het nieuwe model) stonden veel zaken al met hun mening klaar (heb toen nl. rondgebeld wie het kon leveren). Het was nog niet eens in de winkel of ik hoorde bovenstaande verhalen. Beetje gekleurd lijkt me Haha! Zit je zelf soms in de zadels??

Ik heb niet gezegd dat het zadel een gedwongen zit heeft. Zie tekst.
Ik heb meerdere anky zadels in gebruikte staat gezien en zie dan duidelijke slijtage aan het zweetblad wat gewoon sneller toetreedt bij het anky zadel dan bij bijv. een kn.

De meningen van verkoopadressen van het anky zadel heb ik gevraagd toen het zadel wel degelijk al minstens 2 jaar bij hen en elders te verkrijgen was.
Ik heb daar e-mails van dus kan ze je zo laten zien niks gekleurd zoals jij dat noemt.
Zo geeft (ik noem geen naam daarover kan je me een pm sturen) een ruitersportzaak mij laten weten het zadel liever al niet meer te verkopen. Dit doordat de kwaliteit soms te wensen overliet en doordat er nogal wat schorte aan de levertijd van deze zadels.
Doordat deze ruitersportzaak daardoor geen fijne service af kan geven naar zijn klanten wil deze zaak ze eigenlijk net zo lief nier meer in het assortiment hebben is mij verteld door een medewerker daar.

En nee zit zelf niet in de zadels maar heb toendertijd dat ik op zoek was naar een nieuw dressuurzadel gewoon veel informatie over divers verkrijgbare dressuurzadels opgevraagd.

Edit; Het opvullen van het zadel heeft te maken met de bouw en ontwikkeling van je paard.
Of je een zadel gebruikt dat daarvoor altijd op een ander paard heeft gelegen. Of je zadel goed aansluit etc. Niet zozeer alleen door de kwaliteit van je zadel hoewel dit wel een rol speelt.
Maar vergeet ook niet de kwaliteit van de VULLING in de zadels dat is minstens zo belangrijk!
Dus dat jou zadel nog niet opgevuld hoeft te worden heeft niet zo zeer er mee te maken dat het een 'anky' zadel is om het maar even zo te zeggen. Meer het feit dat jou zadel goed aansluit en je paard niet veel veranderd is in bouw.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:06

Toen ik het zadel kocht, was dit het geheel nieuwe model (ook andere kwaliteit) dan het zadel ervoor en dat is nu ca. 1,5 jaar op de markt, dus dan kan het toch niet zo zijn dat het al 2 jaar verkocht wordt ? Jij hebt het volgens mij nog steeds over het oude zadel... Haha!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 21:50

susie1981 schreef:
Ja klopt.
Vind ik geen probleem hoor, maar wat is de reden dat je dat model niet wil hebben als ik vragen mag Bloos

De Salinero heeft een wat diepere zit dan de Classic, terwijl ik liever niet zo opgesloten zit.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 23:30

ik heb de 1e versie van het zadel en heb deze nu alweer bijna 4,5 jaar. (is nu denk ik 5,5 jaar oud heb het van iemand overgenomen.)

ik vind het eenheerlijk zadel een niet te diepen zit fijne dikke knie wrongen, en vooral een zachte zit en zachte kniewrongen.

na al die jaren en toch al heel wat jaartjes gebruik ziet deze er eigenlijk nog super goed, er zijn op de kniewrongen kleine verkleuringen te zien en op de zit.
de pasvorm is voor mijn paard ook erg goed.

de verkoopadviesprijs van nu is 1599,-

hier een foto van mijn ankyzadel na ongeveer 5 jaar gebruik.
Afbeelding

love__oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:27

Netje schreef:
Toen ik het zadel kocht, was dit het geheel nieuwe model (ook andere kwaliteit) dan het zadel ervoor en dat is nu ca. 1,5 jaar op de markt, dus dan kan het toch niet zo zijn dat het al 2 jaar verkocht wordt ? Jij hebt het volgens mij nog steeds over het oude zadel... Haha!

Ik heb beide versies gezien en over beide info gehad.
Vind zelfs dat 2e versie dus niet de 'pessoa' versie maar de 'anky' versie zelfs nog sneller lelijk wordt doordat deze van nog teerder leer is gemaakt.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:57

Concorde schreef:
susie1981 schreef:
Ja klopt.

De Salinero heeft een wat diepere zit dan de Classic, terwijl ik liever niet zo opgesloten zit.

Ja dat kan.
Heb je al wel eens met dit model gereden dan?
Of spreek je uit oogpunt?

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:26

Afbeelding
Geweldig zadel! Zit erg lekker, ben er erg tevreden over. Heb het zadel nu bijna een jaar, en hij ziet er hetzelfde uit als toen ik hem kocht.
Lekkere kniewrongen, en ik vind dat je niet opgesloten zit dus dat is erg fijn. Zadel ligt ook erg netjes op mijn paard en ben er supertevreden over!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 00:06

love__oliver schreef:
Netje schreef:

Ik heb beide versies gezien en over beide info gehad.
Vind zelfs dat 2e versie dus niet de 'pessoa' versie maar de 'anky' versie zelfs nog sneller lelijk wordt doordat deze van nog teerder leer is gemaakt.

Ben toch echt benieuwd waar je dat op baseert; je hebt het toch niet zelf?? Hoeveel heb je er gezien dan? Of ga je alleen op verhalen af of op de 'info' die je gekregen hebt. Er is niks mis met de kwaliteit leer en het is zeker niet teer. Ik zie hier om me heen genoeg andere merken en soorten zadels om te kunnen vergelijken....

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 00:20

Vind dat zadel met de vierkante lepel erg mooi!!
Tong uitsteken

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:07

haha dankjewel WolinLotte Tong uitsteken

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 17:55

Ik heb nu een Henri de Rivel op proef, zit erg lekker maar past op geen van de paarden die ik rijd, zelfs niet acceptabel... Sluit voor geen meter aan, helaas, die moet dus terug.

domitjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 18:31

Ik heb op ook op een anky gezeten maar je zit helemaal niet gedwongen en hij zit lekker zacht. Het zadel was alleen vrij moeilijk pas te krijgen. Vandaar nu de overstap naar hulsebos

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 08:58

Ik heb 1x op een Anky gezeten (alleen gestapt). Vond het zadel lekker zacht, maar wel tamelijk gedwongen.
Verder ken ik een stal die een paar nieuwe Anky's aangeschaft had voor hun dressuurruiter. Ze waren er niet tevreden over. Het leer sleet veel te snel. Maar dat is al een tijdje geleden, misschien is de huidige kwaliteit veel beter.