Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
krumel schreef:ik vind een aansnoerneusriem juist zachter, ik doe hem namelijk absoluut niet strak (kan er met gemak mijn hand tussensteken, maar hij sluit wel gewoon mooi aan) en doordat ze doorgaans breder en beter gevormd zijn met dat kussentje zijn ze dus ook zachter door de betere drukverdeling (zo denk ik er iig over)
Ik geloof (en hoop) dat er niet te veel mensen zijn die de naam van de neusriem te letterlijk nemen (maargoed, dat is weer een hele andere discussie)
Oreo schreef:@krumel: Ik ben het met je eens, maar als je neusriem kapot gaat doordat je paard je mond zo ver openspert doe je toch iets fout. Of het dan een aansnoer- of gewone neusriem betreft en of die dan wel of niet strak zit maakt eigenlijk niet meer uit.
En ik blijf het een belachelijk woord vinden; "aansnoer-neusriem"....
Oreo schreef:Sentido schreef:natuurlijk kun je een aansnoer losjes houden, maar zoals ik al zei sommige paarden reageren gewoon beter op een andere. en als je paard zn mond zo hevig open doet dat de neusriem knapt dan heb je of je tuig niet goed verzorgt of er is iets anders heel erg mis..
Ja, dan is er zeker iets heel erg mis, en dat "iets" heeft dan weinig te maken met de staat van onderhoud van je neusriem.....