Brede aansnoer? of een gewone?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

krumel

Re: Brede aansnoer? of een gewone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:28

ik vind een aansnoerneusriem juist zachter, ik doe hem namelijk absoluut niet strak (kan er met gemak mijn hand tussensteken, maar hij sluit wel gewoon mooi aan) en doordat ze doorgaans breder en beter gevormd zijn met dat kussentje zijn ze dus ook zachter door de betere drukverdeling (zo denk ik er iig over)
Ik geloof (en hoop) dat er niet te veel mensen zijn die de naam van de neusriem te letterlijk nemen (maargoed, dat is weer een hele andere discussie)

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:36

@krumel: Ik ben het met je eens, maar als je neusriem kapot gaat doordat je paard je mond zo ver openspert doe je toch iets fout. Of het dan een aansnoer- of gewone neusriem betreft en of die dan wel of niet strak zit maakt eigenlijk niet meer uit.
En ik blijf het een belachelijk woord vinden; "aansnoer-neusriem"....

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:37

krumel schreef:
ik vind een aansnoerneusriem juist zachter, ik doe hem namelijk absoluut niet strak (kan er met gemak mijn hand tussensteken, maar hij sluit wel gewoon mooi aan) en doordat ze doorgaans breder en beter gevormd zijn met dat kussentje zijn ze dus ook zachter door de betere drukverdeling (zo denk ik er iig over)
Ik geloof (en hoop) dat er niet te veel mensen zijn die de naam van de neusriem te letterlijk nemen (maargoed, dat is weer een hele andere discussie)

hihi, ik doe hem altijd zo strak dat hij blauw aanloopt, daar is toch een AANSNOERneusriem voor Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen
sorry, heel flauw van mij

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:42

Oreo schreef:
@krumel: Ik ben het met je eens, maar als je neusriem kapot gaat doordat je paard je mond zo ver openspert doe je toch iets fout. Of het dan een aansnoer- of gewone neusriem betreft en of die dan wel of niet strak zit maakt eigenlijk niet meer uit.
En ik blijf het een belachelijk woord vinden; "aansnoer-neusriem"....

dat kapot gaan ging ook niet echt over wel of niet aansnoer. Tong uitsteken
het ging het gewoon over dat je dan echt fout bezig bent.
maar goed, ik heb paarden gezien die gewoon beter liepen op een gewoon neusriempje, of op een lagere en ook sommige die op een aansnoer heerlijk liepen. voor mij gaat het er eerst om hoe het paard erop reageert en daarna of het toevallig ook mooi staat.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:44

Ik vind breen en smal erg mooi!

Alleen breed vind ik mooi bij zwart tuig, en smal bij bruintinten...

Clown

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 00:39

Oreo schreef:
Sentido schreef:
natuurlijk kun je een aansnoer losjes houden, maar zoals ik al zei sommige paarden reageren gewoon beter op een andere. en als je paard zn mond zo hevig open doet dat de neusriem knapt dan heb je of je tuig niet goed verzorgt of er is iets anders heel erg mis..

Ja, dan is er zeker iets heel erg mis, en dat "iets" heeft dan weinig te maken met de staat van onderhoud van je neusriem.....

Mijn neusriem is eens geknapt. De leertjes waaraan de oogjes van de aansnoer neusriem zitten waren al heel broos, eindje doorgescheurd. En toen kwam de dag dat het echt nodig was om m'n paard ontzettend door te pakken, omdat ze me ontzettend zat te donderen... En ja, in het heetst van de strijd knapte de neusriem...

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 01:11

dat is raar dat je dat met een aansnoerneusriem hebt, ik heb het al vaak gehoord dat de slotjes het begeven van een gewone neusriem dat ze knappen, maar van de aansnoer nog nooit...omdat er meer drukverdeling normaal is

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 01:14

Ik vind beide mooi, licht er aan bij wat voor een paard.
Groot hoofd, klein hoofd.
Grote bles, bijna geen wit etc,,,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 01:33

Heb zowieso een aansnoer Knipoog 2 zelfs ; gewoon een brede zwarte én een brede zwarte met wit onderlegd Lachen
Vind dat brede zelf op mijn paard heel mooi staan. Maargoed, mijn smaak Haha!

Bij andere paarden staat dat juist weer niet Knipoog Daar is dun erg mooi bij.
X

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 15:48

Omdat ik het mooier vind heb ik een brede aansnoerneusriem, maar is gewoon vanwege het mooie Bloos Heb hem ook niet strakker zitten dan mijn gewone neusriem van vroeger

yo_ute

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 15:51

brede aansnoerneusriem Haha!

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:18

Ik vind een brede aansnoer ook mooier Knipoog .

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 23:26

Brede aansnoer, zeker weten Haha!