dunne kussens, zadel wipt, en nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: dunne kussens, zadel wipt, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:20

Cassidy schreef:
Als de zadelboom te rond is voor de rug van je paard, past het zadel niet. Punt. Niet gaan klooien met gadgets e.d om het toch passend te maken, je zult ook voor je andere paard aan een ander zadel moeten...

idd helemaal mee eens... en als je niet veel geld eraan wil besteden (wat ik me persoonlijk niet zou voor kunnen stellen) kan je een ander 2e hands zadel nemen en deze ervoor inruilen.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:52

zonder zadel gaan rijden! Heb ik ook gedaan in de tussentijd (mijn bruine fryso arriveert komende week, eindelijk!). Goed voor je zit en je doet er minder kwaad mee dan met een slecht passend zadel.
Gelukkig heb ik een paard dat simpelweg niet meer loopt als het zadel niet goed ligt.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 16:08

Dat ben ik nu ook aan het doen, en dat bevalt opzich wel. Alleen als het in draf te hard gaat dan is het niet zo comfortabel Haha!

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:39

XchantjuhX schreef:
Cassidy schreef:
Als de zadelboom te rond is voor de rug van je paard, past het zadel niet. Punt. Niet gaan klooien met gadgets e.d om het toch passend te maken, je zult ook voor je andere paard aan een ander zadel moeten...

idd helemaal mee eens... en als je niet veel geld eraan wil besteden (wat ik me persoonlijk niet zou voor kunnen stellen) kan je een ander 2e hands zadel nemen en deze ervoor inruilen.

sommige mensen hébben nou eenmaal niet veel geld. dat kan jij je natuurlijk niet voorstellen Koe

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:32

Zaina schreef:
sommige mensen hébben nou eenmaal niet veel geld. dat kan jij je natuurlijk niet voorstellen Koe

Zaina, dat vind ik wel een beetje een kort door de bocht opmerking. Als je het geld niet hebt zal je toch op enige manier moeten zorgen dat je het krijgt.... Je kan je paard zo de kreukels in rijden met een slecht passend zadel. Op het moment dat je op zijn rug stapt ben jij er verantwoordelijk voor dat alles goed past en dat je over de juiste middelen beschikt. Het is geen fiets.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:43

Zaina schreef:
XchantjuhX schreef:

Pff ik ben ook maar een student hoor... maar ik heb er alles voor over om goed passend tuig voor mijn paard te hebben! Dan eet ik maar een paar dagen brood... maar nooit zal mijn paard te lijden hebben omdat ik geen geld heb om uit te geven
Als ik het niet kan betalen ben ik het paard gewoon niet waard en zal ik d'r verkopen aan iemand die wel bereid is en de mogelijkheden heeft om haar te bieden wat nodig is.
Want als je dit zadel erbij inruilt heb je zo voor iets van 100 euro meer een heel ander goed passend 2e hands zadel!