Wat voor een zadelkast heb jij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Re: Wat voor een zadelkast heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:54

De mijne is zelfgemaakt door een stalgenootje. Ruim 2 meter hoog, passen 3 zadels en 3 hoofstellen in en nog een boel bende. Leuk detail: Hij kwam hout tekort voor een kastdeur, dus nu is de voorkant een heel grote spiegel!

Hiervoor had ik ook een zelfgemaakte kast, met plek voor spullen voor één paard. Ik vond het zelf prettig dat deze laag en breed was, zodat je er iets op kon zetten, en niet alle kisten boven je hoofd in de kast hoefde te zetten, want dat kon gewoon op de planken ernaast.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:08

Zoë_Iris schreef:
@ eertje > ja ik heb hem idd ook al gezien dat hij 1.50 hoog is maar ik vraag me dan af of dat ook handiger is, er zit dan namelijk onderin verder geen extra plankje oid... Dus ik snap niet zo goed waarom het dan handiger zou zijn (je kunt er wel makkelijk een voerton in kwijt bedenk ik me nu...)

ik kan onderin mijn dekens leggen enzo. en wat voer en nog meer spullen die een ander niet mag gebruiken Clown
ik prop die kast gewoon vol Knipoog

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:46

danielle1981 schreef:
Ik heb een zelfgemaakte kast. M'n vriend is handig en heeft er een voor me gemaakt van betonplex (heel dik hout waar ratten enzo niet doorheen kunnen eten). Heel handig, want ik kon dus helemaal zelf bepalen wat ik wilde. Ik heb een er een zadelsteun in hangen, twee grote voertonnen, een grote plank voor dekjes en kleine dingen, 4 hoofdstelhaken voor hoofdstellen en halsters enzo. en dan nog ruimte op de vloer voor poetskoffer, laarzen en dat soort dingen. Ideaal! En bovenop heb ik nog een aparte schuifkast voor m'n deken!

Heb jij misschien een foto van je kast?

En welke afmetingen hebben jullie allemaal? WAnt zijn nou eigenlijk de gem. afmetingen voor een kast (wel hoog)

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:52

Ik heb een kast die zelf gemaakt is.
Heb ik samen met mijn vader gemaakt.
Verder heb ik geen zadel en me tuig hangt in een andere kast en me dekens in een dekenkast van iemand.
Het is een kast van ik dacht 1 meter hoog en 50 breed ofzo.
Niet zo heel groot dus maar ik kan mijn halsters ophangen en me hoofdstel 2 dekjes liggen er een zweet deken en mijn laarzen.
Verder peesjes enzo en longeerspullen en poetspullen leren halster shampoo en dat soort troepjes passen er ook nog in.
Er zou e.v.t nog wel wat inkunnen.
Maar ik wil binnenkort ook nog een ander kastje maken voor mijn tuig moet alleen even denken hoe en wat nietzoveel plek om de kast neer te zetten namelijk.
Ik denk zelf dat zelf maken toch het voordeligst is en je ook nog is het maakt naar je eigen wensen dan.

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:56

Mijn kast is 2m hoog 1m. diep en 1,5 m. breed twee planken bovenin. Hij is van staal.
Op plank 1 de bovenste liggen me dekjes en dekens.(kunnen ze goed drogen)
Op de 2e plank staan me bakjes met snoepjes, borstels verzorgings producten etc.

Daaronder heb ik twee zadel steunen onder elkaar(aan de achter wand van de kast) naast me zadels heb ik haken voor me hoofdstellen en halsters.
Aan de zijkant rechts heb ik ook haken voor me longeer singel en longeerlijn. En me bitten/beenbeschermers hangen daar ook.
Op de grond staan bakken met bandages etc die ik kan afsluiten.

Heb helemaal geen dingen aan me deuren zodat ik normaal me deuren open kan doen zonder dat dingen eraf vallen en me deuren makkelijk dicht krijg.
Alles hangt en niks zit in de verdrukking omdat er zat plek is.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:01

ik heb zon zelfde als op de eerste pagina, een metalen van de divoza. Veeel te klein. Gelukkig wordt er nu nog een kast voor me bovenop gemaakt, op maat dus, zodat ik wat meer kwijt kan.

Ik zou gewoon een 2e hands kantoorkast/metalen kast kopen en die zelf om bouwen. Zijn vaak groter en goedkoper.

Een houten kast kan eventueel ook prima, maar dat ligt er maar aan waar je staat Knipoog

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:03

Quir schreef:
Ik heb deze zadelkast:

Afbeelding

Echt een hele fijne kast, niet te groot en zeker niet te klein. Er is plaats voor 2 zadels, maar ik gebruik 1 zxadelstang voor mijn zadel en de andere om shabrakken op te leggen, dat is wel handig!
Ook dat plankje boven in is handig, kan je mooi zeep, hoefvet, etc op zetten!

Echt een hele fijn kast! Lachen

Deze vind ik veeeels te klein, en veeeeels te duur voor het formaat ervan. Lachen
Ik heb er één waar mijn zadel niet in past,, maar wel heel prettig en gratis.. *LOL*
Bovendien heb ik samen met mijn moeder en zusje nog 3 andere kasten, dus ruimte zat, en ook voor mijn zadel nog mooi een kast.. Lachen

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:45

wij hebben bij ons op stal dezelfde kasten als die Quir ook heeft.
Hele fijne kasten.
Kan er bijna alles in kwijt wat ik dagelijk nodig heb.
Heb nu mijn spring en dressuur zadel erin hangen daardoor is het alleen een beetje
lastig als ik een van de zadels eruit wil halen dan vallen er vaak nog meer spullen uit!
moet het gewoon een beetje beter opruimen!! Bloos

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 08:33

mandy heb je misschien een foto van je kast? Ben erg benieuwd, klinkt iig heel handig!

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:08

VIPPIEKIPPIE schreef:
Deze vind ik veeeels te klein, en veeeeels te duur voor het formaat ervan. Lachen
Ik heb er één waar mijn zadel niet in past,, maar wel heel prettig en gratis.. *LOL*
Bovendien heb ik samen met mijn moeder en zusje nog 3 andere kasten, dus ruimte zat, en ook voor mijn zadel nog mooi een kast.. Lachen

ik vond de prijs op zich nog mee vallen hoor.
ik heb de maat groter besteld voor €199.
als daar dan al mijn spullen in passen ben ik er weer jaren mee zoet Knipoog

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:23

Ik heb n kast van 2 meter hoog, een meter breed en een halve meter diep. Mijn zadel past erin, ik heb bovenin een plankje voor vetjes, potjes enz, onderin staat m'n poetskist, een krat met longeerspullen en m'n laarzentrekker. Op de krat liggen m'n peeskappen en strijklappen en m'n cap. En dan issie ook echt vol (hoewel in aan de binnenkant van de deur nog dingetjes heb gemaakt om handoeken aan op te hangen.

En hij is véééééééééééééééééél te klein. Ik heb er een ladekast bij, 1.40 hoog, 75 cm diep en 40 cm breed, en met die erbij kan ik bijna al mijn spullen kwijt. Onderin zitten m'n transport beschermers, staartbandage en staartkoker. Dan heb k n la met allemaal halsters (stuk of 15) en 2 hoofdstellen. Dan heb k n la met n volle poetskist, een paar schoenen en n extra laarzentrekker. En in de bovenstal zit vanalles, van snoepjes tot glansspray, losse neusriemen, zadeltas enz enz enz... Erbovenop staan m'n laarzen, een emmer en een voerbak...

En dan heb ik thuis nog rommel liggen...

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:29

ik heb een oude kledingkast uit het leger dus van metaal en afsluitbaar heb er zelf mijn zadelsteun in gemonteerd, ik zal m van de week ff op de foto zetten

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 16:06

ik ben benieuwd naar de foto
voor de rest: bedankt voor de reacties!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:31

Ik had de mijne van Marktplaats vandaan, kwam uit Kerkdriel. Die man maakte ze zelf en had hele rijen staan. Was een flinke kast, ongeveer 60 cm diep, 2 meter hoog en ong 1,20 breed denk ik.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:48

Ik heb gewoon een archief kast. Vind zadelkasten echt veelte duur Nagelbijten / Gniffelen

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:20

Afbeelding
deze kast heb ik. Alleen bij mij zit er nu nog 1 zadelsteun in (2e komt er binnenkort). Op zich is het een fijne, grote kast, maar ik heb te veel spullen, waardoor hij uitpuilt Tong uitsteken
Maar er kan wel veel in.

Saltoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:31

Wat een groot ding heb je !
Wel netjes hoor,petje af Tong uitsteken

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:43

Dit is niet mijn kast hoor, mijn kast is veel voller en rommeliger Tong uitsteken

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 08:17

bedankt voor de foto mriinaa!Ziet er eigenljk best wel handig uit!

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 11:22

In de manege heb ik een oranje zadelkast staan en de rest van mijn spullen staan thuis in een grote kast oftewel in het camionneke gedumpt Vork

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 13:46

Wij hebben een houten. Gemaakt door de vader van een meisje dat bij ons op stal staat.
We hebben allebei een eigen gedeelte en veel ruimte Tong uitsteken

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:03

Wij hebben een 'inloop kast'. Waar vier zadels in kunnen en nog wat troepjes. Lachen

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:09

Afbeelding
Rechts zie je dus mijn archiefkast Ja

al een wat oudere foto, maar dit geeft je een idee. De kast is alleen niet diep genoeg om er een zadel in je hangen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:19

Zo dat is ideaal Steffie89!

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:21