garny95 schreef:nee lolaaatjuhh, volgens mij heb je dat niet want anders zou je ook weten dat je op hele andere manieren met je paard bezig kunt zijn.
behalve dat het al zo'n 4 jaar terug was, en behalve dat helemaal niemand toen wilde helpen.. ik hep hel veel geprobeert, aan de longé lessen had ik al maar ze zeiden niet wat ik er aan moest doen, en ik stond daar ik was 9 of 10 dus dan denk je niet van laat ik maar eens een andere les nemen. Vervolgens was een ik een scharminkel, zo klein en zo niet sterk dat mijn pony niet eens merkte als ik de hulpen gaf, toen 1 klein weekje met zo'n bit gereden en het is totaal over gegaan.. en ze heeft er echt niks aan over gehouden hoor, geen kapotte mond o.i.d. geen schrale plekken bij haar mond, het is gewoon totaal goed gekomen.. Ik snap ook wel dat ik nu heel bokt over me heen krijg omdat dit "zielig" voor het paard is, maar ik zie om eerlijk te zijn dat liever ( en het was niet zielig ) dan dat ik mijn nek had gebroken wegens van mijn pony af te vallen ofzo.. nou dat was mijn verhaal