Probleem met peesbeschermers

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: Probleem met peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:02

Het is per paard denk ik wel verschillend hoe erg je aders ed ziet. Vooral als ze witte benen hebben zie je dat eerder.

IMO kun je het amper voorkomen dat ze gaan zweten onder beschermers, vooral niet als het zomers warm is.
Bandages zijn sowieso niet beter dan peesbeschermers omdat het daaronder nog warmer wordt. Goed koelen na het rijden is belangrijk!
En ik denk dat een uurtje (of hoe lang je ook rijd) de beschermers om niet veel kwaad kan. Een been kan wel wat hebben. Als je ze maar gewoon na het rijden er direct af haalt en dus (eventueel) afspuit.
En ik las ook wat over koelende elementen onder de beschermers? Dat lijkt me helemaal niet wat.... Plus dat ze na verloop van tijd toch warm worden door de lichaamswarmte van het paard. En het lijkt me alleen maar extra drukkingen geven.

En wat de NEW's Airflow betreft: zie zijn gemaakt voor paarden die eerder last hebben gehad van peesblessures. Dan worden deze gekoeld... Ze zijn minder sterk dan de gewone NEW's.

Fellowschat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:44

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:32

Er zijn ook van die 'open' pees&strijklappen, ik weet niet meer welk merk, ik zal is een plaatje zoeken.

edit: ze zijn van pessoa;
AfbeeldingAfbeelding