Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
XchantjuhX schreef:paardfysio schreef:en mocht je paard dan last krijgen van zijn rug omdat de kussens toch niet goed opgevuld waren--> dan mag je mij altijd bellen![]()
Sluip reklame!
MISTRAL94 schreef:Coma na een ernstig auto ongeluk?
mazzeltje schreef:Dag Harnessmaker...
Wij hadden afgelopen vrijdag een afspraak om 17.00 uur en ik zit nu nóg te wachten.
erg raar dat je zonder opgaaf van redenen zomaar wegblijft en blijkbaar toch in goede gezondheid verkeerd angezien je op bokt zit en dus blijkbaar niet in coma ligt na een ernstig auto ongeluk!
harnessmaker schreef:je hebt pb
unamie schreef:40 euro voor een zadel vullen vind ik erg weinig geld
Lijkt mij niet dat de kussens dan los gemaakt worden van onderen
Maar wordt er hier en daar wat vulling bijgepropt![]()
Dat noem ik dus geen (op) vullen![]()
Dan kun je het net zo goed niet laten doen..zonder van je geld
Loshalen is beslist noodzakelijk omdat je dan de vulling op de juiste plaatsen kan verdelen
Belangrijk! ook kan de zadelmaker dan meteen zien of de boom nog heel is
Bij mijn zadelmaker kost opvullen op deze manier 90 euro
Tuigmaker schreef:Een echte zadelmaker kan in negen van de tien gevallen zien/voelen of de boom van een zadel nog heel is of niet, zonder het zadel open te maken.
Tuigmaker schreef:Een zadel loshalen is niet nodig om de vulling op de juiste plaatsen te kunnen verdelen, er zitten namelijk vulgaten in een zadel waar de zadelmaker met speciaal gereedschap in kan gaan en op de juiste plekken bij kan vullen waar nodig
mazzeltje schreef:Tot nu toe nog niets!
Tuigmaker schreef:In negen van de tien gevallen kan een zadelmaker met zekerheid zeggen of een boom gebroken is of niet zonder het zadel open te maken.
In geval van twijfel (dus 1 op de 10) moet het zadel vooraan losgemaakt worden.
Tuigmaker schreef:In negen van de tien gevallen kan een zadelmaker met zekerheid zeggen of een boom gebroken is of niet zonder het zadel open te maken.
Tuigmaker schreef:Een zadel loshalen is niet nodig om de vulling op de juiste plaatsen te kunnen verdelen, er zitten namelijk vulgaten in een zadel waar de zadelmaker met speciaal gereedschap in kan gaan en op de juiste plekken bij kan vullen waar nodig
Bitch schreef:
Unamie, bel de krant, ik ben het met je eens
Bitch schreef:Tuigmaker schreef:In negen van de tien gevallen kan een zadelmaker met zekerheid zeggen of een boom gebroken is of niet zonder het zadel open te maken.
Sorry hoor, maar dat vind ik echt onzin.
Een grote breuk, oke, maar juist de minieme breuken, scheuren etc. zijn totaal niet te herkennen aan de buitenkant.
En juist dat laatste komt vaker voor dan je denkt.
Ben ik het niet mee eens. De meeste breuken en scheurtjes zijn te constateren zonder een zadel open te maken.
Het zal bijna nooit voorkomen dat je een zadel repareert en toevallig een miniem scheurtje tegenkomt.
Bijna altijd is het al een redelijk grote scheur. Die je dan eigenlijk kan voelen en/of zien zonder het zadel open te maken.
Als een klant bij jouw langskomt met het idee dat de boom gebroken is, en jij maakt het zadel open omdat je twijfelt, is het bijna nooit een miniem scheurtje
En over die vulsleuven, dat is voor luie zadelmakers, een goed te plaatsen vulling met toen alle tijden van in een losgehaald kussen verwerkt worden. Je werkt dan veel preciezer.
Deze zin is me niet helemaal duidelijk![]()
Unamie, bel de krant, ik ben het met je eens :D