Zweep???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bud

Re: Zweep???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:53

hoi het beste is een dressuur zweep van 1 m

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:49

Denise28 schreef:
Hoi allemaal,

Wie kan me vertellen wat voor een zweep ik het beste kan gebruiken? Bijvoorbeeld de lengte. Ik ben een beginner en rij dus nog geen dressuur en spring ook nog niet.

Graag jullie hulp!

Denise

ik zou een kort zweepje nemen voor een tikje op de hals, zonder zweep is nog beter. hoef je je handen niet te veranderen

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:06

Bij sommige maneges mag je idd niet met lusje rijden, ik denk omdat je dan aan je zweepje kunt blijven hangen (bij een val of wanneer je uiteinde ergens aan blijft haken). Naar mijn idee knapt het lusje dan wel, maar toch...
Met lusje vind ik wel fijner, want anders moet je zelf afstappen om hem op te rapen.

Pencill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:54

ik ben begonnen met een korte. nu rijd ik (helaas) vooral nog op de grotere paarden dus heb ik een lange van 90? cm.
en anders moet je gewoon, wat de rest ook al zegt, eerst een aantal zweepjes uit proberen van de manege zelf. Knipoog

bij ons mag je wel met lusjes rijden, maar ik doe ze nooit om.. vind ik niet lekker zitten.. Clown

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:10

ik zou omdat je beginnend bent een korte zweep pakken of een der tussen in.. een lange zweep is echt meer voor de dressuur...