magda_90 schreef:meissjj57 schreef:ik wil weten of het pijn doet?
Uit bovenstaande berichten moet je toch al het antwoord uit kunnen halen?
misschien ben ik wel dom, maar wat is het antwoord?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
magda_90 schreef:meissjj57 schreef:ik wil weten of het pijn doet?
Uit bovenstaande berichten moet je toch al het antwoord uit kunnen halen?
meissjj57 schreef:ik ben niet ruw, veel mensen vinden dat ik te zacht ben met mijn handen, dus kan het nou kwaad als ik mijn paard er mee rijdt?
meissjj57 schreef:kollee schreef:ik vind ze ook zo moooooooooiii![]()
geen idee,maar ik krijg er wel 1 maar die dingen zijn best![]()
hehe, eindelijk iemand die mij begrijpt, ik vind ze mooi maar nou begint die stef er een beetje over te 'zeuren' erg irri, maar waarom wil jij 1??? iikke omdat ie egt heel mooi is en ik al een tijdje zo en hoofdstel wou!
runningkawa schreef:hoofdstellen, bitten, hulpteugels koop je niet voor de mooi of voor het stoere uiterlijk
Een dekje, dat koop je voor de mooi...
doom schreef:dus eigenlijk wordt er dus ook gezegt ..
als het paard zijn mond niet open doet geeft hij de zelfde druk als een engels ..of niet ..?? zo lees ik het wel![]()
dus doet je paardje ze mond open .. kan je daar voor een mexicaan nemen ,..
doet je paardje zijn mond niet open kan je hem als nog nemen omdat de druk pas sterk wordt al gaat de mond open ... dus in jou geval voor de mooi![]()
of zie ik dit verkeerd
Shenavallie schreef:Hier is al eens een discussie over geweest, maar hoe dan ook: ik ben het met Stef en Runningkawa eens. Als je de werking niet kent, dan moet je het zeker niet aanschaffen! Ken je de werking wel, dan weet je ook of je het wel of niet moet doen. Echter, aan de inhoud te lezen ben je nog niet zover om met een Mexicaanse neusriem te rijden. Dat geeft niet, misschien dat je het ooit in de toekomst kan doen (mits het nodig is natuurlijk!!!!!!). De kunst is om te rijden met zo min mogelijk hulpmiddelen. Daar leer je zelf ook het meest van!
magli schreef:Als ik je zo hoor lijkt het me verstandiger er geen te kopen. Het kan zijn dat je paard al heel gevoelig is en dan heb je echt geen mexicaans hoofdstel nodig. Als je paard niet perse gevoelig is dan kan je het wel nog aanschaffen mits goed gebruik, dus ik stel voor dat je je eerst wat beter informeert.
stef schreef:wat is pijn? Een mexiaan heeft een functie, werkt scherper in dan een normale neusriem en is dus niet uitgevonden voor de mooi.
meissjj57 schreef:oke, ik heb gezegd dat ik het eerst aan mijn paardrij instructeur zal vragen, en het antwoord was heel tegenstrijdig met wat jullie zeiden: ja, het kan want een mexicaan heeft dezelfde werking als een gewooon hoofdstel.
dus snap ik nou iets verkeerd, of kan het gewoon?