Even een topic voor alle hulp die ik nodig heb..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Re: Even een topic voor alle hulp die ik nodig heb..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:39

Waarom een winterdeken, kan het paard niet zonder? Ik zou eerder in een goede vliegendeken investeren voor als hij in de zomer op de wei loopt. Ik heb er één van decathlon, weet niet of dat in NL bestaat, zal wel zeker Koe ) met hals en buikflap. Niet zo heel duur en toch goede kwaliteit.

Wintec zadel : heb ik zelf ook nog mee gereden en vond het een heel fijn zadel.

Hoofdstel : voor een hoofdstel waar je zowel met als zonder bit mee kunt rijden ken ik enkel de marylots. (hebben ze in bruin Knipoog )

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 22:56

Mandyke dit paard is altijd gewend om in de winter een winterdeken om te hebben en ik ben niet degene die vind dat hij het nu niet meer mag. Daarom wil ik gewoon een winterdeken.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:32

LadyElmira schreef:
sannuhh schreef:
Wat ik me dan weer afvraag.... is...
Ik weet bijna zeker dat je voor een paar dagen terug nog een topic openende, met dat je teveel tijd over had maar weing puf had om iets te doen ofzo. En daar stond in dat je niet een leasepaard kon zoeken of in de manegeles kon rijden, omdat je daar het geld niet voor had.
Nu vraag ik me af, wat is er in die dagen veranderd, dat jij ineens zoveel geld hebt om een paard te onderhouden. Verward

Heel makkelijk: Mijn moeder is terug bij ons. We wilden altijd al een paard voor onszelf en aangezien ik aangenomen ben bij mijn huidige baan verdienen we allebij genoeg om voor het paard te zorgen. De meeste kosten zijn voor mij, maar omdat ik in mijn proefperiode zit betaald zij verder als ik misschien ontslagen wordt. Ze heeft hier een goed betaalde baan, dus kunnen we eraan gaan beginnen. We willen het liefst een bruikleen paard die we na een jaar 'lenen' overkopen, omdat we zeker willen zijn dat dit paard iets is voor ons. En vandaar ook mijn onderschrift (voor als daar vragen over zijn). Ik ben nu alvast wat dingetjes aan het regelen, en zij had zo de stalling geregeld..ik moest daarvoor alleen nog kijken waar ik wilde staan.

Ik had hieruit begrepen dat je nog geen paard had, daarmee dat ik me afvroeg waarom je een winterdeken wou kopen! Clown

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:27

ik ben absoluut GEEN wintec voorstander vind ze als eerste niet mooi, geen fijne pasvorm, slechte boom en korte duurzaamheid. zelf hebben we thuis alleen maar stubbens waarvan er enkele 25 jaar oud zijn en nog prima mee gaan!
hoofdstel met en zonder bit kun je het beste een halsterhoofdstel doen.
en dekens heb ik altijd maar gewoon een simpele winterdeken van 30euro erop liggen en daar doen ze heel de winter mee en een regendeken als ze naar buiten gaan eroverheen.

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 10:00

ik heb nu ook eenw intec zadel, maar vind het absoluut geen fijn zadel! super harde zit en mijn paard heeft door dat zadel last van z'n rug gekregen! hetis een zadel met CAIR, maar als je erop gaat zitte wordt die lucht in de kussens zo hard samengeperst dat de kussens keihard worden! beter niet doen dus als je het mij vraagt... Knipoog