Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Alane schreef:Bitten zijn 'uitgevonden' om een bepaalde reden, echter kun je een bit ook misbruiken.. zoals je op de getoonde foto's kunt zien. En dat is niet de bedoeling van dat bit.
Waarmee ik het gebruik van dit soort bitten niet goed wil praten.
Veel ruiters denken zeer bekwaam te zijn en dat soort bitten nodig te hebben, puur en alleen omdat ze de schuld niet bij zichzelf willen neerleggen, het is of het paard, of de afstamming of [bedenk maar wat] maar zeker niet de onkunde van de ruiter.
Alane schreef:Bitten zijn 'uitgevonden' om een bepaalde reden, echter kun je een bit ook misbruiken.. zoals je op de getoonde foto's kunt zien. En dat is niet de bedoeling van dat bit.
Waarmee ik het gebruik van dit soort bitten niet goed wil praten.
Veel ruiters denken zeer bekwaam te zijn en dat soort bitten nodig te hebben, puur en alleen omdat ze de schuld niet bij zichzelf willen neerleggen, het is of het paard, of de afstamming of [bedenk maar wat] maar zeker niet de onkunde van de ruiter.
Citaat:Vaijerikuolaimet ovat kiellettyjä. Saksikuolain eli kaksiosainen vaijerikuolain muistuttaa suupielestä katsottuna Simpson-kuolainta.
kabelbitten zijn verboden. De schaarbit of het tweedelige kabelbit lijkt vanuit de mondhoek op een Simpson-bit.
Citaat:Kankikuolaimessa on varret, joiden päästä ohjat lähtevät ja siihen kuuluu ketju joka kulkee leuan alta. Ohjista vedettäessä ketju kiristyy alaleukaa vasten ja syntyy vipuvaikutus. Kankikuolain on sallittu montessa. Kankivarsi ei saa löysällä ollessaan ylittää turpaa.
In een stangbit zijn stangen, waarvanuit de einden de leidsel gaan en daarbij hoort ook een ketting onder de kaak. Als de leidsels aangetrokken worden, trekt de ketting de onderkaak vast en komt er een hefboomwerking. Het stangbit is toegestaan bij het berijden. Het stangbit mag losgelaten niet voorbij de snoet gaan.
Citaat:Olympiakuolaimessa on renkaista koostuvat varret ja siihen voi kuulua ketju joka kulkee leuan alta. Kuolaimen kovuus riippuu siitä, mihin renkaaseen ohjakset on kiinnitetty, eli mitä kauempana suusta ohjat ovat kiinni, sitä kovempi vaikutus. Ohjista vedettäessä ketju kiristyy alaleukaa vasten ja syntyy vipuvaikutus. Olympiakuolain on sallittu montessa.
Bij het olympiabit zijn van ringen voorziene zijstangen en er kan een ketting bij horen die onder de kaak loopt. De hardheid van het bit hangt ervan af, aan welke ring de leidsel zijn vastgemaakt, oftewel hoe verder van de mond, hoe harder de invloed. de leidsel aangetrokken worden, trekt de ketting de onderkaak vast en komt er een hefboomwerking. het olympiabit is toegestaan bij het berijden.
russel schreef:Omdat het nooit aan de ruiter ligt, is het daarom dat dat er zulke bitten worden uitgevonden, om aan de wensen van de ruiter tegemoed te komen?
WendyBZ schreef:en daar gaan we weer...
Wat wil je weten? Ze zijn hier in Nederland trouwens niet toegestaan, geen van alle.
Lara_Silver schreef:WendyBZ schreef:en daar gaan we weer...
Wat wil je weten? Ze zijn hier in Nederland trouwens niet toegestaan, geen van alle.
Ik weet toevallig dat dat ophaalbitten zijn die bij dravers worden gebruikt, ik zeg niet dat het slecht is maar ik vindt het er iig bizar uit zien, en trouwens het gaat helemaal niet over die bitten en het is ook geen aanval op de drafsport want dit vind ik namelijk prachtig...
Eerst eens lezen over welk bit dit topic gaat en dán pas reageren.
stef schreef:vind de meeste bitten op die pagina niet eens schokkend trouwens, staat gewoon een pessoa tussen bijv.
XchantjuhX schreef:stef schreef:vind de meeste bitten op die pagina niet eens schokkend trouwens, staat gewoon een pessoa tussen bijv.
Deze toch wel hoop ik?
De 'gewone' pessoa vind ik ook een te scherp bit... ook al heb je een zachte hand je moet het paard gewoon veilloos op een trensje (of in het geval van bitloos, op een normale neusriem) kunnen rijden. Anders is er rt iets niet goed.
XchantjuhX schreef:stef schreef:vind de meeste bitten op die pagina niet eens schokkend trouwens, staat gewoon een pessoa tussen bijv.
Deze toch wel hoop ik?
De 'gewone' pessoa vind ik ook een te scherp bit... ook al heb je een zachte hand je moet het paard gewoon veilloos op een trensje (of in het geval van bitloos, op een normale neusriem) kunnen rijden. Anders is er rt iets niet goed.
russel schreef:Ik kan mij zo voorstellen dat als je aan het bit trekt, je de plastik ring naar achteren trekt, dus het tandvlees indrukt, het zal snijdend gevoel geven, niet prettig lijkt mij en ook mogelijk om het tandvlees open te trekken.