Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Alane schreef:een singel met elastiek kun je niet strakker aansingelen dan eentje zonder elastiek... toch?
is mij bij de ruitersportzaak voor gewaarschuwd! zelf had ik de eerste keer ook het gevoel dat ie strakker kon dan mijn normale gaatje, maar als je dan goed gaat voelen/kijken merk je toch dat ie gewoon goed zit
Ezumii schreef:Het lijkt mij toch ook dat het je zadel scheeftrekt? Als je tenminste aan een kant elastiek hebt wat je vaak ziet. Dan heb je veel meer druk aan een kant.
Elastiek aan beide kanten lijkt mij ook niet fijn, agz je het snel te strak aan kunt trekken.

Alane schreef:een singel zonder elastiek kun je ook te strak doen.. maar het lijkt me erg stug dat je een singel met elastiek strakker kan trekken dan eentje zonder elastiek, als de rek ophoudt is er niets...
maar ik wil er wel bij zeggen dat bij een gewone singel je sneller merkt dat ie goed zit of dat je em te strak doet... als je em bij wijze van echt geen gaatje strakker meer kan krijgen zal die wel goed zitten
maar bij singels met elastiek zit ie al eerder goed terwijl je er dan misschien nog wel 4 gaatjes zou kunnen aansingelen... beetje warrig uitgelegt maar het lukt me even niet beter
na verloop van tijd rekt het wel wat uit maarja;)

Maar nu merk je het vanzelf, als je niet meer strakker kan en niet al te veel kracht zet dan zit hij goed. Maar met elastiek kost het nooit echt veel kracht.