Hoe bevalt een singel met elastiek?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie84

Re: Hoe bevalt een singel met elastiek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:55

Bij mij springzadel gebruik ik ook een elastische singel. Ik heb hier toen voor gekozen omdat het aansingel zonder elastiek erg moeilijk ging vanaf de grond en als ik hem dan vast had hem na het afstappen niet meer los kreeg....-> lees ik moest hem altijd al losser maken alvorens ik ging afstappen. Nu heb ik nergens meer problemen mee.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:35

Ik vind het heerlijk nooit problemen mee !
Alleen na een tijdje rekt het uit en zal je wel een nieuwe moeten hebben denk ik.
Weet niet hoelang dat duurt heb hem nu 5 maand in gebruik geen last van Haha!

franka1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:01

ik vind het ook super!

BoktponyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:49

Alane schreef:
een singel met elastiek kun je niet strakker aansingelen dan eentje zonder elastiek... toch?

je kan em wel te strak doen ja Haha! is mij bij de ruitersportzaak voor gewaarschuwd! zelf had ik de eerste keer ook het gevoel dat ie strakker kon dan mijn normale gaatje, maar als je dan goed gaat voelen/kijken merk je toch dat ie gewoon goed zit Bloos

Ezumii schreef:
Het lijkt mij toch ook dat het je zadel scheeftrekt? Als je tenminste aan een kant elastiek hebt wat je vaak ziet. Dan heb je veel meer druk aan een kant.
Elastiek aan beide kanten lijkt mij ook niet fijn, agz je het snel te strak aan kunt trekken.

als je zadel goed past trekt ie toch niet scheef!
ik merk aan mijn zadel geen verschil wat voor singel ik er ook om doe...alleen de paardjes merkt verschil! elastiek is in mijn ogen dan net wat vriendelijker in vergelijking met een gewone singel die niet "meeveert"

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 22:13

een singel zonder elastiek kun je ook te strak doen.. maar het lijkt me erg stug dat je een singel met elastiek strakker kan trekken dan eentje zonder elastiek, als de rek ophoudt is er niets...

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 23:45

gister had ik heel toevallig zadel op met singel zonder elastiek...ik vond het een drama...had het idee dat ik mijn armen uit kom trok Tong uitsteken
ben je dan echt niet meer gewend...
ik vind elastiek ideaal...!! ik merkte overigens geen verschil met aansingelen...

BoktponyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:22

Alane schreef:
een singel zonder elastiek kun je ook te strak doen.. maar het lijkt me erg stug dat je een singel met elastiek strakker kan trekken dan eentje zonder elastiek, als de rek ophoudt is er niets...

daar zit wat in Clown maar ik wil er wel bij zeggen dat bij een gewone singel je sneller merkt dat ie goed zit of dat je em te strak doet... als je em bij wijze van echt geen gaatje strakker meer kan krijgen zal die wel goed zitten Knipoog maar bij singels met elastiek zit ie al eerder goed terwijl je er dan misschien nog wel 4 gaatjes zou kunnen aansingelen... beetje warrig uitgelegt maar het lukt me even niet beter Bloos

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:23

ik vind elastiek wel fijn, heb ook het idee dat je dan makkelijker aansingelt, maar dat zoon singel strakker kan lijkt me niet. Lachen na verloop van tijd rekt het wel wat uit maarja;)

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 09:54

Mijn bijrijdHaflinger heeft een leren singel met stiek en ik vind dat persoonlijk erg fijn. Zelf heb ik gewoon een neopreen singel voor mijn paard maar vind die toch een stuk fijner. Ik merk geen verschil met aansingelen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 10:24

Ik vind hem erg fijn.
Maar ik singel nooit aan één kant aan, altijd links een gaatje, rechts een gaatje... Zo trek je het elastiek niet helemaal uit, maar zit hij toch strak genoeg (waardoor het elastiek z'n functie behoud)

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 10:30

ik rij wel eens op de pony van een vriendin van mij .. en die heeft ook een singel met elastic. en ik vind het heel handig! .. bijv. als je nog moet aan singelen en de kant zonder singel wil niet strakker .. dan wil die kant met het elastic altijd nog wel een gaatje strakker! maar denk er wel om dat je het elastic aan de rechter kant hebt zitten en NIET aan de linker kant waar je moet aan singelen! ( ik weet alleen zelf niet precies waar voor dat is, maar dat zij die vriendin van me )

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:54

Ik vond het vroeger ook altijd ondingen. bij mijn nieuwe zadel kreeg ik er een elastische singel bij en die gebruik in nu ook altijd. Tong uitsteken

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:57

Ik ben er heel blij mee! Mijn paardje vindt het aansingelen nu veel minder vervelend merk ik!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:00

Super, een singel met elastiek!!
Ik heb een brede Bucas singel (equi-suede) en hij zit perfect! Als deze is versleten, wil ik weer dezelfde!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 14:52

Ik heb een paar weken een paard gereden die zo'n singel had.
Je moest er heel erg aan wennen hoor. Voor het paard zelf lijkt het me echt wel fijn. Het aansingelen zelf gaat ook een stuk makkelijker. Maar ik vond het erg moeilijk inschatten wanneer de singel nu strak genoeg zat.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:35

Ik heb voor Tim wel zo;n singel gekocht met elastiek. Scheelt een hoop gesjor aan zijn buik om de singel vast te krijgen.
Ik denk dat het voor ronde paarden zoals stevige Fjorden en Haflingers bijv. wel werkt. Ja natuurlijk moet je wel oppassen dat je niet te strak aansingelt
Voor een paard dat wat minder gevuld is zou ik denk ik niet een singel met elastiek kopen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 21:10

Ik vind het echt vreselijk!
Ik weet ooit of ik goed aansingel en daardoor schuift ijn zadel dus ineens opzij zo af en toe...nee, doe mij maar een gewone singel

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:18

Ik heb een kentaur met aan beide kanten stiek. Echt fijn om aan te singelen!

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:25

ik heb een leren singel met elastiek geloof van HH deze bevalt super, lekker makkelijk aansingelen!

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:28

Ik heb een neopreen dressuur singel met aan beide kanten elastiek bij een Stübben zadel. Ik vind het ideaal! Heb nog nooit iets gemerkt dat ik te strak aan zou singelen.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:33

ik heb een singel met aan 1 kant een elastiek ..
ik vind het idiaal...Tong uitsteken
en heb er ook geen last mee gehad met te strak of te los aansingelen Pling

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:40

Hoe zien jullie dan dat je hem goed hebt aangesingeld? Misschien een heel domme vraag Nagelbijten / Gniffelen Maar nu merk je het vanzelf, als je niet meer strakker kan en niet al te veel kracht zet dan zit hij goed. Maar met elastiek kost het nooit echt veel kracht.
Verder vind ik zo'n singel eigenlijk wel ideaal. Zou mijn paardje ook wel wat vinden geloof ik, die houd er totaal niet van Nagelbijten / Gniffelen

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:57

Wij hebben een springsingel met elastiek. Moet zeggen dat ik het vrij lastig vind om hem om te krijgen. Als hij aan beide kanten eenmaal in het eerste gaatje zit, gaat het prima... maar voor je zover bent!

Als hij eenmaal zit, sluit hij wel erg mooi aan. Ben er dus wel tevreden over. Elastiek moet gewoon nog wat oprekken.

Anneline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:36

Bij mij heel goed!
Vind het erg fijn zeker voor paarden die vaak hun buik uit hebben. Kom je makkelijker aan een beginnetje! Je denkt wel snel dat hij strak genoeg zit terwijl hij nog wel wat strakker zou moeten.

pacifique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:00

super!
ik gebruik al jaren een singen met elastiek en ik zou geen ander meer willen!!!