Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

, maar merk en ouderdom kan de garantie niet geven (techniek wordt steeds beter tegenwoordig), de houding van je paard wel

. mijn paard is mijn beste graadmeter. daarom vind ik het ook een beetje gek, dat hij nooit heeft laten weten dat zijn dressuurzadel niet lekker zit. ik merkte heel iets, maar dat kan ook alleen door die bobbelige vulling komen, en hoeft imo niet gelijk te betekenen dat het hele zadel niet past. bobbels in de vulling kunnen al vervelend genoeg zijn. 

Citaat:De druk van de voorkussens op de schouders is inderdaad hoog. Mijn bevinding was dat de kussens ook te vol opgevuld zijn, ook van voren.
De voorbrug leek in mijn ogen parallel te lopen met de schouders, en als dat zo is, dan is het ook goed. Alleen wanneer de kussens zo volgestopt worden met vulling, dan krijg je wel weer onaangename druk.

sultannetje schreef:MMMM...ik vind het altijd dubieus als een zadelmaker daar mee aankomt. Toevallig vindt hij dan zeker het perfecte zadel voor je? Dierenarts lijkt me betrouwbaarder