hij ligt er inderdaad wel bovenop, maar ik betwijfel dus of dat door de boom of door die harde/ dikke voorkussens komt.
de vulling is zowiezo niet goed, op de foto van de achterkant zie je hoe het kussen op Farams rug bolt. deze vulling zat erin toen ik het nieuw kocht, en wilde ik dus ook laten vervangen. de vulling is dus ook niet glad meer, maar klonterig.
ik heb even een bericht van mijn zadelfitter erbij gezocht, en dit is wat zij erover zei:
Citaat:
De druk van de voorkussens op de schouders is inderdaad hoog. Mijn bevinding was dat de kussens ook te vol opgevuld zijn, ook van voren.
De voorbrug leek in mijn ogen parallel te lopen met de schouders, en als dat zo is, dan is het ook goed. Alleen wanneer de kussens zo volgestopt worden met vulling, dan krijg je wel weer onaangename druk.
nu dénk ik (voor zover mijn eigen kennis gaat, natuurlijk) dat, als ik een breder zadel neem waarvan de vulling wél goed is, het over de schouders naar beneden zou gaan zakken. je maakt dan de vulling dunner (zachter en minder bol), én de boom breder...
ik ga dan toch maar een second opinion vragen, donderdag komt de zadelfitter weer langs om de specifieke aangegeven punten nogmaals te bekijken, zij heeft ook ervaringen met zadelmaker van Triest, waarvan ook bij mij bekend is dat het een hele goede zademaker is. ik ga met hem contact opnemen zodat hij er ook eens naar kan kijken. ook de osteopaat ga ik dus proberen eerder te laten komen.
op zich gaat het me dus echt niet om dit zadel op zich. ik ben alleen bang, dat als ik nu een zadel krijg met én goede kussens, én een bredere boom, dat het niet goed is. de zadelmaker die erbij geweest is gaf aan dat er een flink bredere (geen halve maten, zeker niet) boom inmoet, en dat dat met mijn zadel niet mogelijk is, het verbreden van de boom. ik zou dus een ander zadel moeten, in dat geval, maar ik zit er toch op de één of andere manier aan te twijfelen, met name omdat er niet heel specifiek gekeken is naar de vulling, imo.
de zadelmaker heeft met zijn hand erover gevoeld, en ernaar gekeken, nog geen minuut. bij het opleggen van het zadel wist hij gelijk dat de boom veel te smal was. nou zou je aannemen dat hij wel weet waar hij op moet letten, en hij dus gelijk heeft, maar toch... hoeveel breder zou een zadel worden als je de vulling eruit haalt (die nu van voren hard is), en er nieuwe, minder strak(dik) inzet? daar is in ieder geval in mijn ogen niet zo specifiek naar gekeken, dus ik ga toch maar een second opinion vragen dan...