passen hoofdstellen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Re: passen hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:49

Herkenbaar. Maar haflingers staan over het algemeen ook wel bekend om hun 'moeilijke koppies'. *LOL* De ene keer is de neusriem te kort, de andere keer de frontriem te krap.. *zucht*

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:00

Ik ken het probleem. Ik heb een behoorlijke sjieke belg. Ik had voor haar een bruin kentaur hoofdstel dat paste perfect. Ik ben alleen over gegaan op zwart voor haar en heb dat hoofdstel verkocht. Heb ik een mooie kettingfrontriem gekocht maat full. Was te klein dus laten verlengen bij de zadelmaker. Nu past die wel. Ook een extra full hoofdstel gekocht die standaard frontriem was te klein. Maar daar heb ik die aangepaste kettingfrontriem opgedaan. Verder zat het hoofdstel gegoten alleen was het riempje van de aansnoerneusriem veeeeeeeelste kort daar heb ik een nieuwe voor gehaald bij de zadelmaker. En was de sperriem weer veelste groot.
Voor mijn arabierentype van 1.60 heb ik een pony kopstuk, bakstukken en sperriem en een cob frontriem en neusriem.

Ze moeten dat in meer ruitsersportzaken gaan doen dat je zelf een hoofdstel samen kunt stellen. Zo is het echt niet handig.

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:19

Ik zit nu dus met dat probleem Boos!
en ben er nog niet uit hoe ik het ga oplossen...
Cob waren de bakstukken te groot en de neusriem komt dan te laag... en hij is rondgenaaid dus kan er geen gaatjes bij maken Verdrietig
Maar pony is weer net te krap...
zucht Verdrietig

meissjj57

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:22

nog geen last van gehaad gelukkig

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:20

Pff hou maar op! Meestal moeten er bij de neusriem gaatjes bij, omdat die te lang is! (over de lengte) en over de breedte soms te smal! En bij het hoofdstel wat ik nu heb, komt ie bij de keelriem pas op 't eerste gaatje!! Nagelbijten / Gniffelen Oja, en bij de bakstukken vaak nog gaatjes bij.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:00

Helemaal geen last van. Hooguit dat hij geen full maar een cob nodig heeft, maar verder kom ik eigenlijk altijd uit met de bestaande maten zonder gaatjes bij te moeten maken of onderdelen die wat te lang zijn.
Dit had ik vroeger wel met de echte el cheapo hoofdstellen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 18:27

Bij mijn fjord moet ik eigelijk maar pony en dan past alles, maar dan lopen alleen de bijstukken over zijn ogen dus dan moet ik weer een andere frontriem, neem ik maat cob, is de sperriem weer te lang en kan de neusriem net niet/net wel hoog genoeg. Maar dan heb ik dus een maat cob, en de ene cob valt veel te groot en de andere te klein, een ander weer precies goed en weer een ander heeft hele andere verhoudingen. Gelukkig hebben we meerdere pony's dus past het altijd wel om een anders hoofd, maar niet de bedoeling als je een hoofdstel koopt.