Welk dressuurzadel voldoet hieraan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Re: Welk dressuurzadel voldoet hieraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 18:59

@ Dees: voor mij is de Passier GG ook absoluut het neusje van de zalm maar, in tegenstelling tot dat jij zegt dat je veel steun aan de wrongen hebt, is het voor mij top omdat je daar het meest vrij in zit en relatief weinig steun hebt.

Zo zie je maar hoe meningen kunnen verschillen en hoe persoonlijk een zadelkeuze is.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 16:11

Rhodos schreef:
Zo zie je maar hoe meningen kunnen verschillen en hoe persoonlijk een zadelkeuze is.

Inderdaad Haha!

Ik denk dat ik tot nu toe de zadelmaker laat komen met een Anatomica, Prestige TD. Passier GG en Euroriding Luxor.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:07

Wat dacht je van Schumacher? (Foto's van mijn zadel in profiel) Geen gedwongen zit, fijne kniewrongen waarvan je zelf kan bepalen hoe dik of groot je ze wil hebben. Ik vind het een héérlijk zadel! Ja

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:19

Ik heb de kentaur medea II, diepere zit, geen opgesloten gevoel en een zacht zadel. Maar ik denk dat je dit gewoon moet uitproberen. Aanvankelijk wou ik de Penelopa aangezien die aan mn eisen voldeed maar toen ik hem uitprobeerde vond ik hem helemaal niet zo fijn zitten. De medea wel onmiddelijk.

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:24

Ik heb de Euroriding Titan te koop. Diepe zit.

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:42

ik rijd zelf op een ainsley vangard zie zitten zacht en diep en niet opgesloten

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:05

Ik heb een Albion. Geen bekend merk, wel een goed merk. Zit er heerlijk in. Als ik nu op andere zadels zit dan klaag ik dus dat ze allemaal zo hard zijn... Zit trouwens wel een prijstkaartje aan...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:26

Ik heb een heerlijke Daaleman te koop Haha!

drago

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:15

Equestor Wispelaere. Absoluut een topper. Ontwikkeld in samenwerking met David de Wispelaere en ook in Duitsland en de VS een succes.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:57

de JC Onyx

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 23:05

Winddancer schreef:
krumel schreef:
en KN? ik heb sinds kort een KN tango, ik heb bij de versie met lagere kussens (die ook beter op mijn paard lag) geen last van een opgesloten gevoel. Bij de versie met hogere keilkussens wel, hierbij werden mijn benen nml echt tegen de wrongen aangeduwd. Hij zit ook lekker zacht. Anders zijn de symfonie en de ouverture ook erg fijne zadels, de ouverture heeft ook dikker wrongen.

KN Symfonie sprak me ook wel aan in eerste instantie Ja

Ik vind de Symphonie wel echt een zadel waar je absoluut niet in opgesloten word. Ik vind de zit ook absoluut niet diep en kniewrong vond ik ook best weinig. Maar wel een fijn zadel.

De Tango is echt de moeite waard om te proberen, ik vind m niet gesloten zitten en hij is echt poepiezacht.

Albion is ook echt fijn, heb ik op proefgereden. Ook heel zacht, echt voor tere billetjes. Die waar ik op zat verschilde qua gevoel niet veel met de Tango en toen gaf het prijskaartje toch wel de doorslag voor de KN. Ze zitten namelijk wel boven de 2000.-

love__oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 23:43

De hulsebos ultimate 11 is ook erg fijn. Je hebt niet het idee dr bij de eerste beste schuine bocht uit te liggen maar zit ook niet vast in een kuipje.
Ben niet echt te spreken over het pas en maat werk van hulsebos maar dat ter zijde gelaten is het model ultimate 11 mits passend op je paard een erg fijn zadel van comfortabel zacht leder.