Welke delen van het zadel kun je niet inolien? Moet je op die plekken dan niets smeren of iets anders? En kun je alles gewoon met zadelzeep doen, of ook plekken niet? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Welke delen van het zadel kun je niet inolien? Moet je op die plekken dan niets smeren of iets anders? En kun je alles gewoon met zadelzeep doen, of ook plekken niet?
geen lederolie. Lederolie zou ik echt nergens op je zadel gebruiken.
geen olie op je zadel. Als het nieuw is hoe je het niet schoon te maken met zadelzeep uiteraard. Dus gewoon met goede vet onderhouden, de eerste paar weken regelmatig doen, daarna normaal bijhouden.
(het is dus een splinternieuw zadel, met kaartjes er nog aan)
calice schreef:xrenox schreef:je kunt het beste geen olie gebruiken. Met olie gaat het stiksel ( naden) stuk. Ik gebruik altijd gewoon vet.Dit geld ook voor je hoofdstel.
dat bedacht ik me dus ook ineenskan me dat nog vaag herinneren van toen ik mijn eerste hoofdstel kocht
dat de stiksels dan kunnen oplossen ofzo.
#Ymke# schreef:Juist goed invetten in het begin. Liefste de eerste 2 weken elke dag. Daarna bijhouden.
Toen ik nog op een stal stond met een binnenbak deed ik dat eens om de zoveel maanden, eerst zadelzeep (of gewoon een nat doekje kan ook) en dan met één van die andere drie producten.dorientjuh schreef:Ik zou als ik jou was gewoon een pb sturen naar harnessmaker hier op bokt. Das tenminste een expert. Edit: ik geloof trouwens dat zijn pb het niet doet oid, dus dan moet je even mailen.
Bitch schreef:In het begin WEL olie gebruiken, maar, alleen op de zweetbladen en het rokje. Dressing voor de zachte delen is prima, dun laagje vet kan ook.
dorientjuh schreef:Nou, dan is dat ook weer duidelijk.![]()
Harnessmaker: is het niet handig om een sticky te maken met al dit soort dingen? Voor iedereen handig en jij hoeft het niet meer 1000x te herhalen.