Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MissEvil schreef:Mja, maar ik weet niet of ik daar mijn handen al wel stil genoeg voor houd (dan krijg je toch een stang-idee?)
Maar vind je het ook niet vreemd dat mijn bitten (die overigens beide goed lijken te passen, nooit iets van gemerkt of over gehoord) zoveel in lengte verschillen??
SandraL schreef:Ja, ben een half jaartje geleden ongeveer overgestapt. De reden was dat dubbelgebroken toch wat vriendelijker is, veel verhalen gehoord over de slechte inwerking op het gehemelte van je paard bij een enkelgebroken bit. In het rijden merk ik er niet veel van, ik vond het geen wereld van verschil. Wel lijkt hij zich wat sneller te ontspannen, hij gaat er sneller op kauwen. Met ongebroken bit duurde dat langer en nu vrijwel gelijk als ik de teugels opneem. Voor het paard is het dus wel vriendelijker denk ik.
Urielle schreef:Ik zal als ik weer kan rijden idd ook eens een ongebroken trensje proberen. Kawa, wil jij eens kijken voor die IR?
Ik heb toen in de ruitershop voor het rek met trenzen gestaan en de dunste die er hing gekozen - afgezien van de onderlegtrenzen maar ik vind het nog een dik bit eigenlijk.