Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nibbit schreef:Ik hou het toch bij leer, het is natuurlijk materiaal, ik denk dat dat het beste zit bij het paard.
XchantjuhX schreef:Nibbit schreef:Ik hou het toch bij leer, het is natuurlijk materiaal, ik denk dat dat het beste zit bij het paard.
Het looien, de verf en de coating zijn alles behalve natuurlijkEn dat zit toch tegen het paard zijn buik aan
Dan zou je een blanke onbewerkte singel moeten kopen... heb er nog nooit een gezien.
Nibbit schreef:Maar zonder het looien zou je singel gaan rotten..
Ik heb ook liever leren schoenen dan plastic fantastic van bijv. de scapino. unnen ze wel zeggen dat het ademd maar dat is niet zo
KsVrPy schreef:Ademt neopreen enzv. niet dan?
Ineke2 schreef:KsVrPy schreef:Ademt neopreen enzv. niet dan?
Nee, neopreen ademt niet.
Dabo schreef:Gewoon die Thorowgood singel kopen, is echt ideaal! Na het rijden haal je (als het nodig is) een doekje/spons erover, en schoon in hij weer! Ik heb de airform, met elastiek.
Hij is ook niet zo dik (zoals die neoprene..) daar kreeg mijn paardje last van, omdat ze met haar ellebogen er tegenaan schuurde..
zazoeyou schreef:felicity schreef:Ik vind neopreen echt te vies. Ik heb een goedkope en ook een dure van kieffer. En allebei nemen ze het zweet op. En dan blijven ze heel lang nat.
Geef mij maar de leren voorgevormde singel van hh. Die hoef je niet in te vetten een keer onder de kraan houden is voldoende. En niet te duur. Voor mij geen andere singel meer.
Ik hou ook niet van stof en neopreen,,maar die ik heb van hh noemen ze wel neopreen,,,echter voelt het aan als gel/plastic achtig iets..
welke heb jij dan van hh??
waarscheinlijk dezelfde als mij
XchantjuhX schreef:ik zweer bij neopreen singels van kieffer
gebruik ze al jaren en ze blijven altijd mooi.
Ook krijgt warina er geen schuurplekken e.d. van, deze kreeg ze wel bij stoffen en lederen dressuursingels.
Ook het onderhoud is erg simpel... even een borsteltje en een doekje erover en hij is weer als nieuw
felicity schreef:Ik heb de hh sharskin (zoiets althans) De boven laag is leer en de onderkant is een soort kunststof. Hij is voorgevormd met een ring voor een hulpteugel. Ik vind dat echt de ideale singel.
neverstop schreef:ik heb een neopren singel van br en 2 singels ook neopreen weet alleen de naam ff nie zo snel..
maar kan er niet over klagen
grid schreef:Volgens mij heb ik die ook![]()
Hele fijne en goed gevormde singel
Deze