[Spoed] Fijne singel (DRESSUUR)!?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Re: [Spoed] Fijne singel (DRESSUUR)!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:15

Ik hou het toch bij leer, het is natuurlijk materiaal, ik denk dat dat het beste zit bij het paard.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:18

Nibbit schreef:
Ik hou het toch bij leer, het is natuurlijk materiaal, ik denk dat dat het beste zit bij het paard.

Het looien, de verf en de coating zijn alles behalve natuurlijk Knipoog En dat zit toch tegen het paard zijn buik aan Haha!
Dan zou je een blanke onbewerkte singel moeten kopen... heb er nog nooit een gezien. Clown

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:38

Ik heb een neoprene singel van Kavalkade en daar omheen een singelhoes van Mattes (schapenwol). Bevalt perfect! Het wol ademt, neemt het zweet op, maar droogt ook weer goed. Wel regelmatig wassen uiteraard.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:41

XchantjuhX schreef:
Nibbit schreef:

Het looien, de verf en de coating zijn alles behalve natuurlijk Knipoog En dat zit toch tegen het paard zijn buik aan Haha!
Dan zou je een blanke onbewerkte singel moeten kopen... heb er nog nooit een gezien. Clown

Maar zonder het looien zou je singel gaan rotten..
Ik heb ook liever leren schoenen dan plastic fantastic van bijv. de scapino. unnen ze wel zeggen dat het ademd maar dat is niet zo

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 19:47

Nibbit schreef:
Maar zonder het looien zou je singel gaan rotten..
Ik heb ook liever leren schoenen dan plastic fantastic van bijv. de scapino. unnen ze wel zeggen dat het ademd maar dat is niet zo

Ademt neopreen enzv. niet dan?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:59

KsVrPy schreef:

Nee, neopreen ademt niet.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 20:09

Ineke2 schreef:
KsVrPy schreef:

Nee, neopreen ademt niet.

Maar leer ademt toch ook niet? Blond
En neopreen neemt het vocht op dus dan hoeft het toch niet te ademen?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 23:06

Gewoon die Thorowgood singel kopen, is echt ideaal! Na het rijden haal je (als het nodig is) een doekje/spons erover, en schoon in hij weer! Ik heb de airform, met elastiek.
Hij is ook niet zo dik (zoals die neoprene..) daar kreeg mijn paardje last van, omdat ze met haar ellebogen er tegenaan schuurde..

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 23:13

Dabo schreef:
Gewoon die Thorowgood singel kopen, is echt ideaal! Na het rijden haal je (als het nodig is) een doekje/spons erover, en schoon in hij weer! Ik heb de airform, met elastiek.
Hij is ook niet zo dik (zoals die neoprene..) daar kreeg mijn paardje last van, omdat ze met haar ellebogen er tegenaan schuurde..

Haha, was ik ook van plan. Haha!

Bedankt iedereen! Afgod

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:02

zazoeyou schreef:
felicity schreef:
Ik vind neopreen echt te vies. Ik heb een goedkope en ook een dure van kieffer. En allebei nemen ze het zweet op. En dan blijven ze heel lang nat.
Geef mij maar de leren voorgevormde singel van hh. Die hoef je niet in te vetten een keer onder de kraan houden is voldoende. En niet te duur. Voor mij geen andere singel meer.

Ik hou ook niet van stof en neopreen,,maar die ik heb van hh noemen ze wel neopreen,,,echter voelt het aan als gel/plastic achtig iets..

welke heb jij dan van hh??

waarscheinlijk dezelfde als mij

Ik heb de hh sharskin (zoiets althans) De boven laag is leer en de onderkant is een soort kunststof. Hij is voorgevormd met een ring voor een hulpteugel. Ik vind dat echt de ideale singel.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:06

XchantjuhX schreef:
ik zweer bij neopreen singels van kieffer Haha!
gebruik ze al jaren en ze blijven altijd mooi.
Ook krijgt warina er geen schuurplekken e.d. van, deze kreeg ze wel bij stoffen en lederen dressuursingels.
Ook het onderhoud is erg simpel... even een borsteltje en een doekje erover en hij is weer als nieuw Haha!

Ik heb er zelf ook een van kieffer. Als mijn paard erg gezweet heeft neemt de singel het zweet op. Dan lijkt me het niet voldoende om er een doekje en een borsteltje erover heen te halen. Dan zit er nog steeds zweet in de singel. Die van mij gaat dan ook meerdere keren per week de wasmachine in. Ligt eraan hoe vies/nat dat ding is.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:16

ik heb een neopren singel van br en 2 singels van kanvas ook neopreen.. kan er niet over klagen Haha!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:26

Ik heb ook die singel van Thorowgood en hij bevalt me heel erg goed.
Van leer en neopreen kreeg m'n paard toch een geïrriteerde huid en van deze singel niet. Ik moet wel zeggen dat ze er snel zweterig onder is, het lijkt haar alleen niet te schaden.

De singel is gemakkelijk schoon te maken, maar modder blijf ik toch wel een beetje zien, helaas.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:31

felicity schreef:
Ik heb de hh sharskin (zoiets althans) De boven laag is leer en de onderkant is een soort kunststof. Hij is voorgevormd met een ring voor een hulpteugel. Ik vind dat echt de ideale singel.

Volgens mij heb ik die ook Knipoog

Hele fijne en goed gevormde singel Ja

Deze Afbeelding

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 23:39

Ik heb de Thorowgood singel gekocht. Haha! Hij bevalt me wel, het wordt er wat boemel zegt wel zweterig onder... Verder is ie toppie. Ja

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:02

neverstop schreef:
ik heb een neopren singel van br en 2 singels ook neopreen weet alleen de naam ff nie zo snel..
maar kan er niet over klagen Haha!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:58

grid schreef:
Volgens mij heb ik die ook Knipoog

Hele fijne en goed gevormde singel Ja

Deze Afbeelding

Ja dat is hem. Dat is echt een hele fijne singel. Heb hem voor mijn ene paardje voor mijn andere heb ik nog een kieffer neopreen (wat een rotding). Wil voor haar ook deze singel kopen heb alleen momenteel geen centjes dus dat moet nog even wachten.