Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LiSSy schreef:ik mis prestige in dit topichele fijne zadels, ik vind vooral de Doge erg prettig, zeer goede pasvorm, mooie smalle en zachte zit.
EzriJo1978 schreef:ik reed voordat ik ik ernstig ziek werd ook meerdere paarden per dag, een goed zadel is dan zeer belangrijk, er zijn vele goede merken, maar omdat smaken verschillen zal het ff uitproberen worden (had ik toen ook, vele zadels uitgeprobeert).
Ik ben toen uit gekomen bij het merk Kieffer....een Kieffer Lustitano om precies te zijn, deze zit zeer comfortabel kan ik wel melden, deze kan ik je dan ook aanraden....maar mijn advies, ook omdat je meerdere paarden per dag rijdt....uitproberen en nog eens uitproberen, zoveel mogelijk
Barbara_m schreef:Ik zou je een Passier Grand Gilbert aanraden. Echt een heel fijn, en kwalitatief uitstekend zadel. Past ook bijna overal op.
Hij ligt in mijn auto ook op de achterbank.
LiSSy schreef:Dat werd mij ook gezegd toen ik een Jaguar-zadel kocht. Zou snel gaan slijten door het zachte leer. Ik heb het zadel inmiddels al een jaar of 7 en heb de eerste 4 jaar toch wel 6 paarden per dag gereden ermee.spalding zit inderdaad ook heerlijk, maar die zijn van veel zachter leer gemaakt waardoor ze snel slijten als je zoveel paarden rijdt. dat is natuurlijk ook zonde