PriscaZ schreef:Ik neem aan dat ze daarmee bedoeld, dat het dan minder kwaad kan voor de paardenmond, als een beginner aan de teugels trekt.
Precies! Dankje.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PriscaZ schreef:Ik neem aan dat ze daarmee bedoeld, dat het dan minder kwaad kan voor de paardenmond, als een beginner aan de teugels trekt.
silkie schreef:ik zou ook voor een dubbelgebroken bitje kiezen, maar niet van rvs, maar voor een van aurigan/argentaan. Het is een speciaal soort materiaal, wat ze gemakkelijk aannemen en lekker op gaan kouwen
Roseane schreef:PriscaZ schreef:Ik neem aan dat ze daarmee bedoeld, dat het dan minder kwaad kan voor de paardenmond, als een beginner aan de teugels trekt.
Precies! Dankje.
paintedblack schreef:Ik heb een bitje met koperen rolletjes , dat werkte fijn toen mijn paard wat moeilijk op het bit was ( met z'n hoofd schudden) ik gebruik het nu bij mijn paint tijdens het longeren en hij ontspant er goed bij. Ik heb hem ook bij mij andere P.R.E gebruikt die de neiging had om achter het bit te lopen zodat je niks meer in handen had, hij pakte het rolletjes bit beter aan en ik had meer aanleuning.
Ik ben met dit bit erg tevreden en het was niet eens zo heel duur, zo'n € 18,-dacht ik