oeps... peesjes omgelaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chitra

Re: oeps... peesjes omgelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:41

_LoT_GiN_ schreef:
@chitra

gelukkig heeft ze een stevige huid, hoorde net dat de vorige eigenarresse het ook wel eens heeft gehad, en ze hier ook niets aan heeft overgehouden. maar morgen ochtendvroeg haal ik ze er meteen af, en mag mevrouw even mee voor een grote wandeling in de polder

't komt vast allemaal goed..
Iedereen vergeet wel eens iets..
Alle verhalen die je hier ziet zijn 'worst case scenario's'..
het is al zo vaak vergeten zonder gevolgen, dus waarom zou er nu wel iets ergs gebeuren?

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:41

_LoT_GiN_ schreef:
@chitra

gelukkig heeft ze een stevige huid, hoorde net dat de vorige eigenarresse het ook wel eens heeft gehad, en ze hier ook niets aan heeft overgehouden. maar morgen ochtendvroeg haal ik ze er meteen af, en mag mevrouw even mee voor een grote wandeling in de polder

Dan is het maar te hopen dat ze morgen niet kreupel loopt en er inderdaad niets aan overgehouden heeft Knipoog .

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:42

chitra schreef:
_LoT_GiN_ schreef:
@chitra

het is al zo vaak vergeten zonder gevolgen, dus waarom zou er nu wel iets ergs gebeuren?

Nou.. Je kan beter het zekere voor het onzekere nemen!!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:42

ze is offline, maar ik hoop dat ze erheen gaat. het lijkt me toch vrij duidelijk, welk advies er gegeven wordt...

jarenova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:44

zeker even bellen of terug gaan..ooit heb ik ook die fout gemaakt..paard was niet kreupel gelukkig maar n paar dagen erna wel witte haren gekregen op de plek van de peeskappen,en die zitten er nog steeds..afdoen die handel!!

pompom

chitra schreef:

Met mijn beestjes vergeet ik weleens een hoofdstel van de wasplaats te halen maar van kleins af aan kijk ik altijd op stal of ze er goed bij staan.
Drinkbak check,halster uit, deur goed dicht en ruim hooi/stro.
kleine moeite...groot gemak Knipoog

blauw00gje

Vind ik wel.. Anders moet ze er niet naar vragen..

Pattypaard

chitra schreef:
_LoT_GiN_ schreef:
@chitra

Waarom er u wel iets ergs zou gebeuren.. geen idee.
Maar stel dat er wél iets ergs gebeurt nou.
Ik snap zowiezow niet dat je om advies vraagt, er zeggen tig mensen dat het wel gevaarlijk kan zijn, en vaak genoeg is. Risico is groot dat er wel iets door komt.
Waarom dan niet even terug? Of opbellen naar waar ze staat of ze de peesjes even af willen doen.
Nee we wachten wel tot morgen en dan maar hopen dat er niks gebeurd is.
Zou toch echt beter het zekere voor het onzekere nemen en ervoor zorgen dat de peesjes zo snel mogelijk af zijn.

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:46

blauw00gje schreef:

Daar heb je zeker gelijk, dat zal ik ook niet ontkennen..

Het is alleen wel duidelijk dat ze omzitten en niet meer terug kan.. Dan kan je haar nog wel een extra schuld gevoel aanpraten, maar daar schiet niemand iets mee op..
Wacht gewoon tot morgen, dan zal je zien of het goed is gegaan..
Als het goed is gegaan heeft ze geluk gehad, en zal ze het hoogstwaarschijnlijk nooit meer vergeten..

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:47

Maarja vraag dna niet wat je moet doen,a ls je bij voorbaat al wete dat je er niet meer heen gaat/kan
vraag dan wat je moet doen, als je het ze om hebt gelaten

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:47

Ik vind dit echt te gek voor woorden.. Lips are sealed Fiets er even heen ofzo en haal die dingen af!! Ja kan er smorges wel heen, dus vanmiddag kon het ook lijkt me. Maar oke.. Overgens stel dat je mijn paard verzorgen mocht (wat niet is! Heb zowiezo geen verzorger Knipoog ) Dan kon je gelijk vertrekken als je ook maar te lui bent om terug te fietsen!!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:48

chitra schreef:
blauw00gje schreef:

Daar heb je zeker gelijk, dat zal ik ook niet ontkennen..

Het is alleen wel duidelijk dat ze omzitten en niet meer terug kan.. Dan kan je haar nog wel een extra schuld gevoel aanpraten, maar daar schiet niemand iets mee op..
Wacht gewoon tot morgen, dan zal je zien of het goed is gegaan..
Als het goed is gegaan heeft ze geluk gehad, en zal ze het hoogstwaarschijnlijk nooit meer vergeten..

Dat probeer ik ook niet he.. Tong uitsteken
Maar ik vind het wel een beetje vreemd dat ze dan hier vraagt wat ze moet doen als ze vantevoren al weet dat ze niet meer terug kan.
Dat hoeft helemaal niet haar fout te zijn.. Maar dan zou ik het niet vragen...

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:49

ja idd terugfietsen of iemand die even met je meegaat... Ik heb zelf een paard waarbij ze eerder dat ook ooit vergeten zijn, ze heeft allemaal van die lelijke witte strepen op haar voorbenen.. ze heeft er geen last van, het is gewoon wit haar, ten gevolge van een drukking en dik been door die peesbeschermers.... Ik ben er zelf echt heel alert op, om ze op en ook af te doen, en ook of ze niet te strak zitten.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:55

Als het om mijn paard zou gaan, kon de verzorgster ook meteen opstappen. Die witte haren gaan namelijk NOOIT meer weg. Op zwarte paardenbenen word je er dus de rest van je leven mee geconfronteerd.
Ik zou absoluut teruggaan. al was het midden in de nacht! Ik zou geen oog dicht doen...

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 08:56

Dabo schreef:
Als het om mijn paard zou gaan, kon de verzorgster ook meteen opstappen. Die witte haren gaan namelijk NOOIT meer weg. Op zwarte paardenbenen word je er dus de rest van je leven mee geconfronteerd.
Ik zou absoluut teruggaan. al was het midden in de nacht! Ik zou geen oog dicht doen...

Nounou je maakt er wel een heel drama van, een paar witte haren. Dat is nog wel de minst belangrijke reden om ze af te doen (in mijn opzicht).

Niet slim om zoiets te vergeten, maar toch had ik even de staleigenaar opgebeld, kleine moeite toch?

Maar hoe is het nu met z'n benen?

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:02

ik ben ook heel benieuwd hoe het nu met z'n benen is..

en die witte haren de minst belangrijke reden om ze af t doen??
echt niet!! witteharen die terug komen zijn oude drukkingen, en dat betekend dus dat de huid (en dan mag je van geluk spreken als het bij de huid blijft) beschadigt is geweest!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:03

Mareska schreef:
Dabo schreef:

Nounou je maakt er wel een heel drama van, een paar witte haren. Dat is nog wel de minst belangrijke reden om ze af te doen (in mijn opzicht).

Niet slim om zoiets te vergeten, maar toch had ik even de staleigenaar opgebeld, kleine moeite toch?

Hier ben ik ook benieuwd naar

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:04

Mareska schreef:

Dat is misschien ook niet zo'n ramp, maar het wordt toch echt minder leuk als dit veroorzaakt is door iemand waarvan het paard niet eens is. Ik zou het niet prettig vinden als ik een verzorger had en mijn paard zo liet staan. Het hoeft natuurlijk niet, maar wat als het paard straks kreupel staat? Zou jij dat leuk vinden als eigenaar?

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:06

Weer eentje die een topic plaatst maar er niks mee doet.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:06

en idd als het mijn paard was, en mn verzorgster had mn paard zo laten staan, dan kon ze bij mij ook opstappen hoor!
ik vind de benen van mn paarden heel belangrijk en ben daar heel zuinig op. dus dat moet mn verzorgster dan ook zijn!

Leoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:08

het kan gaan knellen en broeien, dat kan verschillende gevolgen hebben.
je paard kan er ook witte harden van op z'n benen krijgen, dat is ook erg zonde van dat mooie zwart

joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:20

hoe is het nu met zn benen afgelopen?

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:27

En hoe is het met je paard?
Bij mijn paard zijn ze het ook een keer vergeten en die loopt nu met lelijke wite strepen rond op zijn benen...

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 11:46

ben vannacht toch maar op de fiets gesprongen, om der peesjes af te doen, vanochtend ook even geweest (wormenspuit geven etc.), naar der benen gekeken, was gelukkig niets aan de hand, geen plekken op der benen.
wel voor de zekerheid der benen afgespoten, maar mevrouw loopt gewoon goed:)
snap ook niet hoe ik ze vergeten ben:s overkomt me dus echt nooit gewoon, en kijk nu ook 3x voor ik wegga of alles goed is achtergelaten

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:48

Gelukkig maar! Denk ook wel dat je ervan geleerd hebt, ik kijk er altijd extra na omdat ik ook zwarte peesjes heb en zwart paard. Ik denk als je zoiets 1 x gebeurd dat je er de volgende keren echt wel oplet automatisch