[WN] Iemand enig idee welk merk en type zadel dit is?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Re: Iemand enig idee welk merk en type zadel dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:58

Jeetje Aafke 100 euro voor een kiefer hoofdstel wat niet goed blijkt te zijn

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:08

En structureel niet goed hè!
Nee, ik wil dat dressuurspul niet meer. Ik rijd alleen nog maar met westerntack! weet je nog wat mij een paar week geleden met een dressuurteugel was overkomen?

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:42

DubbelDun schreef:
Zoals je zelf wel ziet is de schouderbreedte behoorlijk smal en lijkt de boom wel vrij plat te zijn. Dus zoek eens een paard met een rechte platte rug die smal op de schouders is.
Ik hoop voor het paard dat die niet bestaat eigenlijk Clown

Paard niet, maar mijn ezels wel Haha!

Ik zoek nog een 'raar' formaat westernzadel maar dan moet het niet alleen smal en recht zijn maar ook nog eens kort. Hoe lang is het zadel?

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:52

je hebt zulke zadel wel, met "mule-tree"
er zijn ook paarden die zo'n boom moeten hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:53

@Jasper : meet degene eens op die je nu hebt (als die bevalt natuurlijk) Haha!

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:07

Ik heb er nu de Barefoot Cheyenne maat 1 op liggen. Die zijn 56 cm en dat is een goede lengte. Ik kan tot maximaal 60 cm gaan maar alles daarna is te lang.

@Aafke: heb jij mule-tree zadels? Ik weet dat er een winkel in Engeland is maar hier in Nederland heb ik ze (nog) niet kunnen vinden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:09

60 cm is best wel kort. Ik ken er van 59 roundskirts minimale maat, maar die zie je niet veel.
Bevalt boomloos niet ??

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:13

Jawel, maar ik ben druk aan het lobbyen om een lokale wedstrijd mee te mogen doen. (Kom op bestuur in Lisse, wees moedig en zeg ja Nagelbijten / Gniffelen ) En dan heb een 'echt' westenzadel nodig.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:28

Je zet in Amerika wel vrij veel Muildieren oop wedstrijden, trail vooral, ik ga even zoekn naar mulezadels, wij kunnen de bomen altijd bestellen.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:54

Nou, Coloradosaddlery heeft ze, maar die zijn altijd aan de duurdere kant,€1990,-- en er staat niet hoe lang ze zijn, maar ze lijken me te lang voor een ezel.
Weet DD niets?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:56

Aafke_ schreef:
En structureel niet goed hè!
Nee, ik wil dat dressuurspul niet meer. Ik rijd alleen nog maar met westerntack! weet je nog wat mij een paar week geleden met een dressuurteugel was overkomen?

Die is zeker door midden gebroken

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:15

yep

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 13:09

Jasper schreef:
DubbelDun schreef:
Zoals je zelf wel ziet is de schouderbreedte behoorlijk smal en lijkt de boom wel vrij plat te zijn. Dus zoek eens een paard met een rechte platte rug die smal op de schouders is.
Ik hoop voor het paard dat die niet bestaat eigenlijk Clown

Paard niet, maar mijn ezels wel Haha!

Ik zoek nog een 'raar' formaat westernzadel maar dan moet het niet alleen smal en recht zijn maar ook nog eens kort. Hoe lang is het zadel?

Ik zal eens even in mijn mail kijken, daar staan alle maten in.Van voor naar achter zou het 60 cm zijn. De lengte van een half zweetblad of hoe die dingen ook heten in western is 27 cm.

Aafke bedankt voor je compliment,al staat ons knollie er niet zo charmant bij Clown .

En wat betreft de Kieffer in waaiboom materiaal. Verbaasd me niks. je betaald denk ik vooral vooral voor de naam. het is Kieffer dus zal het wel goed zijn. Zoume niks verbazen als alles ongeveer in dezelfde fabriek wordt gemaakt alleen bij de een met een "merk" merkplaatje en de ander zonder het plaatje.

Vandaar ook mijn vraag waarom loopt iedereen te meppen op merkloos terwijl niet gezegd hoeft te worden dat het veel slechter is.

In Frankrijk wordt veel Decathlon verkocht. Is goed en degelijk spul voor een lage prijs. Maar hier zul je dat bijna niet tegenkomen want het zal wel zooi zijn. Net asl de paardenspullen van Lidl. is niet kapot te krijgen maar niet iedereen wil het hebben want het is goedkoop dus zooi. Tong uitsteken terwijl ze nu ook golfspullen verkopen. Clown

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:30

@karuna : Buiten het feit dat het qua materialen/arbeidsloon al gewoon niet uit kan is er ook nog het veiligheids aspekt wat je niet moet vergeten.
In de link in mijn onderschrift kun je zien dat bijv. de ophanging van de stijgbeugels dmv te dunne bouten er de oorzaak van is dat het veel te simpele houten blokje is gebroken waardoor het hele gewicht op deze kromgetrokken bout komt te staan.
Hoelang denk dat het duurt voor daar een ongeluk door ontstaat.

En dan hebben we het maar niet over de inferieure (door te dunne) staat van bijv. de singelbevestiging (tiestrap en offbillet).
En zo kan ik nog wel even door gaan.

Het is gewoon écht goedkope ZOOI !!

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:34

Nou, ik dacht zelf ook: dan kan je beter een Pagony kopen als die Kieffer. Pagony was ook splitleer, heb ik net gisteren even naar gekeken.
Je kan met ijzerdraad de rock en twist wel aardig bepalen bij een tweedehands zadel

Over DD: ja, en juist als er een rampensituatie is, moet je harnachement zwaardere druk kunnen hebben. Als je niets geks doet, dan houd dat soort bagger wel, maar juist als je paard schrikt voor een trekker of zo, en dán breekt alles af, dat kan je dan je leven kosten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 13:52

DD ik weet hoe het zit. Maar wat ik bedoelde is dat een merk kopen geen garantie hoeft te zijn op heel veel betere kwaliteit. Ondanks dat je er veel meer voor betaald. of je het nu hebt over een fiets, tv, paardenspul of wat ook. Clown Ook Nike gympen komen uit India. Tong uitsteken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:08

Maar Nike's hebben wel een betere leverancier van materiaal en goed opgeleide mensen om ze in elkaar te zetten.
Ondanks dat de fabrikant wil besparen op loonkosten zet hij niet zijn goede naam op het spel door troep te verkopen.

Ik zal niet zeggen dat een 'merk' altijd even goed is. Elk bekend merk heeft zijn lage-midden-en hogere prijsklassen. Maar de meeste merken geven wel minimaal 5 jaar garantie op de boom, de betere merken zelfs 10 jaar.
Het spul waar we het nu over hebben is 'garantie tot de deur'.