Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
draumpje schreef:maar het blijft tch zo dat het gros van de mensen met een bontje tussen het zadel en het dekje het puur voor de mooi doet en geen flauw idee hebben of het uberhaupt wel kan
capriole schreef:Hoi, weliswaar beetje late reactie maar toch nog vraag cq opmerking. Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben omdat wij, met goedpassende Prestigezadel, toch van zadelmaker hoorden dat schapenvachtje op zich voor de rug van het paard, zeker met springen (hogere categorie), altijd prettig is.
De springruiters (in dit geval ben ik van mening dat een schapenvachtje met name bij het springen voor demping en verdeling in de rug kan zorgen) zie je toch ook alle dekjes op het sjabrakje liggen. Is dit dan alleen voor deesthetische, lijkt me toch niet.
Daarbij hebben onze echte springruiters, op het niveau van Dubbeldam, Raymakers,. NL BE Lansink, toch echt wel goed passende zadels.
Wat vinden jullie daar dan van?
Juin schreef:Ik rijd regelmatig alleen met bontje en zonder chabrak, dan heeft het de juiste werking. Op je chabrak is meer voor de show en verliest het zijn oorspronkelijke werking.