Help! Pasvorm halster drama!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: Help! Pasvorm halster drama!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 08:02

Kijk aan dat op maat maken, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! Ik denk dat ik dat maar ga doen.
Ik heb ondertussen alle merken al wel geprobeerd ( nou ja, in ieder geval heel veel Knipoog ). Gisteren nog van veel stalgenoten de verschillende halsters gepast ( incl. Anky-halster ), maar het zat allemaal niet geweldig.
Het probleem is niet dat hij tussen twee maten in zit, want dan was ik er inderdaad met een verstelbaar halster geweest, maar dat de bovenkant van zijn hoofd een andere maat heeft dan de onderkant. En het verschil tussen cob en x-full is gewoon erg groot. Als ik de onderkant passend laat maken ( door er gaatjes bij te prikken ofzo) dan raakt het hele halster uit model en gaat het toch weer klemmen achter zijn oren, of op zijn jukbenen. Touwhalster doe ik liever niet om in de wei. Een halsband is misschien een idee. maar ik denk dat ik maar ga investeren in een op maat gemaakt halster!
Een foto van zijn hoofd:
Afbeelding
Dit halster zit op de foto goed, maar uiteindelijk kreeg hij toch weer plekken op zijn kaak en achter zijn oren.
Zonder halster op de wei kan alleen als ik hem er zelf elke dag opzet en afhaal, omdat hij in het land zijn halster niet door een ander om laat doen ( stom paard Bloos ). Aangezien ik nogal een drukke baan heb, zou dat betekenen dat hij alleen 's avonds een uurtje mag, en dat vind ik zonde. Een paard hoort op de wei.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 08:31

ik zou zelf bij een zadelmaker informeren naar een op maat gemaakt halster in dit geval. Is wel even een uitgaven maar je zult er wel lang plezier van hebben(Het wordt dan automatisch leer en dat heeft nu eenmaal een lange levensduur)
Ik weet niet waar je woont maar daaleman maakt erg mooie halsters!(kosten ook wel wat, ik heb er een keer 1 gehad al een tijd geleden bij de aanschaf van een zadel meegenomen en die koste destijds 145 gulden!)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:57

Ik vind dat halster op de foto helemaal niet verkeerd zitten.

Of zeg ik nou iets verkeerd?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 11:01

Het ziet er ook niet verkeerd uit Knipoog Maar het zit niet echt goed. Het hangt te ver naar beneden naar mijn zin, zit te los bij de neus en niet los genoeg bij de kaak. Uiteindelijk gaat het daar dan ook schuren.

mieamore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:56

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:30

arie boer is er mee gestopt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:32

dat halster op de foto past toch prima??

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:43

Jolliegirl schreef:
dat halster op de foto past toch prima??

Beter lezen Knipoog Erleyne schreef namelijk al eerder:

Citaat:
Het ziet er ook niet verkeerd uit Knipoog Maar het zit niet echt goed. Het hangt te ver naar beneden naar mijn zin, zit te los bij de neus en niet los genoeg bij de kaak. Uiteindelijk gaat het daar dan ook schuren.