Ik heb wel een bruin hoofdstel geölied, dat wordt vaker gedaan om western hoofdstellen donkerder te krijgen. Ik had nl een donkerbruin hoofdstel besteld, en dit hoofdstel gekregen: Blijkbaar is dat normaal bij westernhoofdstellen, die moeten allemaal in de olie. En daarna was ie zo: Flink verschil he
Maar met engels bruin tuig zou ik niet weten hoe t eruit komt
Bij olie krijg ik zo'n dof en slap hoofdstel, het leer zuigt zich dan helemaal vol. Er zit groot verschil tussen soepel en slap. Zwart leer wordt dan ook wat grijzer ipv diep zwart.
Ik deed vroeger alles met olie maar ben dolblij dat ik bij mijn nieuwe spullen daar vanaf ben gestapt.
Ik ook.............................................................................in de keuken!
Waarom zou je je dure harnachement verzwakken door olie te gebruiken die wel goedkoper is maar je leer niet voedt maar alleen soepel maakt door de vezel uit elkaar te drukken en daarmee de sterkte aan te tasten? Als die paar euro van meerkosten (slaolie of lederolie) het probleem zijn koop dan alles in kunststof! Paarden kosten geld, het onderhoud van je paard kost geld en te tuigage kost ook geld. Ook het onderhoud daarvan.
Als je paard ziek is ga je ook niet zomaar naar een toevallige passant (wandelaar oid) omdat die minder zou rekenen. Je wil tenslotte toch het beste voor je paard. Waarom dan niet voor je tuig ook het beste gebruiken?
Ik snap het echt niet....zal wel aan mij liggen. Of ik hecht meer waarde aan mijn spullen, kan natuurlijk ook.
En dan nog, ik poets regelmatig mijn spullen om ze goed te onderhouden, dan nog wil je niet weten hoe lang ik eigenlijk doe met die dure spullen dat het eigenlijk heel goedkoop is!
Af en toe keer potje zadelzeep en lederbalsem zijn nou niet bepaald de grootste kostenpost van mijn paard
En het betaald je altijd terug goed onderhoud, zowel qua gebruiksduur dat als je het inruilt meer centjes terug krijgt
En tsja als je dan slaolie wil gebruiken...moet je het natuurlijk zelf weten..het is jouw paard..maar naar mijn mening kan je voor die idd paar euro meer gewoon lederolie of dressing kopen..